{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.411 visninger | Oprettet:

Toslink {{forumTopicSubject}}

Godaften derude.

Jeg står og skal bestille mig en WD LIVE TV her i morgen når solen en gang står op - og dertil skal der jo lidt kabler.

Derfor har jeg fundet:
HDMI:
http://www.av-connection.dk/?PNo=SUPHDMI015&ML=312

Toslink:
http://www.av-connection.dk/?PGr=739&ML=312
Som jeg regner med at købe.

Men der er også modellen dyrere:
http://www.av-connection.dk/?PGr=2326&ML=312

Men er der nogen nævneværdig forskel på de to modeller?

- Casper T.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af basketball stander 500 kr.
  • Håndtaget til plæneklipperen er løsnet. Så den kan ikke løftes eller drej 500 kr.
  • IKEA kommode samling 650 kr.
  • Press fittings 18 mm 1 stk. 400 kr.
  • Hjælp med fladt bil-batteri 500 kr.
  • Problemer med køleskab 1.125 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Toslink
  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #1   14. jul 2010 Det ser ud til der er en dødsmart kabelsok på det dyre af dem....

Var det svar nok ? smiley

• #2   15. jul 2010 Synes bare at efter en søgning på google - at folk hundser op med, at der er en kæmpe forskel på selv de digitale kabler, og at det ikke er noget problem at høre forskel.

På hjemmesiden står der:
    "The fibre optic is principally the same as ZAC, but the ZAC is machine polished in 3 further stages."

Det lyder jo fancy i sig selv, at kablet er poleret i 3 yderligere stadier - men om det holder i "retten" og skal modtage dommen over forskellen, skal jeg ikke kunne bedømme. Derfor jeg prøver lykken og spørger herinde.

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

#3   15. jul 2010 Altså jeg vil godt sætte prisforskellen x 10 på at hverken du eller jeg kan høre forskel på de to kabler...

Det er rigtigt at der kan være ganske stor forskel på digitale kabler... Men lige præcis lysleder, nægter jeg konsekvent at tro på du kan høre forskel på...

Kan desværre ikke teknikken bag hvad der er muligt/ikke muligt i denne forbindelse, men håber og satser da på at Micma18 kigger forbi det topic her imorgen engang, og giver et ord eller to med smiley

• #4   15. jul 2010 hehe... tjooo smiley

Kender ikke de to omtalte modeller, men det er helt sikkert, at der kan være ganske betydelig forskel på optiske kabler.
    Herunder står termineringen, og poleringen for en stor del af kablets performance.
    Men det afhænger jo også lidt af de TX og RX stik, der sidder i udstyret... smiley

Leder materialet, har også meget at sige, og langt de fleste kabler er bare konstrueret med en plastik fiber. Og de lidt finere bruger ofte en rigtig flas fiber.

Den tykkere isolering der imod, det har intet at sige for selve lederen.... Men den forhindre nok bedre skarpe knæk, samt en danner mekanisk afkobling, og dæmpning af lederen.

Et eller andet sted på youtube eller sådan noget. Der findes en video, hvor de måler jitteren, samtidig med at man bevæger kablet, og det har tydelig indflydelse på hvor kraftig effekten er.

Men alt i alt, så er potentialet, på alle tænkelige måder, noget bedre, ved at benytte coax, eller den oprindelige S/PDIF. Det er præcis det samme PCM signal de bruger, men TOSlink laver to ekstra medie konverteringer undervejs. Samt at de LED og sensorer der driver lyset, de slet ikke har samme båndbredde, som den elektriske forbindelse. Og man kan raffinere langt mere på S/PDIF kabler, end man kan på lyslederen. Så de fineste kabler, de findes helt sikkert ikke denne kategori.

TOSlink er en stensikker galvanisk adskillelse, men det er S/PDIF dig også i mange tilfælde, da der sidder en overførsels kondensator, eller trafo i udstyret. Men det oplyses der dog ikke noget om fra producentens side!

• #5   15. jul 2010 HD sporene, kræver jo også en receiver der kan dekode det, samt at man benytter HDMI.

• #6   15. jul 2010 Popcorn Hour er lige præcis ikke blevet valgt - da den som sagt er dyrere, og jeg får fat i noget, jeg egentlig ikke kan benytte nu.

