1.721 visninger
|
Oprettet:
forstærker til Rockford Fosgate P2D210 {{forumTopicSubject}}
godmorgen HG
jeg har kigget lidt på en
Rockford Fosgate P2D210 (link fjernet)
men er blevet lidt i tvivl ang. valg af forstærker, jeg har kigget på
(link fjernet)
eller
http://www.importas.dk/mohawk_ms_500_1_·_1_kanal_·_1_x_3000_watt_·_1_ohm_stabil-p-767.html
hvilken er bedste egnet ?
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 AV-enheder: 2 Emner: 20 Svar: 1.131
den anden er noget kina gøgl...
og personligt havde jeg ikke ville eje noget som helst RF... selv hvis jeg fik det gratis... og dog, det skulle da lige være for at sætte den i stikkontakten og prøve det... ellers er RF ikke noget der skal indenfor i min bil eller i mit hjem...
værre opreklameret lort skal men lede længe efter... selv BOSE kan ikke følge med...
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 1 Emner: 43 Svar: 96
tvivler dog ikke på dig men søgt på google efter en forstærker der kunne give 500 watt ved 1 Ohm også dukket den op. det er skam også den eneste grund til at jeg kigge på den forstærker, for havde luret at det nok var noget jing-jang crab.
okt 2008
feb 2008
okt 2008
feb 2008
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.325
EPD
prøv og overvej hvad den annonce siger på den mohawk 1*3000watt for under 2000kr?????? aaaahhh er det for godt til at være sandt........... så er det også
den RF er det bedste valg lige i dette tilfælde
feb 2008
nov 2006
så vidt jeg kan se, så ligger den på reelt 3ohm, så parralel kobler du dem, så kommer du "KUN" ned på 1,5ohm
jeg havde nok gjort det jeg tilråder øverst
DATAARK
http://www.rockfordfosgate.com/rftech/library/2007/5_Subwoofers/P2D210_revA-TS.pdf
okt 2008
jeg HAR svaret manden i hans spørgsmål... og har skrevet det samme som dig... at af de 2 muligheder er RF'en bedst...
men enheden har en DVC på 2 ohm... det vil sige at parralelkobler han ender han i 1 ohm og ikke i de 1½ ohm som du fejlagtigt skriver... serie kobler han ender han i 4 ohm...
og forstærkeren er ikke stabil i 1 ohm, så subwooferen skal sluttes til i 4 ohm, og så får den 320watt RMS som er rigeligt til den enhed...
nov 2006
det er korrekt at to præcise 2ohms modstande der bliver parralelkoblet, de ville ende i 1 ohm totalt
men det er jo ikke tilfældet her VEL, for reelt ligger den på 3 ohm, hvilkent jeg kan se ud fra impedancekurven på dataarket
MEN POINTEN VAR AT DU BEGYNDTE AT SVINE MANDENS SMAG, det hører ingen steder hjemme
okt 2008
hvad med dem der synes godt om BOSE, Ikon og Concept højtalere... ?? bum bum... fej for egen dør først...
og hvor fanden kan du se den reelt er på 3 ohm... ?? kan godt være RF ikke kan finde ud af at lave højtalere... men er ret sikker på at de er klar over om subwoofer er på DVC 2 ohm eller DVC 3ohm... just a guess...
nov 2006
hvis du nu kigger på det ark jeg har linket til, så vildu kunne aflæse at den faktisk ligger tættere på 4 ohm, end 2 inden for det område den skal apille i 0-100hz
jeg har endnu ikke mødt en fabrikant der oplyser det korrekte impedance
jeg har i hvert fald ikke målt nogen endnu med mit clio målesystem
der er foreskel påhvordan man gør det, rigtig nok jeg jeg ikke kan lide bose, concept og ikon, men det er sgu måden at fremlægge det på, manden her er jo også afklaret på hvad han ønsker, og er ikke til at rokke, det så jeg i hans 2 indlæg
mar 2007
Følger: 2 AV-enheder: 1 Svar: 48
Hvor er du dog endnu engang dum og uvidende at høre på.. Du snakker og snakker. Du ser hvad andre folk skriver og så skriver du det samme.
Hvad kommer mudret bas af ?
Bose, er det opreklameret ???
Bose spiller hammer hammer fedt, man skal bare bruge det til det, det er tiltænkt, nemlig et stilrent hjem som vil have noget diskret som levere god lyd til film. Og derfor kan jeg godt forestille mig det ikke passer i dit hjem.
forstærker til Rockford Fosgate P2D210