{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.714 visninger | Oprettet:

Selvbyg af Subwoofer {{forumTopicSubject}}

jeg tænker på selv at lave en rimelig kraftig subwoofer til værelset,
men jeg vil lige høre jeg før jeg begynder på noget,

mit budget ligger på ca 4000,
og jeg skal havde 2 x Xzound X-serie 12" subwoofer, 1000 W
Link: http://thansen.dk/product.asp?c=1474213327&n=-2035763586&pn=-2035753640

og
forstærker: Xzound Viper X1 1-kanal 2000W
Link: http://thansen.dk/product.asp?c=1474213327&n=-2035763586&pn=-1683194926

er der andet jeg muligvis skal bruge andet end de 2 x 3" lufthuller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Selvbyg af Subwoofer
  • #1   25. nov 2007 lad for guds skyld være med at købe bilhifi til værelset, det virker ikke optimalt andet end i biler

  • #2   25. nov 2007 (link fjernet)

    (link fjernet)

    lav 2 af dem, og du har det fedeste sæt subwoofere....


  • #3   25. nov 2007 hvor mange W er de enheder du sendte mig?


  • #5   25. nov 2007 du må satme ikke købe xsound til dit værelse smiley

  • #6   25. nov 2007 kan forstå det ikke virker så smiley
    jamen da, vil det blive for meget med 2 x 18" enheder fra discoworld, med selbygger kasse?
    og så en forstærker der passer og kan spille dem ud? (ved ikke hvilke)??


  • #7   25. nov 2007
    hey. du kunne starte med at finde dig en brugt effektblok. muligvis på DBA eller her, disko effektblokke er ikke så dyre og giver mange watt, er bare ikke egent til Hifi brug, men til sub er de fine nok. og så finde dig en passende enhed med Data eller 2 stk. og så regne din kasse ud med WinISD og du har en fornuftig sub. 2 stk 18" basser og du vil mangle slagbass. 10-12" er passende. men bilstereo indendørs er ikke passende, med mindre du vil lave åben baffel. der kan de godt gå an..



  • Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #8   25. nov 2007 2x18"


    det er fandme meget ::)

    måske du bare skulle have en cerwin vega sub, 15". hehe


  • #9   25. nov 2007
    udermere du har ikke nogle mulighed for at sætte en bilforstærker til indendørs. kan gøres med et bilbatteri og en lader, men det er bestemt ikke optimalt. og skal du have en tranformator der kan trække ca 150Amp ved 12 V skal du op med den store tegnedreng bare en ensretter på 40 ampere koster over 500 kr. så tænk på hva en 150 amperes ensretter koster, uha det gør ondt i lommen bare ved at tænke på det. så skyd en hvid pil efter den ide.


  • #10   25. nov 2007 Mange tak for uddybende svar Rasmus,
    men slagbas, vil det måske kunne udlignes med et par 10 " i toppen af kassen, og hvor mange watt vil du foreslå effeksforstærkeren skulle være på?


    //Because size matters!\\ ;D


  • #11   25. nov 2007 Holger

    Du har vel ikke et link til dem? smiley


  • #12   25. nov 2007
    hehe. du har svaret allerede. den skal da være så kraftig som din pung tillader. meget er godt, mere er bedre. altså, vil du have Hifi sub ??, eller skal det bare være en mean sub der siger røvhul den den der spørger ??


  • Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #13   25. nov 2007 www.hifiklubben.dk



  • #14   25. nov 2007 jamen nu er jeg ikke 100 % inde i det her, men den sub jeg regner med at få lavet, skal helst kunne give så meget lyd fra sig som mulig dug uden at lyde dårligt.

    dog har jeg som sagt ikke et ubegrænset budget


  • #15   25. nov 2007 Holger

    jeg tager lige en kigger smiley


  • Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #16   25. nov 2007 så får du nok bass til dit forbrug smiley

    (link fjernet)


  • #17   25. nov 2007 ja det er der ingen tvivl om, meen! jeg har ca 4000 til enheder og forstærker, så jeg har Slet ikke råd til den :O)

  • #18   25. nov 2007 Lad nu være og tænke på alle de watt...