Jeg har ikke en reciever der kan modtage og dekode HD lydspor, så det vil for mit vedkommende være spild at købe sådan en. Specielt eftersom der ikke er planer om at udskifte recieveren i den nærmeste fremtid. Så kunne det ske, at den blev udskiftet på et tidspunkt - men ligeledes kan der være kommet en ny udgave (ikke helt utænkeligt) og så vil det jo være lidt smartere set i mine øjne.

Micma18 - Problemet ligger i, at WD TV Live ikke understøtter Spdif. Det ville også have været mit foretrukne valg efter min søgning på google, men WD har ikke sat en Spdif udgang i maskinen.

Endnu en grund til, at jeg gerne vil ofre dét ekstra på kablet - hvis det kan gøre en forbedring.
    Der er tale om et kabel på 1 meter, da den skal stå ved siden af min center, lige over forstærkeren.

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

#7   15. jul 2010 S/Pdif er er ikke et stik, men en standard (Sony / Philips Interconnect Format ) så er det på plads.

Wd tv live har muligheden for toslink, men ikke coax.

Du har sikkert bare fået begreberne rodet sammen en smule nu smiley
    Der findes nu alternativer til wd tv live, som ikke behøver at være pch c-200 dyre, der sikkert har muligheden for at gøre alt det WTL nægter.

• #8   15. jul 2010 ja det kan godt ske, begreberne lige er smuttet. Men jeg er helt forstående med hvad du mener.

Hvilke alternativer er der tale om ?

Af hvad jeg har læst mig frem til, så skulle WD kunne det, jeg skal bruge den til. Mest musikafspilning og til tider dvd film der ligger på min Qnap NAS server.
    Derfor er en harddisk unødvendig.

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

#9   15. jul 2010 http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83131&title=hvilken-media-streamer-er-bedst-til-max-1500-kr

2. post er et par forslag med +/- der overvejende er i samme prisklasse som wd tv live (som også er inkluderet deri)

Jeg har mere eller mindre samme setup som dig, og har i den forbindelse foræret min mor en wd tv live, så hun kunne se lidt film i ny og næ... Men den lille helvedes maskine nægter eksempelvis at afspille iso filer. Om det bare er min, eller det er generelt ved jeg ikke, men en belastning er det ikke desto mindre smiley

• #10   15. jul 2010 Af hvad jeg kan læse mig til ud fra emnet på recorder, lyder WD'en stadig mest tiltalende for mit vedkommende.
    Hvad angår ISO filer, så skulle den meget gerne understøtte disse filtyper. Bare ikke hvis det er en .img fil - såvidt jeg har fundet ud af. Kan være det er dér, fejlen ligger for dit vedkommende.

Det med at visse afspillere kan have problemer med hastigheder over 38 mbps synes ikke at lyde alt for godt.

• #11   15. jul 2010 Nu er det jo også lidt ømtåleligt, at omtale krav om ISO filer, og images generelt. For det er jo ikke et video format, eller bare det der minder om det!
    Det kan eksempelvis bare, bruges til at lagre en DVD film i. Men alting kan jo gemmes i sådan nogle filer! Det er bestemt ikke begrænset til video...

Det vil jo svare lidt til at kræve, at hvis jeg mailer dig en email, med en vedhæftet video. Og så du gemmer emailen som *.msg Og der efter kræver at, din afspiller skal kunne afspille den direkte fra dette format smiley
    Fedt nok hvis den kan, men det er vist et omsonst krav at stille....

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

#12   15. jul 2010 Nu var det såmænd ikke skrevet for at du skulle afskrive den. Ville blot gøre opmærksom på problematikken med det, i tilfælde du og så havde iso rippet film.

Skønnere at kende problemerne inden, end stå med håret i postkassen efter et køb jo smiley

Micma: Jeg "krævede" som sådan ikke understøttelse for iso af den... Jeg gik faktisk ud fra den understøttede det smiley

• #13   15. jul 2010 Jeg takker også for vejledningen, jeg har fået, Micma og Morten.

Havde godt haft kig på Asus Air, men efter at have set dets layout på youtube, faldt det allerede en karakter.

Valget blev uændret og der blev bestilt wd live tv, 1.5 meter Supra HDMI, og 1 meter Supra X-ZAC toslink. Så burde det ikke være i kablerne, problemerne ville opstå.

Kommentér på:
Toslink

Annonce