{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.406 visninger | Oprettet:

Lydkabel - hvor langt er muligt? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg leder efter en løsning der gør det muligt for mig at overføre lyd fra en pc der står på et hjemmekontor til en forstærker der står i et tilstødende rum.

Da lyden ikke behøver at være audiofil topklasse er der jo forholdsvis mange muligheder. Men jeg er dog lidt i tvivl om hvor langt man kan trække diverse lydkabler. Afstanden mellem pc og forstærker vil være cirka 15-20 meter. Men er ikke så bekendt med hvordan kabler opfører sig på de afstande.

Mulighederne er som jeg ser det:

- Phono/Minijack kabel direkte fra pc'en til forstærkeren.
- Tilslutte en DAC til pc'en, og derfra overføre via fx. et coax han-han kabel
- En streaming løsning

Jeg prioriterer lav pris frem for god lyd i dette tilfælde. Hvilken løsning ville i så fald være bedst??

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lydkabel - hvor langt er muligt?
  • #2   5. jul 2010 Altsåå hvis din computer ha optisk lydudgang, ville det jo klart være at foretrække... Men for mig lyder den bedste løsning som en form for en DaC lige efter lydkortet på pc'en og så fra den et optisk fiberkabel (samme som nævnt ovenover) til din forstærker... En dac kommer muligvis til at koste en sjat, men umiddelbart ville jeg mene du ville få enorm svært ved at få et billigt kabel med ledere af kobber til at fungere stabilt på den afstand...

En anden ting, den løsning du snakker om med et coax fr fra dac, det er lidt svært da en dac kun har analoge udgange

• #3   5. jul 2010 Ups, jeg modsiger mic selv en smule i den sidste...

Men hvis du kunne fortælle os hvilke udgange dit lydkort på computeren havde ville det være en stor hjælp

Iøvrigt er det længste kabel til lyd jeg har set et 50 meter optisk fiber kabel... Det findes inde på av connection

• #5   5. jul 2010 Dog ville jeg være lidt opmærksom på, hvordan det minijack kabel bliver trukket. Det kan nemt ende ud i støjproblemer, når det er så langt.

• #6   5. jul 2010 Må indrømme jeg ikke ved meget om DAC, har bare hørt en smule om sådan en konverter. Men tja, en billig løsning er det jo nok ikke.

Pc'en har en optisk udgang, men hvis man kan undgå alt for meget støj og bare få rimelig lyd gennem et alm. minijack er det da klart det jeg foretrækker pga. prisen. Det er trods alt bare til et par "partyhøjttalere"...

• #7   5. jul 2010 Jeg ville nok købe et lydkort til pc'en som havde en optisk udgang.
    De kan fås for noget mindre end en dac.
    Og så ellers trækker et optisk kabel.

• #8   5. jul 2010 Dette kunne være en mulighed
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=529269

• #9   5. jul 2010 ville da bare gå ned i den lokale radio/tv forhandler og købe et billig minijack - phono kabel i den længde du skal bruge, og så finde ud af og det er godt nok til dit behov (og hvis det ikke er optimal så går du da bare ned i butikken igen og kommer af med det igen)

• #10   5. jul 2010 Jan A

Har du Playstation 3...?? Eller en nyere fladskærm...??

For de kan nemlig bruges som medieserver....

Som streamer du det hele over netværk smiley

• #11   5. jul 2010 Altså Hvis din pc har optisk så og din forstærker optisk indgang så køb 20 meter af det her http://www.av-connection.dk/?PGr=926&ML=312 jeg tror nemlig også du kunne risikere at få store støjproblemer med et minijack, selvom det er klart billigst...

Jesper... Jeg ved det var dumt det jeg sagde, lillle tanke torsk

• #12   5. jul 2010 Det smarte ved optisk er at signalet bliver dannet ved små lys impulser og der ved imunnt over for alt hvad der hedder støj, du skal dog være opmærksom på at det skal ligge rimelig beskyttet, da kablet består af glas indeni

• #13   5. jul 2010 Jeg har ca 12meter skodkabel mellem min bærbare og anlægget og der er ikke de store problemer , jeg bruger minijack/phono.

• #14   5. jul 2010 >> Johan
    Den maksimale længe for et TOSlink kabel er 10m. Eller det er i hvert fald den maksimale længde, som Toshiba selv vil erkende deres system vil kunne klare...
    En Coax S/PDIF forbindelse vil du nok i langt de fleste tilfælde kunne trække længere.

Men meget kommer jo an på kabel kvalitet samt sender og modtager udstyr.

Men du kommer nok længst og billigst, med et god gammeldags analog kabel som Jesper skriver... Det er ikke godt på nogen måder, men du vil i praksis, altid få noget lyd ud i den anden ende smiley

• #15   5. jul 2010 Ja som du siger micma vil du altid få lyd ud, men hvis der er støj på kommer det hurtigt til at lyde rigtig dårligt, altså med meget brum på eller lign.

Men jan A, start med at køb et mini Jack og se om det er støjfrit, hvis du ikke kan holde ud at høre på det pga brum lign. Så tag et optisk

• #16   5. jul 2010 Tak for svarene Johan og jer andre..! Jeg prøver med den billigste løsning og så må vi jo arbejde os opad. Som sagt er det jo ikke ægte hifi udstyr der skal forbindes her, så mon ikke et helt almindeligt kabel kan bruges...

• #17   5. jul 2010 det var så lidt smiley

Kommentér på:
Lydkabel - hvor langt er muligt?

Annonce