    Jeg vil lige sige at jeg har en low-end sub fra eltax, 12" kan ses i profil. Og den kan altså sagtens lave bulder og okay punch hvis det er det som du er ude efter...

    Den gav jeg 800 får brugt.. Men ellers så køb den Holger W linkede til, den vil da nok kunne opfylde dine krav, og meget mere..


  • Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #19   25. nov 2007 den subwoofer, her med enheder og forstærker og kabinet

    altså færdig bygget


  • #20   25. nov 2007
    ja som holger siger. du kan godt købe dig den vega sub. den skal nok give fuldt udbytte for pengene.

    men hvis du spørger mig så er det sjovere at lave det selv. det giver en hvis glæde når man sætter det til og det bare spiller, og har kostet en 3. del af det man køber i butikkerne.

    du kan se den jeg har i min profil, med forstærker, kabinet, enhed, kabler og rør og bla bla bla. har den kostet mig ca 4000 kr at bygge. og den er virklig ond. den siger røvhul x 2 til dem der spørger. og den vejer ca 45 KG. jeg kan ikke have sterinlys tændt her hjemme når jeg blæser op.

    jeg smider et link til dig så du kan se det tryk den kan levere.



  • #22   25. nov 2007 Holger

    okay, jeg fik lige læst forkert i beskrivelsen smiley

    Nikolaj

    jeg læser hva du skriver , men suntes bare ikke de to 15 " jeg har i mine Jamo giver tilstrækkelig meget effekt både i bunden og toppen. så leder efter en seperat sub med nok effekt til at jeg ikke kommer til at mangle noget .

    måske snakker jeg udenom lige dette spørgsmål, men hvis nu jeg fik fat i 2 x 18" 600W bass enheder, og 2x 10" 400W altså 2000W samlet, skal jeg så bruge en 2000W forstærker for at kunne spille eller hvordan hænger det sammen?


  • #23   25. nov 2007 Rasmus.

    Det er præcis det jeg tænker, spdan en sub det blæser alt ud af hovedet på dig ;O)


  • #24   25. nov 2007
    guldbæk. Ikke for at kritisere dit anlæg på nogle måde ;-). men her er et faktum, jeg har brændte mine gamle Jamo 365 power af med en 2 x 50watts nad forstærker. de 15" enheder du har i dine jamoer er seriøst en joke, prøv du engang at pille enheden ud, eller lad være, du får tårer i øjene. magneten på mine 4" fronthøjttaler i bilen har større magnet end dine 15 " har til sammen og det er sørgeligt men sandt. kabinettet er meget tyndt, så du kan ikke engang skifte enheden ud, jeg prøvede og kabinettet faldt fra hinanden. jeg har aldrig set noget ligende. husk det var ikke for at kritisere dig, men de er altså ikke noget værd, jeg lover dig for en god 12" i det rigtige kabinet med en ordentlig forstæker kan spille langt højere..

    1 x 18 tommer bass med 600watt kan ryste listerne på dine vinduer løse og for pudset på dine vægge til at falde af

    får du fat 2 x 18" og 2 x 10" og 2000 watt rms ( ps krævet en ny el installation ). så er du garenteret en høreskade. og klager fra hele nabolaget.


  • #25   25. nov 2007 jeg kan se din pointe mht til mit nuværende anlæg,
    men hvis vu nu siger jeg gerne vil havde en sub, der dækker slagbassen og den "dybe" ende af bassem, dvs 2x10" og en 18" må dække det, hvad vil du så kunne foreslå hvis det stadig skulle kunne holde sig indenfor en rimelig grænse på mit budget?


  • Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #26   25. nov 2007 gulbæk...

    du tænker alt for stort... har kun set 18" til diskotek brug...

    det kan også godt være at du ikke har en forstærker der er stær nok til at få dine jamo til at spille...


    men hvis du vil have 2x18" og 2x10" så skal du bruge seriøst meget meget strøm for at trækek dem ordenligt... og det kræver den onde forstærker til dem.... altså overskrider dit buget med mange 1000-sinder af kroner...



    bare køb en aktiv sub, så blvier du glad. smiley


  • #27   25. nov 2007 guldbæk, du behøver langtfr det du nævner for ast få en god høj dyb og gungrende bas......

