{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Jonas A
Jonas A
Tilmeldt:
22. jun 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 51

Hvad skal jeg gøre? {{forumTopicSubject}}

Jeg har et lille problem.

Jeg vi gerne have tilsluttet mine højttaler til computeren,men man kan ikke.

I Computeren skal der et stik i (Ligesom på høretelefoner)

Og de højttalere jeg gerne vil have koblet til er på ledninger. altså dem hvor der er en rød og hvid ledning.

Kan man så købe en ledning med høretelefonstik,hvor den deler sig i en rød og hvid ledning.

Eller hvad kan jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre?
  • #1   26. jun 2008 værsågo

    (link fjernet)

    så er du køreende


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #3   26. jun 2008 Dette er vist en god idé, når man sætter de to ting sammen: (link fjernet)



  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #5   26. jun 2008 mit summer hele tiden, når man skruger op på forstærkeren og den er koblet til computeren... Det summer til gengæld ikke når fx en mp3 er tilsluttet med samme kabel, i samme indgang...

    Derfor ringede jeg ned til Hifi-klubben og hørte hvorfor den gør det, og de sagde så, at det er fordi computere laver støj, og man skal op i de dyrer lydkort, før det bliver sorteret fra... Derfor kan man så sætte sådan en ting der imellem, og så sortere den så støjen fra.
    Men det kommer sikkert også an på hvilken pc man har, og hvad der sidder i den...



  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #6   26. jun 2008 ( citere bare hifi-klubben for hvad de sagde til mig.... jeg ved ikke rigtig noget om det selv, og det kan også være at nye forstærkere/receivere kan sortere støjen fra, da min er af ældre dato)

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #8   26. jun 2008 Det er et Xear 3D 7,1 lydkort...

    ud over det ved jeg ikke så meget om det... det sad i pc'en da jeg købte den ( 4år siden) så det er nok det der er galt smiley


  • #9   26. jun 2008 rasmus, alt de siger i hifiklubben er altså ikke rigtigt, det er jo blevet en profitforretning ligesom alle andre der bliver store, så går enthusiasmen (staveplade) af og profitten ind

    glemmer aldrig en gut herinde fra der fik at vide en stander højttaler var bedre som center end en dyrere centerhøjttaler i den samme serie (hvorfor laver man den så?)


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #10   26. jun 2008 hmmm... det er nok rigtigt... så må jeg bare på udkig efter en bedre lydkort... synes også det virkede underligt, da min lillebror også har sin pc sat til sit anlæg, og det summer heller ikke, og han bruger heller ikke den der isolator...

  • Jonas A
    Jonas A Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 51
    #11   26. jun 2008 Mange tak for linkene og diverse råd!


    Jeg tror jeg køber sådan et stik.

    Men men men. Den røde og hvide ved mig er uden stik.

    i kan se at de højttaler ledninger der skal i er uden stik. Det er bare kobberet der kommer i kontakten.

    Min højttalers Kontakter er som dennes kontakter: (Der hvor der rødt og sort)
    (link fjernet)


  • Jonas A
    Jonas A Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 51
    #13   26. jun 2008 Det skal jeg da ikke, hvis det er nogen højttaler fra et minianlæg:)?

  • #14   26. jun 2008 ja simon, der er jo forstærker i den sub han har der, eller er jeg galt på den?

  • #15   26. jun 2008 altså, er det bare almindelige højttalere han vil slutte til?

  • #16   26. jun 2008 jamen jeg forstår det snart ikke, det ville være lettere hvis man nu oprettede et alæg så man kunne se hvad det drejede sig om smiley

    HINT HINT


  • Emil M
    Emil M Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 AV-enheder: 1 Svar: 25
    #17   26. jun 2008 Jonas du er vidst ret ny på området kan man høre. Du skal have sat dine højttalere til en forstærker og så sætte den forstærker til din computer før du kan få lyd ud af døjttalerne. Det lydsignal din computer giver er overhovet ikke kraftigt nok til at drive et par højttalere (og skal forstærkes af en forstærker). Anskaf dig en forstærker og et "2xPhono/minjack-kabel" som *majik* linker til, så er du kørende.

  • Jonas A
    Jonas A Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 51
    #18   26. jun 2008 Simon k - Det er dig der på rette spor;) Det billede er bare for at vise kontakten:)

    Jeg er ny, når det handler om Højttalere;)

    hvis jeg skaffer en forstærker og en adapter.

    På billedet kan i se den der kontakt(den sorte og røde)

    Hvad gør jeg når det er sådan nogle ledninger?



  • Jonas A
    Jonas A Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 51
    #20   27. jun 2008 Det er ikke det jeg mener;(

    Jeg mener:

    På billedet kan i se den der kontakt(den sorte og røde):
    (link fjernet) er kun til at vise kontakten).

    Der vil jeg have den sorte og røde ledning i. Og når jeg har sat den i, går vi til den modsatte ende af ledningen. Det ser således ud: (link fjernet)

    Og på disse to ledninger vil jeg have, så jeg kan sætte den i en computer/mp3 og diverse.

    Det link som Majik viser mig; Det er det samme princip

    Det er sgu svært at forklare:(


  • Jonas A
    Jonas A Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 51
    #21   27. jun 2008 PS: Og så skal jeg have købt en forstærker og isolator.

  • #22   27. jun 2008 men først og fremmest skla du have købt en forstærker, til den slutter du så det kabel JEG linkede til, og derfra bruger du bare almindelig højttalerkabel over til dine højttalere...

    og få så oprettet det anlæg, så er det altså nemmere at hjælpe en andn gang


  • Jonas A
    Jonas A Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 51
    #23   27. jun 2008 ok opretter det når jeg lige får kameraet hjem.

    Det stik du henviser mig til, kan ikke bruges i mine højttalere:(

    Se på den Sorte og røde ledning(de er sat ind i sådan en kontakt jeg snakker om):
    http://www.techpowerup.com/reviews/Cebit2006/Day2/images/abit27.jpg

    Ps det er ikke mine højttalere


  • Emil M
    Emil M Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 AV-enheder: 1 Svar: 25
    #24   22. jul 2008 Jamen du skal jo netop IKKE sætte den ledning, som der bliver linket til, direkte til dine højttalere.

    Du sætter højttalerne til forstærkeren med noget højttalerkabel, og så sætter du forstærkeren til comuteren med det kabel som der blev linket til. Dette kabel hedder et "2xphono/minijack" kabel.

    Er du med nu? smiley


Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre?

Annonce