{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Limfjorden skænk jysk 1.000 kr.
  • Opsætning af 4 loftslamper 400 kr.
  • Opsætning af loftslamper 1.600 kr.
  • Udskiftning af induktion kogeplade 3 faset. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er 720p "godt" nok?
  • #1   25. apr 2012 Jeg har en kammerat, der har en 720p Optoma projektor, hans lærred er omkring 82-86" og billedet er fremragende.
    Så jo 720p er godt, så godt at med et ordentligt lærred, vil resultatet bliver klasser over en 1080p projektor, hvor billedet bare vises på en hvid væg.

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #2   25. apr 2012 Det er jo også lidt unfair at sætte en 720p projektor med korrekt lærred op mod en 1080p projektor med en hvid væg...

Det svarer lidt til et racerløb mellem en vw polo og en ferrari uden hjul smiley

Imo er der mange andre ting der er lige så vigtige at gå op i... Kildematerialet skal retfærdiggøre investeringen, du skal ha kigget på hvor lys din stue er kontra de valgte projektorer (nogle er direkte ubrugelige i rum der ikke er fuldstændig mørklagte) og støjniveauet er også noget der kommer bag på mange...

Hvis det bare er til lidt "hyggebrug" en film engang imellem og en gang modern warfare i 100" en aften med gutterne, så er en fornuftig 720p og et ordentligt lærred en glimrende investering.. Tæsker du gennem mange film, og er en lille smule billedkritisk anlagt så ville jeg som minimum gå efter en 1080p med et matchende lærred..

God fornøjelse smiley

• #3   25. apr 2012 ikke desto mindre, har jeg flere gange set, 1080p projektorer brugt på hvid væg eller hvidt rullegardin - jeg har self også set 720p brugt på samme måde.....

Det har intet med fair/unfair at gøre, det var mere en simpel måde, at forklare at 720p bestemt kan give et godt billede. Kunne self også have skrevet det,mere snørklet som ; 720p på et 80-90" super lærred, kan give bedre billede, end 1080p på et 120" lavpris lærred.

Du har ret mht lysniveau i stue og støj. 100" bliver lige stort nok, for en 720p'er.

• #4   26. apr 2012 Super.. Super mange tak for info smiley

Har en aftale med en på lørdag, som jeg muligvis skal købe..

Noget specielt man skal kigge efter? Udover pærerns leve tid?

• #5   26. apr 2012 Hvis den har siddet i et stort rum, med god ventilation, kigger du på hvor længe pæren har kørt, ifht den opgivne levetid. Har projektoren siddet i et lille kælderværelse, uden vinduer, vil pærens levetid være kraftigt reduceret,

Det er ikke godt, hvis der har været røget i lokalet. Jo mindre rum/ventilation, desto værre er det.

• #7   26. apr 2012 Varme og røg, forkorter stort set al elektroniks levetid. Røg - nikotin og tjære, vil sætte sig på pæren, og forringe pæren. Fugt er en anden ting, der kan reducere levetiden kraftigt.

Kommentér på:
Er 720p "godt" nok?

Annonce