{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.077 visninger | Oprettet:

Boxer tv = lort - hjælp? :) {{forumTopicSubject}}

så vi har fået der her boxer tv med kort så vi kan se fjernsyn i alle rum, cool nok.

men man kan se 5 sek fjernsyn også kommer der en blå skærm frem hvor der i en grå box står " KODET PROGRAM" den blå skræm er der så i 1-2 min og vender så tilbage til normalt tv og man kan se tv igen, men man kan dog kun se tv i 1 min så kommer den blå skræm frem igen.
vi har ringet ind til boxer og de siger intet at gøre det er fordi signalet er splittet, nu tænker jeg så fedt man kan se 5 min af en serie der er 30 min, resten af de 25 min er i blå skærm, tænker lidt gidder fandme ikke betale for sådan en gang lort!
inde i stuen virker det fint on ingen blå skærm eller nogen form for problemer, men i det 2 værelser hvor vi har disse kort man kan sætte i sit tv, der får vi blå skærm hele tiden.

nogen der ved om man kan løse dette problem på en måde?
og hvad er et splittet signal?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boxer tv = lort - hjælp? :)
  • #1   20. feb 2012 signalet er sikkert ikke kraftigt nok fordi du deler/splitter signalet ud til flere tv så du skal nok kigge efter en antenne forstærker

  • #2   20. feb 2012 eller bedre antenne kabler

  • #3   20. feb 2012 eller et opkald til boxer måske

  • #4   20. feb 2012 Boxer lig med lort minus hjælp smiley

    Anyways hvordan er dit signal splittet ? Hvilken type kabel ?


  • #5   20. feb 2012 Tror også du skal se på, om dit signal måske er for svagt... Det er bestemt et kendt problem, at T-stik og andre passive fordelere, de ødelægger signalet.
    Det bedste du kan gøre, er at købe en antenne forstærker, med det antal udgange du skal bruge. For så bliver signalet splittet aktivt! T-stik osv. de indsætter bare en modstand i serie med signalet, for at lave impedans korrektion. (Det er en meget skidt løsning!!!)

    Og spar ikke på valget af forstærker. Køb aldrig de billige harald-skrald modeller. De forvrænger så meget at det hele er forgæves aligevel.

    Har god erfaring med denne model: http://www.av-connection.dk/?PGr=4174&ML=495
    Og det er somregel den vi altid selv bruger, når vi laver mediecenter løsninger osv.
    (Triax, gå nemt i stykker, også selvom de er dyre!)


    Men i det hele taget antenne kabler og stik, det bør man lave ordenlig, for der er en verden til forskel fra 10 kroners færdig termineret kina kabel, til noget af en hæderlig kvalitet man selv samler. Og det behøves ikke engang være dyrt! (Selvfølgelig nok mere end 10kr. men behøver slet ikke være ublu, for at være godt.)


  • #6   20. feb 2012 Eventuelt kunne du køb et par ekstra små stueantenner og sætte direkte på hvert fjernsyn.
    Det digitale signal har altid problemer med at blive splittet, og så er det ligemeget om vi snakker Boxer, Stofa eller Yousee.


  • #7   20. feb 2012 Thomas F - man kan sige at det er vel heller ikke boxers problem at man har problemer med ens modtager udstyr noget mere dem der har lavet modtager udstyret og han har jo fået lidt hjælp fra boxer. Jeg har også kiggede på den antenne forstærker/fordeler micma18 . linker til og den ser fin ud, og som micma18 . siger så er triax CRAP.

Kommentér på:
Boxer tv = lort - hjælp? :)

Annonce