{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

LCD tv. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle på HG.dk ! smiley

jeg overvejer stærkt at smide nogen penge efter et 37'' LCD tv, men ideen med den var at PC skulle kunne kører hen over. Her er det så at de hele jo self skal være tydeligt osv så man kan bruge den normalt på den store skærm.

hvis opløsningen er på 13xx X 768 er det så godt nok ? eller bliver opløsningen helt grumset her i forhold til et 15'' med samme opløsning ? Eller er det pixel opløsningen pr. kvadrat cm ?
Der er selfølgelig VGA indgang, så signalet er da fint nok (:

Tv spec.

kontrast : 1200:1
opløsning: 1366 x 768
Responstid (ms): 8
Tilslutninger 2 scartstik
1 x YUV
2 x HDMi
1 x VGA
PC lydindgang


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LCD tv.
  • #1   12. sep 2007 Håber på nogen seriøse svar herinde fra..

  • #2   12. sep 2007 min samsung kører med den opløsning du nævner.. det er skam til at leve med.. men personligt ville jeg gerne have en tand højere, da det godt kan være for stort at kigge på, når man surfer på nettet.. der mangler noget af hjemmesiderne af og til.. og det er så irriterende at skullescrolle til siden:(

    bare lige et input herfra:)


  • #3   12. sep 2007 Brian C.

    okay, men hvad med ikoner og andet småt skrift? er det til at læse ?...

    jeg ville sætte et Vga switch på så jeg også har min alm. lille skærm til når man skal skrive opgave osv..


  • #4   12. sep 2007 Specs kan ikke bruges til en fløjtene fis. Jo måske til at give et fingerprej, men det er også alt.

    Det er ikke et udtryk for kvalitet og slet ikke for hvor godt et billede det har.

    Det eneste rigtige er at tage ud og så på det for at danne sig sit eget indtryk.

    Aldrig køb et fjernsyn uden at have set hvordan det er.

    Grunden til at specs ikke kan bruges til noget, er at der ikke findes nogle faste normer for hvordan de forskellige ting skal måles. Det vil sige de forskellige producenter bare opfinder deres egne for at fremstille deres produkter bedst muligt.

    Under alle omstændigheder er et kontrastforhold på 1200:1 elendigt lavt. Selv hvis det rent faktiskt er korrekt.


  • #6   13. sep 2007 Det kan da godt være det er tilfældet Anders, men det er jo aldrig det der bliver oplyst af producenterne.

    Mon ikke dette tal er mere sammenligneligt med konkurrenterne end med en gråtone skala?


  • #7   14. sep 2007 Billedet bliver ikke mere grumset, da du også lige skal tage med i beregningen at du sidder meget længere fra skærmen...

    Men i teorien bliver billedet mere grovkornet, da pixel størrelsen er langt større end på f.eks. en 17" pc monitor (som mig bekendt har den mindste native pixel størrelse)

    15" = 0,297 mm2.
    17" = 0,26 mm2.
    19" = 0,294 mm2.
    32" = 0,517 mm2.
    37" = 0,598 mm2.

    Full HD:
    37" = 0,425 mm2.


Kommentér på:
LCD tv.

Annonce