{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.053 visninger | Oprettet:

Hvordan gør jeg dette bedst? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal optage en Revy som vare ca. 1½ time. med en pause undervejs.

Jeg har et Panasonic TM300 HD video kamera med indbygget 32GB hukommelse.

Jeg har beregnet at jeg lige prcis kan have hele revyen på den interne hukommelse på 32GB

1.
SKal jeg optage revyen ud i et, eller lave den som afsnit, altså stoppe og starte kameraet for hver scene optræden der opførres for at lave små filer, eller skal jeg lave den som en lang video før og efter pausen, det ville jo se bedst ud.

2.
Hvordan konvertere jeg så bedst videoen til at kunne ligge på en DVD bagefter? og hvilket program kan i anbefale som også kan lave afsnit på DVDen sådan et min lange film før og efter pausen bliver oprettet med søge punkter på DVDen for hver optræden, sådan at det er muligt at hoppe frem og tilbage mellem stykkerne i revyen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan gør jeg dette bedst?
  • #1   6. maj 2010 Jeg tror jeg ville optage det hele ud i et som du osse selv vil mene er det bedste.

    Med hensyn til overførselsværktøjer er jeg blank hvad video angår.


  • #2   6. maj 2010 Ja, ud i et er det bedste, det optager i det der AVCHD format og bare det at konvertere videoen sidst jeg optag dem tog næsten 14 timer fordi det skulle passe på en DVD.

    Men jeg bruge windows movie maker, nok ikke det bedste :o) og her kunne jeg helelr ikek finde ud af at lave de her søge punkter til hvert afsnit i revyen, så man skulel altså spole sig frem til sidste akt... ikke så fedt jo :o)

    Men ja jeg er også mest blank på hvad angår selve konverteringen til en DVD i hvilken kvalitet der blvier bedst og så stadig ser godt ud, fordi sidst var jeg lidt skuffede over at kvalitetten blev noget dårligere end først forventet når det trods alt er et rimelig godt HD kamera.



Kommentér på:
Hvordan gør jeg dette bedst?

Annonce