{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.237 visninger | Oprettet:

Jimmie B
Jimmie B
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9

solen og tv?? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have nyt tv, men kunne måske godt tænke mig et tv som solen ikk forstyrre lige som på en pc..
Hvad skal det være for man undgår det, og har det noget med LCD, LED & Plasma og gøre?

og hvad er bedst af de 3 ting? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med køleskab 1.125 kr.
  • Hjælp til opsætning af TV på væg 500 kr.
  • 2 stk grille - en Weber kul grill med bord og en CharBroil gas grill med 6 tændere 700 kr.
  • Elektrikker 500 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Køleskab køler ikke 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  solen og tv??
  • #1   15. maj 2013 LCD er ud dateret teknologi, plasma reflektere som et ondt forår, og det efterlader LED smiley

• #2   15. maj 2013 Plasma kan du ligeså godt udelukke, et plasma TV kan slet ikke tåle sol, og du risikerer at smadre TV'et hvis det bliver udsat for, for meget sol smiley

LCD er som siger Lars uddateret teknologi, og LED gør det faktisk ret godt på området smiley

• Jimmie B
    Jimmie B Tilmeldt:
    apr 2013

#3   15. maj 2013 Så LCD er det optimale da mit værelse ligger så solen når ind, når jeg har fri og er hjemme? smiley

• Jimmie B
    Jimmie B Tilmeldt:
    apr 2013

• Jimmie B
    Jimmie B Tilmeldt:
    apr 2013

#6   15. maj 2013 men det er ikk så meget mærket jeg er ude efter, er ude efter hvad du havde valgt, hvis der kom meget sol ind på værelset og det er indrettet så solen står ind på skærmen?

• Jimmie B
    Jimmie B Tilmeldt:
    apr 2013

#7   15. maj 2013 og reflektere det også selvom det er tændt?? smiley

• #9   15. maj 2013 Lars R
    i dag kl. 00:04
    LCD er ud dateret teknologi, plasma reflektere som et ondt forår, og det efterlader LED
    -------------------------------------------------------------------------

Det var dog en gevaldig gang sludder...

• #10   15. maj 2013 Jeg har et Plasma Toshiba 42 Som er plasma og intet problem med farver/lys..
    Men self som en af de andre siger .. sæt dit tv så meget som muligt væk fra solens stråler - du ville ikke rigtig kunne se noget alligevel hvis solen står lige på som jeg syntes du giver udtryk for. Men jeg kan helt klart anbefalde Plasma - Men det er helt klart dig eget valg og syntes det nemmeste for dig at træffe et valg ville være at tage ned i elgiganten eller hvad du har i nærheden og studere dem nøje efter med dine egne øjne.. Især fordi vi har andre synspunkter på hvordan tingene skal levere et billed ..

• #11   15. maj 2013 J.K vil du gerne uddybe hvori det er en omgang sludder? Du må jo ligge inde med en viden jeg ikke har på området, så den må du gerne dele ud af smiley

• #12   15. maj 2013 Lidt off topic, så er det sgu lidt vildt, at ét firma (Samsung) har været så dygtige til at markedsføre TV med LED backlight, at LED nu er en hel teknologi for sig selv smiley

LCD og plasma er skærmteknologier
    LED (dioder) er bare en måde at belyse en LCD skærm på smiley
    Så det er lidt forkert at sige at LCD er forældet, men det er korrekt at LCD med traditionel backlight ikke længere er moderne smiley

• #13   15. maj 2013 Nej det er lidt vildt da det blot er belysningen der er ændret i den, men på sin vis bliver det forældet alligevel.

Der har da været nogen bonusser ved og gå over til LED belysning, eksempelvis strømbesparelse hvis man går op i den slags smiley

• #14   15. maj 2013 Er det ikke nemmere at rulle gardinet for når du skal se tv smiley

• Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61
    #16   17. maj 2013 Hvis du syntes solen genere kunne det også være en ide og finde et med sol filter som Eks et beovision 7 tv da man kan sidde i fuldt dags lys uden solen genere det må der da være nogle af de andre producenter der også laver ?

• Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61
    #17   17. maj 2013 Og det er LCD smiley

• #18   18. maj 2013 Jamen Lars, som oldtimer skriver er lcd = led blot med en anden belysningskilde. Det eneste forældede er umiddelbart at skærme helst skal være så tynde som muligt i dag, for rent faktisk vil man oftest se væsentligt mindre clouding og backlight bleed på en lcd med rør end tilsvarende kantbelyste led skærme.
    Plasma reflekterer ikke pr. definition mere end lcd/led, det afhænger af hvordan skærmen konstrueres og hvilke filtre/coating der bruges. Eksempelvis reflekterer WT50 temmelig meget...og det er som bekendt et led. Det samme gør HX855 som også er led, hvorimod genskin og refleksion på f.eks. en 6505 eller G30 for den sags skyld er meget begrænset.
    Det afhænger af konstruktion og model, ikke af skærmteknologi.

• #19   18. maj 2013 Og jeg er fuldstændig enig med dig J.K.

Men da du efterhånden kun finder LCD teknologien i de billigere / mindre modeller, og LED i de store (og sjovere modeller) er det som sådan heller ikke forkert og sige at LCD er ud dateret teknologi (sandhed med modifikationer).
    Plasma er jeg dog lidt uenig med dig i. Der sidder oftest flere glaslag inde bagved, som bevirker at refleksioner er en større risiko på plasma end LCD/LED, så indirekte har det med skærmteknologien at gøre.

• #20   18. maj 2013 Eftersom lcd er led er det først nu, med OLED´s snarlige indtog, på vej til at blive forældet. Man kan sige at lcd med rør er forældet, da forbrugerne mere eller mindre har dikteret at tykkelsen og designet på fladskærme var vigtigere end rå billedkvalitet og fokus derfor har været placeret på at få led udviklet.
    Det jeg også opponerede imod var din kategorisering af plasma-skærme. Der findes grelle eksempler på reflektion i begge lejre.

• #21   18. maj 2013 OLED snarlige indtog er nok lidt optimistisk smiley De er meget dyre og stadig enormt kompliceret at producere. Så der vil gå en del år før det kan betales af almindelige mennesker er jeg bange for.

Når det er sagt, absolut ingen skærmtyper har billedmæssigt "godt af" at der kommer direkte sollys ind på dem, dvs at billedet bliver ringere af det, enten pga reflektion eller tab i kontrast. Men INGEN skærme går i stykker af det, så der bliver nævnt.
    LCD LED skærme er typisk mere lysstærke og har bedre filtre, der absorberer udefrakommende lys, end plasma skærme. Når det bliver mørkt er LED skærme dog mærkbart ringere end plasma skærme. I mørke bliver det tydeligt at LED skærme lider af backlight bleeding og aldrig får samme native kontrast som en god plasma skærm. Så man skal personligt opveje de forskellige fordele og ulemper mod hinanden for at tage en fornuftig beslutning. Personligt kan jeg godt leve med at skulle rulle gardinerne for når jeg en sjælden gang i mellem ser TV mens solen står højt uden for - derfor vil der i mange år endnu stå plasma skærme hjemme hos mig.

• #22   18. maj 2013 At OLED i starten bliver temmelig dyrt er der vist ingen tvivl om.

Optimistisk eller ej har LG jo allerede lanceret deres i Korea, Østen og på det amerikanske marked, ligesom det ventes til Europa senere i 2013 og der går nok ikke længe inden Samsung, Panasonic, Sony, Sharp m.fl. følger trop, så kan man vel godt kalde et snarligt indtog.

• #23   19. maj 2013 Grunden til den enormt høje pris pt er desværre på grund af høje produktions omkostninger da der er et uforholdsmæssigt stort spild. Netop derfor går der desværre nok en hel del år før det bliver hver mands eje.

• #24   19. maj 2013 ...men de er på markedet og det er et indtog smiley ....det bliver bare først et større indtog når priserne falder smiley

Kommentér på:
solen og tv??

Annonce