  • #28   25. nov 2007 Holger

    jeg vil da gidt tak for forståelse og forklaring .
    men hvis, jeg kun skal havde éen 15" enhed, så burde det da kunne lase dig gøre uden at komme op på de 4000.

    men da, så har jeg stadig tankerme på at skrue en sammen selv, da der er lidt charme i at fyre op for noget "selvlavet"
    så hvis jeg nu så skrier med for alt det "store" og så bare får en 15 " bass fra discoworld, med en tilhørende forstærker det er stærk nok til og trække bassen, hvilke vil du da foreslå ?


  • #29   25. nov 2007 undskyld mine stavefejl, det gik lidt hurtigt smiley

  • #30   25. nov 2007
    dette er et forslag til en højeffektiv PA sub.

    ja bestem da. men du har altså slet ikke behov for en 18" du er slet ikke klar over hvor voldsomme de er.
    men det kniber at få det til at ligge inden for dit budget. huske du skal bruge en del penge på kabinetterne. nok 2 x fuldstørrelse spånplade = 122cm x 244cm i 22mm. og hvis du vil have en chance for at lave et nogle lunde finish skal skal du have MDF plade. og så har du brugt ihvertfald 600 kr og så skal du have noget poly uretan lim ( opskummende lim ) og skruer og porte og tilslutnings terminaler og lidt andet. så ihvertald 1000kr på det. så skal du have en effekt blok ca 2000kr i DBA. og så er der ikke meget til overs til enheder. du ca 1000 kr til at købe enheder for.

    Næh du, du skal have fat i 2 x 15" med stiv kant og med center udluftning og firkantet tråd på spolerne.
    f.eks som disse.

    http://www.dlt.dk/products/productinfo.aspx?productid=5128&MenuItemID=242

    så køber du en spånplade på 122 x 244 19MM i hjem og fix og noget lim og skruer. når pladerne er skåret for du ca 10 cm x 122 til overs og det skal du bruge til at afstive kabinettet med. altså 1 kryds midt i kabinettet.

    så laver du et kabinet på 240 liter altså 120 x 50 x 50.
    skulle kunne laves af 1 helt spånplade. men osse kun lige.. så får du fat i noget nedløbs rør til porte. og laver kabinettet. stjæler lidt rockuld fra de gamle, det har de liggende på loftet HEHE. du skal kun bruge til bagpladen.
    og så finder du den efekkt blok i dba du skal bruge.

    DLT er behjælplige med at beregne portene. alså hvor mange og hvor lange..

    så skulle du kunne holde dig lige inden for 4000kr med lidt fusk her og der..

    ja der står at den ikke kan klare ret mange watt, men tag ikke fejl, det er hva høttaleren kan klare i 24 timer uafbrudt, da den har 4 kantet spoletråd og center udluftning giver den meget meget mere effekt ved samme watt.

    500watt musik på 2 x 15" med 99 db følsomhed pr stk. 2 x følsomhed på 99 dB er ca 102 dB følsomhed. og så 500 watt er effekten ganget med sig selv 9 gange.. og det kan vi gange med 3dB for hver effekt fordobling. altså 27 db lagt til 102 db følsomhed. så har du et max teoretisk lydtryk på 129 db. mere en nok til en høre skade. og den kan både klare slagbass og dybbass. igen som nævnt skal man ikke gå så meget op i watt, folsomheden er også en meget vigtig faktor. 3 dB er en fordobling af lydtrykket. så fra 89dB følsomhed til 99dB følsomhed er der over 3 gange så stor lydtryk i forskell. fra 110 db til 113 db. er forskelle ikke så voldsom, dog er du ikke i tvivl. men fra 120 til 123 der er en verden til forskell. og fra 120 til 129dB er forskellen om du skider i bukserne eller ej smiley hehe.

    ps. dette er kun et forslag, der er mange andre mulig konstuktioner du kunne lave.. men denne her giver ihvertfald fuldt udbytte. og den kan holde i laaaaaang tid.

    men spørg hvis du er i tvivl.


