Plasma og dvb-t {{forumTopicSubject}}
Jeg er på randen til at anskaffe mig en plasma skærm. (link fjernet)
Jeg er blevet af den opfattelse, at eftersom dette tv ikke er konstrueret med højtalere (vist nok fordi det er tænkt til at hænge i butikker mv.) må pengene være brugt på at lave et godt fjernsyn. Jeg vil i samme omgang anskaffe mig en DVB-T antenne og Tuner. Eftersom jeg bor midt i århus, antager jeg at en stueantenne er tilstrækkeligt!
Spørgsmål:
1. Er der nogen der har erfaringer med denne skærm?
2. Kan man få en tuner med optisk lydudgang?
3. Hvor mange tunere kan man tilslutte én antenne, og kan man i så fald forstærke signalet... eller skal der én antenne og én tuner til hvert fjernsyn?
4. Er der et oplagt alternativ til denne skærm (samme str. og pris)?
Mvh Jacob
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Med hensyn til antennen, så kan du jo godt koble flere modtagere til, men hvis du benytter passive impedans korigering, i form af f.eks. T-stik, så vil signalet nok blive svagere og svagere alt efter hvor mange led du kobler til...Men du kan jo også bruge en alm. UHF antenne forstærker, til at lave aktiv impedans korrektion, og samtidig forstærkning... (en god forstærker koster gerne 300kr.+ Ellers forvrænger de mere end de forstærker!)
Og sidste trix, en alm. "tv2" antenne kan drejes 90 grader om sin egen akse og opnå ganske glimrene DVB modtagelse
dec 2005
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 3 Svar: 3
Mvh Jacob
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Så skal du have en DVB-C modtager, ala. TDC's selector box.
dec 2005
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 3 Svar: 3
Jeg mente blot, at jeg ikke har en antenne at dreje på.
Mvh Jacob
Plasma og dvb-t