{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.120 visninger | Oprettet:

selvbyg af subwoofer til hulrum i væggen {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hjemmebio i kælderen hvor der er et hulrum i en gammel ydervæg (der har siddet et vindue tro jeg)
Jeg kunne godt tænke mig at bygge en sub dertil for at frigøre noget plads, da pladsen alligevel ikke kan bruges til andet - størstedelen af hullet er
dækket af lærred. I kan se ca mål på tegningen der er vedhæftet

Det bliver en stor kasse, og det er vel godt? Omkring de 250 liter hvis jeg ikke regner forkert.

Jeg har en 13,5" enhed fra en SVS PC13 ULTRA som jeg kunne sætte i - ampen i SVS'en er alligvel røget og bliver trukket ekstern af en Behinger
Inuke 6000. Jeg overvejer dog at sælge SVS'en og købe to 12" enheder da de bedre kan være der og ikke er helt så dybe i det smalle kabinet.
Jeg overvejer:
Earthquake DBXI-12D
Peerless 830500 XLS
ScanSpeak Discovery 30W/4558T
Dayton Audio RSS315HF-4

Earthquake og Peerless kan jeg finde brugt billig så det er nok dem jeg er mest til, hvis de kan bruges?
Kan de spille så godt som SVS enheden?

Jeg er helt grøn i selvbyg, og aner intet om at udregne den korrekte størrelse på kassen eller port etc. - så hvordan ville I gribe det an? Da jeg er helt
grøn er det vel nemmest med en lukket konstruktion? Og jeg har masser af power i Inuke 6000 (selv om den trækker buttkicker også). Men er den så
stor man kan få en masse mere ud af en åben konstruktion?

Nogen der kan hjælpe med gode råd og evt hjælp til at lave den rigtige størrelse på kassen og evt porte.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  selvbyg af subwoofer til hulrum i væggen
  • Frank A
    Frank A Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Svar: 153
    #1   23. mar 2019 http://www.speakerbuilder.dk/ opret dig som bruger. Der kan du 100% få et svar

  • #2   27. mar 2019 jeg kan ikke få lov til at oprette mig. Det tyder på de har lukket for tilmeldinger. Kan det passe?

  • Jørgen M
    Jørgen M Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 57
    #3   22. apr 2019 Find eller køb et stykke software som kan hjælpe dig med beregningerne.

    Jeg har et derhjemme som jeg ikke lige kan huske hvad hedder. Det giver en god forståelse af hvad der sker, når feks. en anden enhed anvendes eller hvis du fx. reducerer volumen. En ting, som jeg har bemærket er, at hvis du vælger en løsning med basrefleks, vil du opnå en mere liniaer frekvensgang.


Kommentér på:
selvbyg af subwoofer til hulrum i væggen

Annonce