{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DALI 18. med et lille snært af CV :D
  • #1   13. mar 2016 Det er jo nærmest blasfemi det der. Havde det nu været eltax kabinetter, så havde det været helt ok smiley

  • #3   14. mar 2016 dennis. nu er CV i en hel del år lavet på dali fabrikken så nu er de mærker ikke så langt fra hinanden. og syndes personligt bedre om lyden i disse frem for de originale

  • #4   14. mar 2016 må sku nok sige det er pisse ubehageligt at høre musik på dem. da lyden er meget opdelt. altså (flyder ikke så meget sammen)

    sider og høre min playliste og der er fandme mange lyde som bliver gjord meget høje og klare ! og stereo effekten er fandme voldsom i min stue.

    man skal lige venne sig til det xD haha


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 92
    #5   14. mar 2016 kunne jo muligvis være fordi delefilteret ikke er tilpasset de enheder og de enheder ikke passer i det kabinet
    og bare fordi en gris bliver født en en hestestal så det vel heller ikke en hest smiley
    men de originale dali basser er de døde er vil du muligvis af med dem


  • #6   14. mar 2016 Martin. Prøv evt at udtal dig om noget du er sikker på frem for gætteri.

    Nu det ikke første gang jeg laver et par højttalere af forskellige ting. Og tingene er ikke bare smidt sammen.


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 92
    #7   14. mar 2016 så det er nyt delefilter i
    og kabinet volumen er ændret til den som de veganer skal bruge
    og ny port lavet ok
    sorry
    Lyder bare mærkeligt de så ikke lyder godt smiley
    men kunne stadig godt være interesseret i de 4 basser hvis det er mk2 basser smiley


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 92
    #8   14. mar 2016 kan ved en 6 gennemlæsning forstå et de er meget bedre end da der var dali enheder i undskyld mig der misforstod det

  • #9   14. mar 2016 Martin.

    Der er ikke kun 1 måde at bygge et kabinet til en bass enhed. Vis du bygger noget med henblik på en bestemt lyd så jov så skal kabinettet bygges på en bestemt måde. Men det betyder ikke at enheden ikke virker i 100 andre forskellige kabinetter..

    Men altså du har jo alf også hørt dem jeg har bygget det kan jeg godt se. Bøjer mig i støvet for din store viden.....


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 92
    #10   14. mar 2016 ja undskyld min dårlige vide om selvbyg og du har jo selvfølgelig ret og nej jeg har jo ikke hørt dem
    og ja helt sikkert en enhed kan sidde i mange forskellige kabinet typer
    og du er sikkert helt fantastisk god til og "bygge" højttalere
    forstår bare ikke alle de der producenter der sidder med computer programmer måle udstyr og en masse lytte tests mm
    når de kunne ansætte dig til og bygge meget bedre højttalere
    yes yes der var en del og læse og en del sarkasme i denne besked
    fortsat god byggelyst
    Mvh en der har hørt nogle af dem


  • #12   14. mar 2016 Jeg må sige gubby sjovt projekt og hvis de originale enheder er gået, og det gør det tit i Dali højtalere, så syntes jeg det er forståelig du bygger den om, og vil næsten tro de spiller godt i forholdt til den originale højtaler.

  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 92
    #13   14. mar 2016 ja de er så gode at han sælger dem til en yderst billig pris må man sige

    profilbillede
  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 92
    #14   14. mar 2016 Men så af ren nysgerrighed
    så er det et sæt atw 8 basser
    dali diskant og en lsc-uh2010
    eller en dt-5 diskant og dali 18 mellemtone dali 18 delefilter (standart)
    eller hvad har du brugt smiley


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 92
    #15   14. mar 2016 #12 har du hørt et sæt dali18 mk2?

  • #16   14. mar 2016 smiley

  • #17   14. mar 2016 Martin. Du går helt i selv sving..

    Hvad jeg vælger at tage for dem kan du være ligeglad med.. Dine kommentare ses tydeligt det kun går ud på hate ??.... Men du fortsætter bare vis du føler for den..

    Kan sige så meget thomas har ret i at der er meget kontant bass. Og eftersom det er det jeg godt kan lide ved CV kunne det ikke være bedre ;)..

