{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Under højttaleren
  • #1   28. jan 2009 fliser er til for at dæmpe eller afkoble højtaleren, om det har en gavnlig eller skadelig virkning på lyden er der delte meninger om, personligt, så mener jeg at det er skidt idet at de vibrationer der er i højttaleren, de kommer ikke væk fra højttalerne, men forplanter sig i delefiltret og disse ting, men prøv det af

  • #2   28. jan 2009 Dem der bruger fliser, prøver desperat på at fjerne vibrationerne fra gulvet. Mange højttalere, vil gerne sende vibrationerne videre ned i gulvet, og det kan resultere i medspillende gulvbrædder.
    Fliser kræver for det meste, at man er ungkarl eller har en meget forstående kæreste/kone.
    Der findes andre bedre alternativer, der endvidere har en høj WAF.


  • #3   28. jan 2009 Hvis du har gulvtæppe i hele rummet.
    så tror jeg ikke du skal bekymre dig om de der " down-waves"
    hvis det er et tykt gulvtæppe så fungere det helt fint som afkobling.

    Hos mig er det ikke gulvbrædderne der spiller med i hvertfald.
    Nok nærmere billederne på væggene under en film :-).


  • #4   28. jan 2009 #1, #2 og #3 tak for jeres svar! Så blev jeg lidt klogere.
    Jeg kunne heller ikke helt få det til at hænge sammen med en bedre lyd. Men ja, smag og behag.


  • #5   28. jan 2009 Fliserne forbedre lyden, hvis de bruges rigtigt.

  • #6   29. jan 2009 Og til mig som er svensker - hvad er "fliser"? smiley

  • #9   29. jan 2009 Tak, Phillip G!



  • #10   29. jan 2009 ... men forplanter sig i delefiltret og disse ting, men prøv det af...


    >> Du vil da ALDRIG kunne påvirke delefiltret på NOGEN måde ved vibration, måske ved omkring 40-60G kan du ryster spoler eller kondensatorer ud af loddeøerne, men ellers synes jeg sku LIGE der går MAGI nok i det!

    Generelt er der så meget magi med skærmede kabler og fliser og døde bavianer i hjørnerne...

    Fliserne:

    For at minimerer resonanser med stor energi i sig (de dybe frekvenser). Da de har en lang bølgelængde, forplanter de sig i vægge og gulve... Store bevægelige dele, med samme længde, som frekvensens bølgelængde.. Ved at lægge en tung masse mellem højtaleren og gulvet minimeres dette, da flisens masse også skal sattes i sving- og der skal noget mere energi til..

    Skærmede kabler er for at hindre kabelbåret EMC, både ind og ud. trækker du store strømme igennem kablerne fra elektroniske enheder, uden en form for power faktor kontrol, bliver strømtrækkende hårde og ligger sig som spikes på 100Hz + de harmoniske. Dette skærmer man for det ikke skal gå i linikablerne (som selv i de biligste udgaver også er skærmet!).. Det der med at man kan høre forskel og bla bla bla vil jeg mene er placebo.. For fint nok at du fra stikkontakten lader din strøm løbe i 2 x2,5 kvadrat- med hvad så med resten af din husinstallation, som er trukket med 0,75 stiv monteringskablel?


    Generelt er der så meget heksekunst, kun for at tjene flere penge, og få folk til at blive helt hysteriske og give 30.000 for et apparatkabel!!

    Tænk kun på EMC, resonansfrekvenser og akustikken i din stue...

    My 50 cents


  • #11   29. jan 2009 mike a

    nu skriver du

    "For fint nok at du fra stikkontakten lader din strøm løbe i 2 x2,5 kvadrat- med hvad så med resten af din husinstallation, som er trukket med 0,75 stiv monteringskablel?"

