{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.889 visninger | Oprettet:

Bi-amping eller Brokobling. {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.

jeg har et sæt dejlige CV al-1002 højtalere, hvor jeg har en NAD 208 THX til at trække dem.

Syntes bare godt de kunne bruge lidt mere effekt (ret mig hvis jeg tager fejl)

Så har overvejet at få fat i endnu en 208'er, men mit spørgsmål er så. Skal jeg Brokoble eller Bi-ampe dem??

Håber på gode svar.


Kommentarer på:  Bi-amping eller Brokobling.
  • #1   12. okt 2009 lyt dig frem mester hehe

  • #2   12. okt 2009 Meget hjælpsom bemærkning Mike smiley

    Nu er jeg langt fra CV og Nad fan, men ønsker du mere effekt (højere lydtryk), skal du selvfølgelig brokoble 2 stk 208'ere.
    En brokobling ødelægger godt nok lyden, men det sparker r......v.
    Ønsker du en bedre lyd, skal du nøjes med at bi-ampe skidtet. Der er dog grænser for, hvor god lyden bliver i et sæt CV, men det er selvfølgelig blot min indstilling.


  • #3   12. okt 2009 Ole C.

    Okay tak, tror jeg vælger bi-ampning da jeg gerne vil have så god lyd som muligt ;D

    Nu mangler jeg bare en ekstra NAD 208, Skriv hvis der er nogle som har en til salg.


  • #4   12. okt 2009 mener der er en tilsalg på siden her vis den ikke er solgt og hvorfor er min bemærkning morsom men han skal self hører hva han bedst kan lig om det er brokoblet eller hva det er kan han lytte sig frem til hva hans ører syns bedst om

  • #6   12. okt 2009 Ulempen ved bro-kobling er, at du halverer forstærkerens strømstyrke (dens "moment"). Du får altså flere watt (hestekræfter), men mister til gengæld halvdelen af den "newtonmeter".
    Så jeg ville osse helt klart vælge Bi-amping hvis det var mig smiley


  • #7   12. okt 2009 Dine højttalere er opgivet til 4 ohm, dette kan være en et problem, når man brokobler forstærkere. På den anden side, skulle en NAD 208, være utrolig strømstærk, og kunne (iflg materialet fra HFK) klare belastninger, ned til, og under, 1 Ohm.

    Med sine 2 x 250w i 8 Ohm, tror jeg dog ikke du får behov for at brokoble, men prøv dig frem.


  • #8   12. okt 2009 okay tak for svarende gutter, tror jeg bi-amper ;D

    Mike n: det er den jeg har købt. Men hvis nogen af jer støder på en 208, så sig endelig til.


  • #9   12. okt 2009 Nicky, det blev den markedsført som værende istand til. Ja det blev endda fremhævet i materialet på den. Den skulle også kunne præstere spidsstrømme på 100 ampere, samt spændingsving på 200 volt. Ret imponerende.

  • #10   12. okt 2009 I morgen, vil jeg lige kigge mine hifi magasiner igennem, for at se om der er nogen test af 208 med målinger.

  • #11   12. okt 2009 Fik alligevel kigget lidt igennem idag. Fandt desværre, kun en enkelt, lidt overfladisk test (fra Hifi & Elektronik), af flere forstærkere, hvor NAD 208, var en af dem. Der var desværre ingen målinger, på ovennævnte. Udgangseffekten blev dog målt : 2 x 316w i 8 Ohm.

  • #12   12. okt 2009 Jeg vil osse klart anbefale Biamping. Det gir det bedste resultat i det lange løb.

Kommentér på:
Bi-amping eller Brokobling.

Annonce