  • #31   25. nov 2007 finnish må du tænke dig til. eller vente med at lave det til måneden efter. du kan belæggen dem med højttaler filt. og så er den relativt pæn at se på..

  • #32   25. nov 2007 Rasmus.

    Det er Lige det jeg leder efter! smiley men træ lim og rokuld, det får jeg gratis på det leger jeg arbejder på, så det er intet problem,
    men med forstærkeren, mener du så at jeg kun skal bruge en 500W på de 2x15" eller hvordan

    og DLT hvad er det præist? ikke noget jeg har hørt om før smiley


  • #33   25. nov 2007 forresten, så skal jeg vel også bruge et filter til enhederne eller hvordan?

  • #34   25. nov 2007 og har du ikke en subudgang på din forstærker skal du bruge 4 stk 3,5mH spoler. 2 på plus ledningen på hver bass til at filtrere al lyd fra 200hz og opefter. ca 150 kr for det delefilter.

  • #35   25. nov 2007 og ja du behøver ikke større forstærker til den type enhed. og det er vel og mærket 500watt musik. du behøver ikke mere end lad os sige 2 x 150 watt 'RMS ved 8 ohm. mere skal der ikke til.

  • #37   25. nov 2007 det eneste du mangler er en forforstærker. og der kan du købe dig en brugt gammel Nad forstærker på DBA. watt på denner er ligemeget da du slår effekten fra via preout udgangen, der sidder 2 små clips du skal fjerne og sætte effektblokken til istedet. så styrer Nad forstærkeren effekt blokken. dem kan man som reglen få fra 500 kr og opefter.. om den så er på 2 x 20 watt er fuldstændigt lige meget. du skal kun bruge forforstærkerdelen.

  • #38   25. nov 2007
    så subwoofer komplet med det hele inc delefilter og terminaler 2200 kr

    ny 2 x 125 watt i 8 Ohm effektblok 1350 kr

    brugt Nad stereo forstærker gerne en lille bitte en. ca 500 kr..

    ca 4000 kr med det hele. plus lidt for transporten.

    du skal nok regne med 4300 kr. men så spiller den også. og den siger røvhul til vega subben til 4000 kr.


  • #39   25. nov 2007 http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=52477313

    oplagt til dette system. dog koster den 200kr mere en 500 kr. men det er osse en rigtig forforstærker.


  • #40   25. nov 2007 Sjovt, den amp du lige fandt, er Præcis den som jeg allerede har til min jamo 365.

    men ny bliver jeg sn smugle forvirret, for en amp, og forstærker, er ikke det samme? umm,

    Du må altså meget undskyled hvis jeg tærre på din tåldmodighed, men du kunne vel ikke lokkes til at finde det dejefilter og den forstærker jeg har brug for.
    jeg er desværre ikke så forfærtelig skrap til lydenheder osv endnu, men strøm og spænding har jeg rigeligt styr på smiley


  • #41   25. nov 2007 hehe, du svarede før jeg spurgte, mange tak smiley

  • #42   25. nov 2007
    hehe.. AMP er en forkortelse af amplifier hviklet betyder forstærker på dansk. og nej jeg har ikke andet at lave lige nu så ro på.

    jeg kan ikke lige finde deres 3,5 mH spoler på dlt`s hemme side, men jeg har deres katalog her i hånden..

    men her er nogle andre filtre.

    http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?cPath=302_314&products_id=2001


  • #43   26. nov 2007
    her er nogle spoler.

    man siger Q ( 159 ) x med modstand, divideret med ønsket frekvens. altså i dette tilfælde 159 x 8 ohm = 1272 / f.eks 200hz. = 6.3 Mh.

    http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?
    products_id=5942

    http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id=5945

    2 af hver og du har et filter til hver bass der skærer fra ved 200 hz og opefter med 6 dB pr oktav. hva det betyder gidder jeg ærligt ikke forklare. stol på mig..



  • #44   26. nov 2007 men det er hva der skal til for at lave et delefilter.

