{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.721 visninger | Oprettet:

forstærker til Rockford Fosgate P2D210 {{forumTopicSubject}}

godmorgen HG

jeg har kigget lidt på en
Rockford Fosgate P2D210 (link fjernet)
men er blevet lidt i tvivl ang. valg af forstærker, jeg har kigget på
(link fjernet)
eller
http://www.importas.dk/mohawk_ms_500_1_·_1_kanal_·_1_x_3000_watt_·_1_ohm_stabil-p-767.html

hvilken er bedste egnet ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle lounge sæt 270 kr.
  • Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forstærker til Rockford Fosgate P2D210
  • #1   24. jan 2011 Rockford Fosgate forstærkeren...

den anden er noget kina gøgl...

og personligt havde jeg ikke ville eje noget som helst RF... selv hvis jeg fik det gratis... og dog, det skulle da lige være for at sætte den i stikkontakten og prøve det... ellers er RF ikke noget der skal indenfor i min bil eller i mit hjem...

værre opreklameret lort skal men lede længe efter... selv BOSE kan ikke følge med...

• #2   24. jan 2011 MikkL ! - jeg kan nu godt lide den lyd RF laver, så på det punkt er jeg faktisk ligeglad med om du vil have det i dit hjem eller ej. jeg spurgte efter en rent teknisk forklaring på hvad ville være bedste

tvivler dog ikke på dig men søgt på google efter en forstærker der kunne give 500 watt ved 1 Ohm også dukket den op. det er skam også den eneste grund til at jeg kigge på den forstærker, for havde luret at det nok var noget jing-jang crab.

• #3   24. jan 2011 så du kan li en skærende diskant samt en lukket mellemtone og mudret bas... ? fair nok... vi er jo alle forskellige...

• #4   24. jan 2011 MikkL ! - jamen nu er det jo kun suben jeg skal have da jeg er yderst tilfreds med standard højtalerne i bilen. så det med diskant og mellem tonen håber jag da ikke jeg kommer ud for med suben. men kan kun give dig ret i at vi er alle meget forskelige heldigvis.

• #5   24. jan 2011 hvordan kan du li lyden i RF hvis du kun kender til subwoofer.. ???

• #6   24. jan 2011 jamen tror du misforstod mig jeg skal kun ud og have suben (plus en forstærker) for jeg gider ikke det store projekt i familie slæden og da jeg er yderts tilfreds med standard højtalerne har jeg kun brug for en sub. de biler jeg har oplevet der haft RF installeret har sku lydt godt i mine øre (dont know why)

• #7   24. jan 2011 mikkl, svar dog på manden spørgsmål, i stedet for at være nedværdigende

EPD

prøv og overvej hvad den annonce siger på den mohawk 1*3000watt for under 2000kr?????? aaaahhh er det for godt til at være sandt........... så er det også

den RF er det bedste valg lige i dette tilfælde

• #8   24. jan 2011 * MAJIK CABLE GUY * - thanks, jeg regner også med at det var for godt til at være sandt men da jeg ikke er Hi-Fi haj ville jeg dog lige sikre mig, men ved du om jeg vil få mere ud af suben ved at finde en forstærker der kørtr 1 Ohm stabilt ?

• #9   24. jan 2011 du kan også tage en god stereo, og så bare køre 2 kanaler på den, og så bare køre et monosignal i forstærkeren

så vidt jeg kan se, så ligger den på reelt 3ohm, så parralel kobler du dem, så kommer du "KUN" ned på 1,5ohm

jeg havde nok gjort det jeg tilråder øverst

DATAARK
    http://www.rockfordfosgate.com/rftech/library/2007/5_Subwoofers/P2D210_revA-TS.pdf

• #10   24. jan 2011 Majik:
    jeg HAR svaret manden i hans spørgsmål... og har skrevet det samme som dig... at af de 2 muligheder er RF'en bedst...

men enheden har en DVC på 2 ohm... det vil sige at parralelkobler han ender han i 1 ohm og ikke i de 1½ ohm som du fejlagtigt skriver... serie kobler han ender han i 4 ohm...

og forstærkeren er ikke stabil i 1 ohm, så subwooferen skal sluttes til i 4 ohm, og så får den 320watt RMS som er rigeligt til den enhed...

• #11   24. jan 2011 mikkel luk nu ...... og kig på det datark som jeg henviser til, kom tilbage når du har styr på hvad du udtaler dig om

det er korrekt at to præcise 2ohms modstande der bliver parralelkoblet, de ville ende i 1 ohm totalt

men det er jo ikke tilfældet her VEL, for reelt ligger den på 3 ohm, hvilkent jeg kan se ud fra impedancekurven på dataarket

MEN POINTEN VAR AT DU BEGYNDTE AT SVINE MANDENS SMAG, det hører ingen steder hjemme

• #12   24. jan 2011 nå nå... har man stået op her til morgen og overvejet om man skulle være afsindig dobbeltmoralsk idag Majik... ??

hvad med dem der synes godt om BOSE, Ikon og Concept højtalere... ?? bum bum... fej for egen dør først...

og hvor fanden kan du se den reelt er på 3 ohm... ?? kan godt være RF ikke kan finde ud af at lave højtalere... men er ret sikker på at de er klar over om subwoofer er på DVC 2 ohm eller DVC 3ohm... just a guess...

• #13   24. jan 2011 kan du ikke finde ud af at læse et diagram over impedance eller hvad?

hvis du nu kigger på det ark jeg har linket til, så vildu kunne aflæse at den faktisk ligger tættere på 4 ohm, end 2 inden for det område den skal apille i 0-100hz

jeg har endnu ikke mødt en fabrikant der oplyser det korrekte impedance

jeg har i hvert fald ikke målt nogen endnu med mit clio målesystem

der er foreskel påhvordan man gør det, rigtig nok jeg jeg ikke kan lide bose, concept og ikon, men det er sgu måden at fremlægge det på, manden her er jo også afklaret på hvad han ønsker, og er ikke til at rokke, det så jeg i hans 2 indlæg

• #14   13. mar 2011 Mikkel:

Hvor er du dog endnu engang dum og uvidende at høre på.. Du snakker og snakker. Du ser hvad andre folk skriver og så skriver du det samme.

Hvad kommer mudret bas af ?

Bose, er det opreklameret ???

Bose spiller hammer hammer fedt, man skal bare bruge det til det, det er tiltænkt, nemlig et stilrent hjem som vil have noget diskret som levere god lyd til film. Og derfor kan jeg godt forestille mig det ikke passer i dit hjem.

Kommentér på:
forstærker til Rockford Fosgate P2D210

Annonce