    Diskanten er list skarp til tider men har også kun hørt dem på youtube direkte ned i en effektblok. Så der er ikke mulighed for at dæmpe diskanten som jeg somreal plajer at gøre på alle CV.

    Men altså jeg for besøg af 3 personer på lørdag til en lille lytte test imellem alle de forskellige CV jeg har.
    Og det er ikke første gang. Og alle de Højttalere jeg har fået lov at lave helt færdige har de ikke syndes godt om..

    Jeg har før solgt et par dobbelte DC1212 som jeg ikke nåede at få lavet filter til så der sad bare 2 filtre i vær højttaler som midlertidig løsning. Har du hørt dem forstår jeg skam godt du ikke kunne lide dem. Og så er der mine dobelte S2. Som lød nøjagtigt som de originale bare med mere bass samt en mere kontant bass.
    Og slf bliver der taget af de dybe toner.

    Det er de eneste jeg har solgt som jeg selv har bygget.

    Ud over et sæt Som står ca 9 min fra mig. Som jeg ved kun køber har hørt.

    Men kom gerne med mere hate ??..



  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 92
    #18   14. mar 2016 jeg henføre til #8
    hvor jeg skrev at jeg havde læst forkert og du ikke søgt om hjælp fordi de lød dårligt
    men syntes de lød godt
    beskeden efter det fra dig kan du jo selv lige læse igennem igen ik


  • #20   14. mar 2016 Martin. Du kunne så også bare læse den tekst i selve emnet så havde du meget hurtigt set det eneste jeg var utilfreds med var diskanten skulle dæmpes lidt..

    så kan ikke se hvordan du skulle kunne misforstå det som at jeg søger hjælp.

    Og hvordan skulle dine kommentare hjælpe på noget som helst ang den lidt skarpe diskant. ?


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 92
    #21   14. mar 2016 fordi hvis du har originalt dali filter i som er udregnet på en 8 ohms enhed og du montere en 4 så smiley

  • #23   14. mar 2016 Nu er den originale så 6 ohms. Og den jeg har sat i er 4. Og som jeg også skrev til thomas (privat) langt tid inden jeg oprettede tråden her skulle diskanten dæmpes med 2 ohm..

    Kan dog være den ikke behøver dæmpes når jeg nu for sat dem til et noget bedre anlæg end bare lige hurtigt til en effektblok der er sat direkte til PC'en.


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 92
    #24   14. mar 2016 ja det er fordi den diskant du har er en erstatnings den originale er på 8

  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 92
    #25   14. mar 2016 den diskant du har i dine er med 4 monteringsskruger og så er der 3 til og holde selve enheden sammen

  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 92
    #27   14. mar 2016 har pt 3 sæt stående og med lidt effekt bag og lidt fifaen med kabler syntes jeg nu ikke jeg mangler luft nogle steder
    men dyi gør jeg da lidt i også smiley
    skal forhåbentlig igang med nyt projekt når bilen er færdig


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 92
    #29   15. mar 2016 har 2 x acurus a250
    acurus ls 11 denon dcd 3000
    at King dragon
    og tmc gold høttalerkabel
    smiley


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 92
    #31   15. mar 2016 ja den gør det også ok i nu
    vil også gerne pille lidt i min ls11


  • #32   16. mar 2016 synes nu det er en ret realistisk pris. når man tænker hvad for pengene ikke for at tale om dette unikke eksempel man kan få ind i sin stue og stå..

    rene var det ik noget dig med disse 2skønne herligheder smiley


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 92
    #33   16. mar 2016 Michal lol smiley

  • #34   16. mar 2016 Tror lige at jeg hopper over Michael smiley

    Der er med garanti mange ting der ikke er udregnet i dem og så koster de mere end hvad man selv ville kunne bygge 2 sæt for hvis det var sådan noget man ville have hvilket jeg dog heldigvis ikke vil... skal jeg have dali 18mk2 så skal de være originale men skal dog slet ikke have et sæt smiley


Kommentér på:
DALI 18. med et lille snært af CV :D

Annonce