  • #45   26. nov 2007 hvis altså vi snakker 6 dB pr oktav. vi kan godt gå videre og gå op i 12 dB pr oktav eller 18dB pr oktav, men det slet ikke nødvendigt plus det kræver nogle flere komponenter og et større regnskab. og husk jo flere komponenter du sætter ind i signalvejen eller effektvejen jo mere påvirker det lyden, så hold til til 6 dB pr oktav det er billigst og nemmest og forstyrrer mindst mulig. og hvert komponent du sætter ind bruger effekt. en spole tager ca 10% effekt af det du smider igennem det. så ikke for mange komponenter ellers mister du jo for meget effekt.

  • #46   26. nov 2007
    du kan samtidig gå den anden vej og lave et højpass filter til dine jamo høttalere så de ikke spiller bass. og i det tilfælde ved 6 dB pr oktav er Q = 159000.

    man siger Q / modstand x frekvens.

    altså 159000 divideret 200 x 8. = 100uF

    altså skal du bruge 1 stk 100uF bipolar kondensator til dine jamo højttaler.

    altså 2 stk af disse her til hver Jamo.( sættes i serie )

    ps det samme gælder for spolerne, ( altså i serie )

    igen serie betyder i forlængelse af hinanden.


  • #48   26. nov 2007 okay, så hvis jeg som alm dødelig skal forstå det her ret, så skal jeg bruge:

    2x Zomax 15" bas-enhed - 120/250W - 99dB

    2x Spole 1.5mH LSIF-150/1 (éen til hver enhed)

    2x Spole 4.7mH LSIF-470/1 (éen til hver enhed)

    1x Nad Forforstærker (til ca 500 kr ,-)

    1x PA-forstærker STA-500

    Derefter kabler og materialer til kabinettet, og så har jeg en sub det er funktionel og blæser hovedet af mig? ;D


  • #49   26. nov 2007
    naah, lidt avanceret selvbyggeri kan da ikke skade noget. du blev da lidt klogere og om end i meget mere forvirret. . smiley

    men ja så får du en yderst potent woofer der nok skal ryste dine naboers grundvold. det kan du være helt sikker på. !

    god fornøjelse. !


  • #50   26. nov 2007 jamen Tusind mange gange tak da smiley
    jeg vil da lige informere dig når jeg har fået mixet noget sammen smiley


  • #51   26. nov 2007
    ja giv da lige en lyd fra dig når den er samlet. selv om jeg ved hvordan den lydder. har haft en næsten magen til. smiley og er du i tvivl så er du velkommen til at spørge igen. !

    im out. !!


  • #52   26. nov 2007 jeg smider dig lige på listen over venner så jeg ikke glemmer dig smiley

  • #53   29. nov 2007 Med de billige enheder og amp´s du har kigget på, skal du satme være noget ond ved det, før det kan sparke hovedet af en...

    Bare et godt råd.. Køb brugt, hvis det absolut skal være så overdrevent ondsvagt!

    Watt er ikke alt! husk det.. Nu har jeg selv både dyrt hifi men også PA. Jeg kører selv med EV og Dynacord kasser i PA, og det er sku kvalitet, men også alt for dyrt! men det sparker virkelig, fremfor alt det kenøjser skidt der bliver lukket ud på markedet i dag.. Mange af de enheder kan sikkert godt larme, men spørgsmålet er om de holder til det, og ikke brænder af! altså bliver for varme, ved langvarigt belastning


  • #54   29. nov 2007
    ikke for at vade i det, Zomax har eksisteret i over 30 år. og har været importeret i ca 25 år af DLT. det er ikke noget skod, det er garanteret. smiley zomax enhederne er testet i 24 timer uafbrudt ved den belastning de er opgivet til. nu var der mere fordi guldbæk havde 4000 kr at gøre godt med, til det hele, og det skulle være absolut det voldsommeste han kunne få for prisen som nyt. smiley


  • #55   29. nov 2007
    ja det er lige det, det er den store udfordring. men det er jo derfor man har winISD til at klare beregningen. men ellers så snakker man bare med Jacob Bertelsen fra DLT så klarer han lige beregningen i et snuptag, så længe enhederne er købt hos DLT er de meget behjælpelige.


