{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.290 visninger | Oprettet:

Fliser til højttalere {{forumTopicSubject}}

Er på vej ud her i dag og se mig om efter et par fliser til underlag. Mest for looks, men også fordi mit gulv ikke er isoleret så godt (lejlighed), og lyder lidt hult.

Jeg ved at man kan få et par polerede granitblokke ovre i Silvan, men er der nogen der har et par hurtige forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fliser til højttalere
  • #1   28. feb 2009 Jeg brugte bare 2 havefliser i sin tid.

    Jeg havde dem på 4 x 40 og med spikes under højttalerne. Det gjorde at bassen blev mere afrundet og lyden mere fyldig.


  • #3   28. feb 2009 Helt klar polerede granitblokke, hvis du vil have det mest for looket's skyld.

  • #4   28. feb 2009 De granitfliser man kan købe i butikkerne, de er bare ret fesne... Men har snakket lidt med min lillebror som kan skaffe sådan noget lidt insider. Og han mener jeg kan få lavet en blok på nok 500x500x50 for ca. 600kr. pr. stk.

    Og det overvejer jeg da seriøst, hvis jeg på et tidspunkt får nogle højtalere der egner sig til sådan noget. Men vægten bliver nok ikke for tøsedrenge...


    Men ellers er fortorvs flisen jo ideel, hvis man finde nogle der er sådan nogenlunde pæne.
    De koster ikke en skid, og det er vel noget af den bedste afkobling der fås... smiley Granit'en skulle da kun være for syns skyld!


  • #5   28. feb 2009 Men du skal nok ikke forvente at kunne skåne naboerne ret meget vha. sådan noget...

    Du øger i praksis højtalerens effektivitet, og den energi du ikke afsætter til gulvet, den ender jo i luften, som også påvirker gulve, væge og loft smiley

    Men rent teoretisk kan du jo øge højtalerens egenvægt ved at stille den urokkeligt på en flise, og derved opnå både skarpere diskant og fastere bas.
    Resultatet afhænger self. af resten af højtalerens konstruktion, men bedst var nok at smide den ovenpå højtaleren.... Meeeen så aligevel ikke smiley Men det er jo det samme de hersens sandfyldte mus / rotter gør.


  • #6   28. feb 2009 Micma18: Hehe, ja ovenpå dem får du mig nok ikke til at placere dem. Ja granitten er mest for looks, men mener jeg kan få nogle billige nogen nede ved Randers havn. Der har vi noget der hedder SA Granit, de er også på nettet med katalog over deres farver hvis du skal have nogle idéer til fremtiden.



Kommentér på:
Fliser til højttalere

Annonce