{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.014 visninger | Oprettet:

Bi-amping eller brokobling??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad der vil være den bedste løsning mht. tilslutning af min Mentor Vokal centerhøjtaler!?!
Jeg har valgt at dedikere den ene af mine NAD C272'ere til højtaleren. Det betyder at jeg står med to kanaler på hver 150W (kont. i 8 ohm) og min nuværende løsning er at jeg bruger dem til bi-amping.
Mit spørgsmål går på, om jeg ville få mere glæde ud af centerhøjtaleren, hvis jeg brokoblede effektblokken og derved opnåede 350W (kont. i 8 ohm)???

Alle gode råd modtages meget gerne.

Kig evt. forbi mit setup og se billederne, hvis I skulle være i tvivl om hvad jeg mener...

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. René


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bi-amping eller brokobling???
  • #1   18. nov 2009 brokobling vil jeg fraråde, det presser forstærkerne og dermed lyden. og jeg har prøvet med biamping med rørforstærkere,men måtte gå tilbage til enkelt forstærker fordi det lød bare bedere. men skal du noget så biamp. men det ikke sikker det lydder bedere.

  • #2   18. nov 2009 jeg er enig med rasmus

    brokobling er noget der ikke hører til ordentlig hifi, eller i hvert fald i det prisleje vi snakker her


  • #3   18. nov 2009 Hej Rasmus og Majik Cable Guy.

    Tak for rådene, lader til at jeg må prøve mig frem. Men indrømmer gerne, at jeg også hælder mest til bi-amping...

    Mvh. René.


  • #4   18. nov 2009 rené prøv at tænk over den her

    du har en strømfosyning, den leverer (fiktive tal) 5*200watt

    så trykker du på en knap, og så kommer der ligger den nogle kanaler sammen, tror du det sammenspil imellem kanalerne er godt, når man generelt forsøger at skille dem så meget ad så muligt???

    tror du nu sidder og tænker næææ han siger vel noget

    så tag du hellere og køb en ordentlig effektblok i stedet


  • #5   18. nov 2009 jeg kan forstille mig at biampe med 2 gode og identiske forstærkere er godt. men du kan også prøve at Bi-wire istedet det endte jeg op med, istedet for 2 forstærkere.

Kommentér på:
Bi-amping eller brokobling???

Annonce