    øhhh nu er det jo sådan set ikke lovligt at lave fast installation i 0,75Qmm

    som minimum i stærkstrømsbekendtgørelsen, så SKAL lederne som MINIMUM have et ledertværsnit på 1,5Qmm


  • #12   29. jan 2009 FEEEDDDT endelig som har samme synspunkter som mig med hensyn til bla. skærmede kabler haha smiley Tak Mike A, du en helt:)

    Det var bare et eks. MAJIK... fald lige ned;)


  • #13   29. jan 2009 nikolaj

    nu er det jo sådan en smørre mike kommer med, så bør han også rettes når han skiver fejl, det mener jeg er en nødvendighed


  • #14   29. jan 2009 korekt majik vis der er nogle der skulle tvivle? (:
    og mike a det er forhåbenlig ikke noget du mener alvorligt? regler for kabler er meget forskellige fra land til land det afhænger a frekvenser 50 - 60 hz nord europa 50 hz 230 volt og usa 60 hz 120 volt syd europa 120 volt 50 hz (så vidt jeg husker) og norge skal man f. eks. køre alle installationer i 2,5 ? i danmark er det 1,5 som minimum
    det er op til nogle ingenøre i de forskellige lande og vedtage regler omkring el installationer i landet
    den kabel som producenten har lavet du nævner kan der være et par ting med hmm dels kan jordforbindelsen i kablet køre en skærmen det stort set neutralisere emc. og så er lederne lavet til og må bruges i alle lande.. så bliver det billigere og producere fordi stor produktion er billigere end mange små.. så bruger man bare største fælles nævner ?
    og alligevel vil jeg give dig ret i a nogle punkter er det ligemeget antennesignalet bliver ikke bedre end antenne installationen og dermed er det spild og bruge 1000 kroner på sådan et kabel du får ikke mere ud a det end det du selv kan skruge sammen.. "ingen kæde er stærkere end det svageste led" ?
    og jo dyre kabler giver forbedringer.. det er bare et spørgsmål om din høresans kan opfange det


  • #15   29. jan 2009 nu spørger jeg nok dumt.

    men de der 2,5 og 1,5 Qmm som i snakker om.
    er det størrelsen på højtaler kabler eller?.
    jeg bliver lidt nysgeri når i skriver alt det der smiley


  • #16   29. jan 2009 Jacob L:

    Det er tværsnitarealet på lederen i kablet, og det benævnes i kvadrat millimeter.


  • #17   29. jan 2009 Ole C
    altså på højtaler kabler?.

    Takker


  • #18   30. jan 2009 lige nu snakker de om de strøm kabler der løber inde i dine væge

  • #19   30. jan 2009 martin A
    Weeih endelig en der gad og skære det helt ud i bølge pap for mig :-).
    Sidder lige og nyder min afspasering.
    så har nok fået lidt for meget rom og cola.


  • #20   30. jan 2009 Det er samme benævnelse på både ht- og strømkabel.

  • #21   30. jan 2009 Ole C.
    så i stærkstrømsbekendtgørelsen.
    som majik siger.
    så skal højtalerkabler minimum være 1,5 Qmm tykke Right?


  • #22   30. jan 2009 jacob, nej det står der INTET om i sbei, vi snakker størkstrømsintstallationer nu, ikke om højttalerkabler

  • #23   30. jan 2009 Ok- sorry- en forglemmelse 0,75 er nu 1,5 stiv monteringskabel..

    Men ændrer ikke på mine synspunkter anyways...

    Højtalerkabler kan jeg gå med på- da deres modstand, selvinduktion og egenresonans har betydning eftersom de, i serie med filter og højtaler har en betydning...

    Men strømkabler og 50hz netfiltre = "magiske strømrensere" må i satme længere ud ¨på vejen med. Og folk som køber dem, har alligevel så gode og dyre forstærkere, hvis CB lytter er så overdimensioneret, at de ville kunne æde næsten alt netstøj.. og er det støj man tænker på, skulle man kigge på deres smps konvertering af den ensrettede 230v på CB, konverteret til 80/60V og til intern IC forsyning..

    My 50 cent...

    P.S

    Dette er ikke for at træde nogen personlig over tæerne- det er bare generelt at dette er blæst op, og man hører folk som virkelig kan høre forskel efter de satte deres højtalere på et stykke af kølen fra Titanic...etc:-)

    P.P.S heller ikke for at ødelægge dine salg på markedet mr Majik Cableguy


  • #24   30. jan 2009 * MAJIK CABLE GUY *
    haha det vil altid ende galt når man er fuld.

    jeg skulle have holdt mig til den første besked og så ikke have skrevet mere :-).
    men så ved jeg det.


  • #25   30. jan 2009 jacob, det sker jo for alle

  • #26   30. jan 2009 Bare rolig jacob L jeg er faldet af for længst heheh

  • #27   29. maj 2009 Hvad gør de der spikes?

  • #28   29. maj 2009 Hvad gør de der spikes?

Kommentér på:
Under højttaleren

Annonce