{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

PC til anlæg {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg overvejer at sætte min spillemaskine til biografen i næste uge (har en ven fra Japan der kommer og besøger mig), så skulle gerne lige kunne imponere ham lidt smiley

Jeg går ud fra at jeg skal have et DVI kabel på 3-5m til projektoren og et lydkabel til forstærkeren.

Mht. lyden hvad er smartest og hvad ville være billigst.
Hvis jeg vil overføre digital lyd skal jeg så bare bruge en minijack til RF-in??? Vil den kunne overføre alt lyd på denne måde eller skal man bruge minijack til rød/hvid phono???

Anyone?

Kunne man evt. få et kabet hvor DVI fra grafikkortet smeltes sammen med lyden fra digital out på lydkortet som så bliver til et HDMI til forstærkeren??? Er det mon helt utopisk?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PC til anlæg
  • #1   4. mar 2009 Med spillemaskine mener jeg selvfølgelig PC smiley

• #2   4. mar 2009 der kommer ik lyd ud af dvi det er kun billed. men du ku måske lave noget optisk evt hvis din pc har en optisk udgang. eller er det minijack. det kører jeg selv med og jeg syntes det lyder helt fint

• #3   4. mar 2009 Øhhhmmm.... Minijack - RF-in ? Du mener vel Minijack-RCA. RF-in er vel den generelle betegnelse for Radio Frequency, altså antenne stikket....

Men ellers så kan du nemt bruge denne adaptor: http://www.av-connection.dk/?PGr=2376&ML=808
    samt et alm. coaxial digital kabel.

Og hvis du vil spare lidt, så kan man til nød, sagtens benytte et tv antenne kabel, med 2stk. phono / RCA stik. (evt. RG59)

Med hensyn til at konvertere DVI til HDMI inkl. lyd, så er det en lidt mere kompliceret ting, og i bedste fald så kan man måske finde en semi dyr aktiv boks, der kan. Men ellers ikke! For lyd signalet er multiplexet ind imellem video signalerne, så det er ikke bare noget man lige kobler på et par ekstra pins eller noget i den stil. Foruden kopisikringen osv.

• #4   4. mar 2009 Jo selvfølgelig... du har ret med RCA. My bad.

Den lille dims fra AV-connection er jo som sendt fra himlen smiley

Ved godt at DVI-HDMI nærmest er umuligt, men der kunne jo være dukket noget nyt og spændende op. Jeg har dog set nogle nye grafikkort fra ATI som har en lydchip integreret så HDMI udgangen virker efter hensigten - med både lyd og billede.

• #5   4. mar 2009 Hvis du vil køre surround så skal du du nok køre det digitalt smiley med optisk eller alminde SPDIF

• #6   4. mar 2009 >> Jacob
    Det er helt korrekt!
    De nyeste lydkort kan gøre det. Men check lige specs. og afspillersoftwaren, for understøttelse af de nye HD formater, før du kaster dig over et... Hvis det skal virker 100% med blu-ray osv.

• #7   5. mar 2009 Jeg har en separat blu-ray afspiller (PS3) - så det er mest bare fordi jeg vil lege med det - og måske spille lidt på en større skærm smiley Og ja selvfølgelig blære mig. Blærerøvseffekten er bedst i 100".

Hvordan er det nu... små børn - billigt legetøj, store børn - dyrt legetøj
    smiley

• #8   5. mar 2009 Haha Jakob jeg tror nærmere det er lille pik - stort legetøj ;D

- Det gas smiley

• #9   5. mar 2009 Det kan sgu også let være... smiley

Er jo også blevet gift så hvad skal jeg også bruge den til... når jeg har en hjemmebio, PS3 og ikke mindst en motorcykel... smiley

Kommentér på:
PC til anlæg

Annonce