  • #56   29. nov 2007
    men jeg har haft mange forskellige enheder fra DLT. inc dem jeg har forslået for Guldbæk. og den spiller altså bare perfekt. men jeg har haft deres hifi 8", 12" og 15" med polycarbon membran, og deres Pa sw-1550 og deres 1230 enheder og så denne 1565 enheder og forskellige HIFI diskanter både titaninums og soft dome. og deres Biralhorn. og det er altså bare kanonen enheder til prisen. det der står de kan holde til passer og enda lavt angivet. og de kan blive ved i dage uden at brænde af.


  • #57   29. nov 2007
    regnede den lige efter i WinISD. hvis kassen laves på 240l og den isoleres med rockuld = + 15% i volume. vil den få et max lydtryk på 132 db ved 60 Hz ved 500 watt musik. og rulle af ved 40 HZ = -3dB. så bare rolig guldbæk, den skal nok levere varen. smiley


  • #58   29. nov 2007 ja sådan skal det jo være smiley
    men ja, det proram du brugte, hvor kan man få det?
    og mht til effekten, det vil den stage line, du linkede til, da ikke kunne trække 500W? den smider da kun 125 W (tror jeg) på hver port?


  • #59   30. nov 2007 Rasmus L

    Jamen vi kan lade det komme an på en prøve..

    vi tager en Zomax enhed, og stiller op mod en af mine små Ev kasser, vil enda gerne lade dig finde en Zomax enhed der sku være på flere watt, hvis det sku komme til det stykke.. For kvaliteten på enheder har MEGET og sige, jeg ved udemærket godt at de er testet, og kan holde de watt. Men de spiller altså ikke særlig godt, hellere ikke i der rigtige kabinet, frem for en jbl kasse eks.

    Jeg har selv haft Zomax, enda noget af det helt store, dengang jeg startede diskotek. Men man finder hurtigt ud af, at kvalitet afhænger også af prisen selvfølige..

    Derfor siger jeg også til ham, at det bedste er og finde nogle lettere brugte enheder, for der sparer man virkelig!


  • #60   30. nov 2007
    det vil jeg slet ikke diskutere med dig, for du har 100% ret. smiley


  • #61   30. nov 2007 men den smider nok 400 watt musik på begge kanaler til sammen i 8 ohm. men forskellen på 250w til 500w er 3 dB. så det skal du ikke hænge dig så forfærdeligt meget ik. du skal nok få tryk alligevel.

    men lydden er ikke så slem i Zomax enheden så der bliver gjort udtryk for, du skal bare ikke bruge dem til at lave mobil diskotek af. smiley

    link til winISD:

    http://www.linearteam.dk/default.aspx?download=winisd

    her kan du hente det. men læs lige brugsforvirringen inden du går igang. det ikke sådan bare lige til. ;.)


  • #62   30. nov 2007 Rasmus L

    Det var godt smiley

    Man kan skam godt få nogenlunde lyd ud af zomax, men! igen, køb brugt, og led efter noget JBL eller RFC eller ligende, de slår meget hårdere, og det er altså noget federe og få noget som man er tilfreds med første gang.


  • #63   30. nov 2007
    jeg tror nu heller ikke guldbæk bliver uilfreds med den sub. husk på han har et sæt jamo 365. no offence guldbæk. men der skal ikke meget til at overgå dem.

    men ja kan guldbæk finde nogle bruge PA enheder og effektblok i DBA kan han klart få noget der rykker meget meget mere. han skal bare sørge for at få alle data med på enhederne. men igen hvis han får fat i noget af det rigtig tunge udstyr, bliver han nok også nød til at få nogle nye fronter. for så kan de stakels jamo 365 han har ikke engang få indført et enkelt pift. smiley


  • #64   30. nov 2007
    hehe. kunne lige forstiile mig det. han ville få et bassrefleks værelse. med døren som refleksport. smiley


  • #65   30. nov 2007 haha, kunne da være enormt :O)

  • #66   6. dec 2007
    hold da kæft, lever de endnu. se der er noget du kan bruge guldbæk, så er du sikker på at du ikke løber tør. smiley


  • #67   6. dec 2007 haha. hvafor forstærker skal man mon bruge til sådanne? smiley

Kommentér på:
Selvbyg af Subwoofer

Annonce