{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Dvdafspiller med HDMI overførsel {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg sidder her med et nyt LCD TV der er Hd ready og med HDMI indgange og alt det der fis... Så er spørgsmålet om at Dvdafspillere med HDMI overførsel de kan da afspille HD dvd'er, eller er jeg helt galt på den? og man køber en HDMI afspiller for at få bedre billed?

De kan vel også afspille normale dvd'er? og bliver billedet bedre når man gør det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dvdafspiller med HDMI overførsel
  • #1   27. dec 2006 altså jeg har lige fået en samsung dvd afspiller med hdmi udgang.. den sender billedet op på mit samsung tv også med hdmi.. og jeg må ærligt indrømme at det giver en betydeligt bedre billede end før. Nu kan jeg stå helt op ad fjernsynet og stadigt have et knivskarpt billede..

    jeg tvivler på at en dvd afspiller der er hd-ready kan afspille hverken hd-dvd eller blueray.. dette kræver specielle afspillere..

    ret mig hvis jeg tager fejl, men sådan har jeg forstået det ihvertfald:)


  • #2   27. dec 2006 Du skal have en speciel HD DVD afspiller for at kunne afspille disse medier!
    Men visse gammeldags dvd afspillere kan lave en upscalering, men det er og bliver en upscalering, og om dvd afspilleren eller tv'et er bedst til dette, det kommer an på mange ting, men HDMI er ikke nogen kvalitets garanti i sig selv smiley


  • #3   27. dec 2006 Sådan en HD DVD afspiller satan koster sgu da knaster?

    Vil det betale sig for mig at købe en DVD afspiller med HDMI indgang?
    Let me get it straight... en dvdafspiller med hdmi kan du altså stille opløsningen på?


  • #4   27. dec 2006 Muligvis... Hvis de skriver den kan upscalere, så kan du gøre det, men jeg kan ikke komme på mange andre gode grunde til at montere HDMI udgang på en afspiller, hvis den ikke kan upscalere?

    Men kvaliteten af upscaleringen kan variere meget, og nogle gange så klare tv'et det nok bedre end afspilleren!


  • #5   28. dec 2006 Jeg har flere gange set at component slår HDMI med flere længder hvis det bare drejer sig om 576 p.

    Så som enkelte skriver så er HDMI ikke garant for kvalitet.

    HDMI bliver ikke rigtig godt før det bliver Blueray eller HD DVD


  • #6   28. dec 2006 Jeg har været inde og kigge på denne (link fjernet)

    Og mit TV kan ikke upscale billedet så jeg tror jeg vil investere i sådan en sag, jeg citerer fra teksten "Samsung's DVD-HD860 can take conventional video and audio signals and upconvert them to breathtaking 720p/1080i quality."


  • #7   29. dec 2006 Stort set alle LCD tv upscalerer, og hvis det er HD ready, så kan du være helt sikker på det upscalerer! Ellers ville du jo ende med et lille sammentrukket billede midt på skærmen smiley

    Spørgsmålet er bare hvor avancerede og kvalitets medsigt gode disse kredsløb er... På billige modeller kan det da godt være den bare stretcher pixels, men selv på mit relativt billige ALBA tv, der er upscaleren faktisk så avanceret at den kompensere og kompenserer for de ekstra pixels der bliver til rådighed... Men jeg har til gengæld set mærkevare tv, der gør det dårligere end ALBAet!
    Den slags kompensation under upscaleringen kan måske sammenlignes lidt med Antialiasing på et pc grafikkort, så du kan nok se hvor vigtig faktor det egentlig går hen over bliver, hvis man ikke vil ende med et totalt pixeleret billede! Men det skal jo stadig være af en kvalitet, så det ikke bliver fnidret og tværet ud, og det er der det for alvor begynder at blive noget dyrt elektronik, som kan analysere billedet, og lave de skarpe kontraster hvor det er nødvendigt osv.


  • #8   29. dec 2006 Undskyld jeg stammer vist lidt... ;-P smiley

Kommentér på:
Dvdafspiller med HDMI overførsel

Annonce