{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med køleskab 1.125 kr.
  • Hjælp til opsætning af TV på væg 500 kr.
  • 2 stk grille - en Weber kul grill med bord og en CharBroil gas grill med 6 tændere 700 kr.
  • Elektrikker 500 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Køleskab køler ikke 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forvrængning af lyd ?
  • #1   29. dec 2008 vis musikken er lavet sådan tager de ikke skade, men vis de siger det pga de forvrænger, så gør de

• #2   29. dec 2008 Dine højtalere skade når en del af den effekt der skulle brændes af i bas enheden, ender i diskanten.

Det er et fenoment der bla. opstår i forbindelse med klipning af signalet, når forstærkeren løber tør for strøm. I praksis sker der så det med sinussen af den får skåret toppen af, og det kan komme til at ligne firkant kurver. Og problemet med firkant kurver, er at de danner en masse spejlfrekvenser, som afsætter en del af energien ved alle mulige andre frekvenser end det der oprindeligt var tiltænkt. Og derfor ender noget af denne energi i diskanten, som høj frekvens.

Man kan måske sige at lige netop dette problem ofte skyldes en for svag forstærker, eller dårlig hørrelse... For man burde altså kunne fange den inden det kommer så vidt, for det lyder jo nok ikke helt rigtig smiley

• #3   30. dec 2008 nej jeg spiller aldrig for højt, passer altid rigtig godt på med det.. det var mere hvis der i selve sangen var smidt nogle underlige lyde ind, som jeg ikke syntes er behagelige.. men dog også ved dårlige mp3, hvor der kan være noget knas i..

• #4   30. dec 2008 Det der også er problemet med en firkant kurve er netop at det så ikke længere er sinus men faktisk DC som højttaleren ser det som.

Det svare til at fortælle højttaleren at den skal vandre ud og blive ude og så gå ind igen.
    Da en højttaler er en spole så opførre den sig også sådan, dvs. at DC ikke er dens livret. det afsætter en del effekt i spolen = varme og det brænder den af på i sidste ende.

• #5   30. dec 2008 Jeg har aldrig fattet hvad navnet loudnees war gik ud på i den sammenhæng.

Loudnees forbinder jeg med en hævning af bas og diskant, her har man tydeligvis hævet hele lyd spektret så det er hvad jeg kalder en komprimering af dynimikken, sådan forstået at der intet stille eller højt er.

Men ja ordet loud betyder jo højt, hvad det så egentlig er pladeselskaberne og kunstnerne vil opnå med denne "krig" !?!

• #6   30. dec 2008 okay, godt med noget info..

• #7   31. dec 2008 Ja og visuelt bedst forklaret er nok denne rigtig gode video.

http://www.youtube.com/watch?v=3Gmex_4hreQ

Kommentér på:
Forvrængning af lyd ?

Annonce