{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.632 visninger | Oprettet:

Højtalerkabel {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg har kigget lidt rundt på nettet og set at der skrives positive ting om at lave sit eget højtalerkabel selv.

Som jeg ser det anbefales det at bruge datakabel cat.5 som så skal flettes.
Dem som jeg har set har flettet ialt 6 kabler til 1 højtaler (3 kabler til + og 3 kabler til -)
Er der nogen herinde der har erfaringer med dette?

Endvidere læste jeg om en der fik bedre lyd ved at dele sit højtalerkabel i 2. Altså almindeligt højtalerkabel eks. 2x4mm2 som skilles på midten.
Her var det vigtigt at de 2 ledere lå med ca 10cm mellemrum mellem hinanden. Selvfølgelig kan de aldrig komme til at ligge 10cm fra hinanden hele vejen blandt andet på grund af terminalernes placering på både højtaler og forstærker... Men det meste af vejen.
Er der nogen herinde der har erfaringer med dette?

Så kommer 1000kr spørgsmålet...
Ville det så være optimalt at flette 3 datakabler cat.5 til hver terminal og samtidig efterleve de 10cm mellemrum?

Jeg vil samtidig gerne montere banan stik på kablerne og her er jeg lidt lost. Jeg ved ikke hvad der er bedst, om det er at lodde og crimpe eller om det er at bruge dem med skrue i siden.
Kan godt se fordele ved skrue i siden da disse kan afmonteres og bruges igen. Tror bare ikke det er mit behov...
Hvad syntes i?
Gerne links til banan stik som kan anbefales.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højtalerkabel
Kommentér på:
Højtalerkabel

Annonce