{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

Lars N
Lars N
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 30

DVB-T {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt et Panasonic TH42PX80, og den har DVB-T. Men hvad er det helt nøjagtigt. Der er også noget der hedder DVB-C osv osv. Jeg har prøvet at google det, men synes ikke rigtig at jeg helt forstår hvad det er. Har den indbygget digital box, så jeg kan se dr2 eller hvordan ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DVB-T
  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    mar 2008

#2   30. mar 2008 Bliver jeg ikke decideret klogere af. Jeg ville gerne have det fortalt af en som selv har det

• #3   30. mar 2008 okay..

dvb er det nye digitale tv tuner.. de er delt op i tre grupper.. dvb-t som er til alm. stue antenne, som kan modtage alle danske ukodede kanaler (dr, dr2 og tv2)

så er der dvb-c som er digital tuner til kabel tv. hvilket kan være Yousee, stofa og alle de andre tv selvskaber som køre over kabel tv nettet. derigennem kan du os modtage nogle få HD kanaler på nuværende tidspunkt

dvb-s er en digital satelit tuner, som virker lidt på samme måde som dvb-c, men er beregnet til signal udbud fra satelit udbyderne, som Viasat osv.

dvb-c og s gælder det at der skal bruges et kort fra udbyderne, som er nødvendigt for at du kan modtage deres signaler.

ik den mest dybde gørende forklaring, men håber det går =)

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    mar 2008

#4   30. mar 2008 Vil det sige at nåør jeg slutter mit nye tv til, når jeg modtager det om et par dage, så kan jeg se dr1,tv2 og dr2 med det samme, eller skal jeg først købe sådan en boks ?

• #5   30. mar 2008 hvis fladskærmen har indbygget dvb-t modtager så er svaret ja

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    mar 2008

#6   30. mar 2008 Den har et eller andet der hedder dvb-t i hvert fald :). Takker for svaret

• #7   31. mar 2008 okay så er der noget jeg ikke forstår vi er på fællesantenne og har ca 50 kanaler eller deromkring og hvis jeg så investerer i et flattv så kan jeg ikke se en skid af dem foruden dr dr2 og tv2 ?! det er analog signal det her

• #8   31. mar 2008 Stefan G: PT laves skæme ikke uden en analog tuner så du vil sagtens kunne se de andre kanaler... Dog vil man ved hjælp af egen antenne kunne modtage DR1 DR2 TV2 DR Updat pga der også er en digital tuner i (DVB-T).

Lars N: Du vil som udgangs punkt kunne modtage de 4 omtalte kanaler hvis det er med egen antenne. Så du kunne jo fortælle hvordan du modtager signal i dag ? (antenne sat eller kabel)

• #9   31. mar 2008 okay smiley puha så er jeg rolig igen ville sq ikke skrote mit gode gamle tv hvis jeg mistede de andre kanaler hehe

• #10   31. mar 2008 her hvor jeg bor kan man os modtage dvb-T kanalerne gennem kabel tv nettet. det vil jeg tro de fleste udbydere tilbyder ? hos mig står der så bare en fælles center frekvens for disse digitale kanaler

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    mar 2008

#11   31. mar 2008 Lars K

Der sidder et antenne stik i væggen bag fjernsynet. Så har jeg proppet antennestikket der i og så i fjernsynet. Kan jeg så se de 4 kanaler med mit nye tv ?

• #12   31. mar 2008 ja, det afhænger jo så af hvor det stik føre hen, har du kabel tv, eller bare en antenne på taget ?

de skal selvfølgelig lige indkodes først..

• #13   31. mar 2008 Som sagt ville det være rart at vide hvad du har af modtager forhold ? Egen antenne, Tdc (yousee), Strof, Privat sællesantenne anlæg eller ?

Det med stikket i vægen er ofte noget kabeltv og er dette tilfældet ville du kunne tage en del kanaler (hvis du betaler for dette) men du vil ikke kunne modtage dette digitalt, til dette formål skal du anskaffe dig en Selector/zaptor/eller hvad de udbyder hvor du bor !

Lars K

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    mar 2008

#14   31. mar 2008 Lige PT kan jeg kun se DR1 og TV2. Jeg betaler hverken til det ene eller andet. Jeg har hverken kabel tv eller satellit. Kan jeg så se DR2, når jeg modtager mit tv ??

• #15   31. mar 2008 yep DR1 DR2 DR Update og TV2

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    mar 2008

#16   31. mar 2008 Nice. Tak for svarene smiley

Kommentér på:
DVB-T

Annonce