Lydkabel - hvor langt er muligt? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg leder efter en løsning der gør det muligt for mig at overføre lyd fra en pc der står på et hjemmekontor til en forstærker der står i et tilstødende rum.
Da lyden ikke behøver at være audiofil topklasse er der jo forholdsvis mange muligheder. Men jeg er dog lidt i tvivl om hvor langt man kan trække diverse lydkabler. Afstanden mellem pc og forstærker vil være cirka 15-20 meter. Men er ikke så bekendt med hvordan kabler opfører sig på de afstande.
Mulighederne er som jeg ser det:
- Phono/Minijack kabel direkte fra pc'en til forstærkeren.
- Tilslutte en DAC til pc'en, og derfra overføre via fx. et coax han-han kabel
- En streaming løsning
Jeg prioriterer lav pris frem for god lyd i dette tilfælde. Hvilken løsning ville i så fald være bedst??
På forhånd tak
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 AV-enheder: 2 Emner: 30 Svar: 631
En anden ting, den løsning du snakker om med et coax fr fra dac, det er lidt svært da en dac kun har analoge udgange
aug 2008
Men hvis du kunne fortælle os hvilke udgange dit lydkort på computeren havde ville det være en stor hjælp
Iøvrigt er det længste kabel til lyd jeg har set et 50 meter optisk fiber kabel... Det findes inde på av connection
okt 2007
Følger: 46 Følgere: 50 AV-enheder: 2 Emner: 98 Svar: 1.886
mar 2010
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 2 Svar: 4
Pc'en har en optisk udgang, men hvis man kan undgå alt for meget støj og bare få rimelig lyd gennem et alm. minijack er det da klart det jeg foretrækker pga. prisen. Det er trods alt bare til et par "partyhøjttalere"...
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 9
De kan fås for noget mindre end en dac.
Og så ellers trækker et optisk kabel.
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 9
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=529269
aug 2007
Følger: 1 AV-enheder: 2 Emner: 27 Svar: 162
aug 2005
Følger: 19 Følgere: 18 AV-enheder: 1 Emner: 37 Svar: 1.043
Har du Playstation 3...?? Eller en nyere fladskærm...??
For de kan nemlig bruges som medieserver....
Som streamer du det hele over netværk
aug 2008
Jesper... Jeg ved det var dumt det jeg sagde, lillle tanke torsk
aug 2008
jun 2006
Følger: 5 Følgere: 5 AV-enheder: 2 Emner: 3 Svar: 238
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Den maksimale længe for et TOSlink kabel er 10m. Eller det er i hvert fald den maksimale længde, som Toshiba selv vil erkende deres system vil kunne klare...
En Coax S/PDIF forbindelse vil du nok i langt de fleste tilfælde kunne trække længere.
Men meget kommer jo an på kabel kvalitet samt sender og modtager udstyr.
Men du kommer nok længst og billigst, med et god gammeldags analog kabel som Jesper skriver... Det er ikke godt på nogen måder, men du vil i praksis, altid få noget lyd ud i den anden ende
aug 2008
Men jan A, start med at køb et mini Jack og se om det er støjfrit, hvis du ikke kan holde ud at høre på det pga brum lign. Så tag et optisk
mar 2010
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 2 Svar: 4
aug 2008
Lydkabel - hvor langt er muligt?