Projektor: 720p eller Full HD 1080p {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg har i nogle måneder gået og fået en masse info omkring fladskærme og projektore.
Og grunden til det er selfølgelig at jeg har tænkt mig at investere i én af disse. (Lige nu har jeg et almindeligt billedrørsfjernsyn)
Jeg er rigtig glad for at se film, og derfor er jeg kommet frem til projektor.
Meen.... Der er jo så mange at vælge imellem.
Først havde jeg kigget på Optoma HD65 (720p)
(link fjernet) ... r_hvid.htm
Så Infocus In78 (720p)
(link fjernet) ... r_sort.htm
men da jeg lige har vundet Samsung bdp1500 bluray-afspiller
Mente de i HiFi-klubben at jeg var bedre tjent med en projektor med Full HD
De foreslog så Infocus X10
(link fjernet) ... r_sort.htm
Men nu var jeg til Hifi-messe i Odense Congrescenter for nogle uger siden.
Og efter at have snakket med Otto fra Av Precision, fortalte han at BenQ havde en rigtig god Full HD projektor, som var udstillet på messen. (link fjernet)
Så jeg var inde og se BenQ W5000 i aktion. Og det er den eneste jeg har set "live" og den imponerede godt nok helt vildt.
Men hvad syntes i, har i set nogle af de andre i aktion, eller er der måske andre jeg skal kigge på!!???
Må i meget gerne komme med jeres erfaringe og råd.
På fårhånd tak.
Mvh. Jesper Olsen
okt 2005
Følger: 16 Følgere: 15 AV-enheder: 4 Emner: 86 Svar: 1.003
http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49856&PN=2
hvis ikke den er solgt
feb 2007
Følger: 11 Følgere: 10 AV-enheder: 4 Emner: 26 Svar: 483
der er en rigtig godt billed på den.
men hvis jeg var dig, ville jeg måske istedet for overveje den infocus in78, også tage en full hd fladskærm ved siden af,
pris forskel på in78 og x10 er jo 5000.- så du kan "næsten"
for jeg tror ikk det er sjovt kun at have en projekter og en gammel skrummel af en tv, med en dårlig billed kvalitet.
jun 2008
Følger: 27 Følgere: 28 AV-enheder: 1 Emner: 22 Svar: 1.360
du skriver, at du kun har set en projektor live, og at den imponerede vildt, det vil alle nyere projektore såmænd gøre, når det er første gang man ser en, i aktion.
Udover opløsning, skal du også kigge på, støjnivau og ikke kun i db, da der er forskel på hvor "behagelig" de forskellige lyder / larmer.
Køber du en god projektor, så husk et godt lærrede ! (man køber jo heller ikke et godt anlæg, og smækker et par de aller billigste højttalere på)
Projektor: 720p eller Full HD 1080p