{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.549 visninger | Oprettet:

Festival anlæg {{forumTopicSubject}}

Hej hg.

Ville bare høre hvordan i tror denne opsætning vil spille, det skal bruges som festival anlæg og ligende.

2stk
(link fjernet)

Som skal trække disse:

2stk
http://carsound.dk/produkt.asp?id=8825&pk=1&produkt=Renegade_RX62_-_6.5%22_%2816,5_cm%29_H%F8jttaler

Og
2stk
http://carsound.dk/produkt.asp?id=8826&pk=1&produkt=Renegade_RX693_-_6x9%22_%2815x23_cm%29_H%F8jttaler

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Festival anlæg
  • #1   26. feb 2013 Forstærkeren er et musthave. De to enheder kende jeg ikke men jeg kunne umiddelbart forestille mig at det er lavet til at sparket rigtig mange watt i enden, så jeg ville hellere finde nogle enheder er lette at drive. Det er alfa omega i festivalanlæg.
    MEN lad hellere nogle andre svare angående enhederne smiley

    Post endelig et fotoalbum undervejs! smiley


  • #2   26. feb 2013 Okay, gerne link til nogle enheder hvis det er smiley

    Og skal nok lave fotoalbum engang smiley


  • Viktor P
    Viktor P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 14
    #3   26. feb 2013 Du kan eventuelt overveje vores boominator eller halfinator pakker?

    Der står mere om dem her:
    (link fjernet)
    (link fjernet)

    mvh. Viktor, Canopy Sound


  • #4   26. feb 2013 hvis i bruger 2 forstærkere er der jo 2 steder i skal skrue op og ned for lyden, jeg tror at det bliver lidt bøvlet.

  • Viktor P
    Viktor P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 14
    #5   26. feb 2013 Der står heller intet om deres følsomhed, så jeg vil skyde på det ligger omkring 84-86 db = alt for lidt til et strømeffektivt setup

  • #6   26. feb 2013 Ole: skruer bare op på den enhed jeg sætter til via aux

  • Viktor P
    Viktor P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 14
    #7   26. feb 2013 Tommelfingerregel til festivalanlæg:

    Lad biludstyret sidde i bilen - det er ikke godt til festivalanlæg smiley


  • #8   26. feb 2013 ville klart vælge nogle ældre og måske lidt mishandlet cerwin vega'er da de er lette at drive, spiller rigtig højt og så er de billige.

    vil dog anbefale at montere basporten på fronten i stedet for bag på smiley


  • Viktor P
    Viktor P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 14
    #9   27. feb 2013 Ja, et par cerwin vega'er er en fin løsning (og nem). Gå efter noget med høj følsomhed (spl). Altså over 98 db/w/m

    Har du mod på at bygge lidt i træ, så er boominator/halfintor, som jeg linkede ovenfor, klart et af de bedste valg at tage indenfor et 3500-4000 kroners budget (alt inklusiv).


  • #10   27. feb 2013 Tror jeg vil prøve at kigge på et par ældre cerwin Vega, tak for hjælpen smiley

  • #11   27. feb 2013 Kunne et par ve-8f være gode? Eller har i andre forslag?

  • #12   27. feb 2013 de er ikke ældre men nye:) at100 osv er hvad jeg mener.



  • Viktor P
    Viktor P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 14
    #13   27. feb 2013 Jeg ville finde noget med højere følsomhed. For at få nogenlunde spark I de der skal du have en forstærker med ret højt output (og det sluger strøm).

    Går du efter cerwin vega skal du nok op i noget XLS-215 for at få høj nok følsomhed. Men selv her står det ikke mål med boominatoren. XLS215 har følsomhed på 95 db, sammenlignet med 101db på en boominator.

    CVi-152 kan performe omtrent som en boominator. Den koster så bare en del mere. Og vejer som bare fanden.


  • #14   27. feb 2013 Viktor, de sæt som du sælger vil have en lavere spl output i forhold til cv og cv er ofte billigere end de priser der så nej det er kun bedst for dig hvis han køber et sæt af dig i forhold til cv smiley

  • Viktor P
    Viktor P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 14
    #15   27. feb 2013 Ja, AT100 er også et ok valg.

  • Viktor P
    Viktor P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 14
    #16   27. feb 2013 Hvad baserer du det på, Rene?

  • Viktor P
    Viktor P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 14
    #17   27. feb 2013 MaxSPL har intet at sige på et 20watt setup...

  • #18   27. feb 2013 Viktor det er da noget sludder, de gamle modeller er dem som er lettest at trække og de kræver bestemt ikke mange watt for at fyre en fest.

    jeg har flere modeller lige fra midt 70'erne til midt 90 og jeg giver gerne en demo på hvad de kan med få watt og du må gerne tage dine boom højtalere med for at teste dem mod dem


  • Viktor P
    Viktor P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 14
    #19   27. feb 2013 Hvor i landet holder du til og hvilke CV'ere har du? Jeg vil meget gerne lade det komme an på en prøve. Måske du skulle læse lidt op på hvad boominatoren er for en størrelse:

    http://www.diyaudio.com/forums/class-d/104402-boominator-another-stab-ultimate-party-machine.html


  • Viktor P
    Viktor P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 14
    #20   27. feb 2013 Og hvis jeg ikke oprigtigt mente at boominatoren var det bedste valg, ville jeg ikke skrive det. Uafhængigt af mine interesser.

  • #21   27. feb 2013 jeg skriver fra min mobil og er ved at løbe tør for strøm så svarer lige på resten senere men bor i sønderjylland nær tønder.

    har vs15, 12tr, 316r, sweet dual 8:)


  • Viktor P
    Viktor P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 14
    #22   27. feb 2013 nåh, det er alligevel for langt væk - kunne ellers have været sjovt. Det er nogle gode højtalere du har, men bemærk lige at vi kører 15" mod 10". Og prisen? Vil godt se nogen lave et anlæg med nogle af de enheder der til 3000 kroner. Hvis man ellers kan finde dem. Der er ikke forfærdeligt mange af dem i omløb, jo...

  • #23   27. feb 2013 Kunne disse være gode?
    http://www.dba.dk/hoejttaler-cerwin-vega-go/id-89980551/


  • Johnny E
    Johnny E Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 14
    #25   27. feb 2013 Jeg har selv haft et par CV AT100 (og modificeret dem til ukendelighed). Er en glimrende højtaler når man har mod'et den.

    Følsomheden er god, ca. 98dB/w/m. Dog ikke så god som Boominatoren som er på ca. 100dB/w/m. CV'erne er heller ikke beregnet eller designet til at bruges udendørs. Specielt er basserne notorisk følsomme overfor fugt som der er masser af på en festival når duggen falder.

    Og så skal man være opmærksom på at det er nogle store skrumler. Man kan heller ikke tage enhederne ud af en færdig højtaler som CV AT100 og putte dem i et mindre kabinnet. Det fungerer slet ikke.


  • #26   27. feb 2013 Christoffer, du skal ikke lytte til folk der ikke helt ved hvad de snakker om.

    En boominator er en fantastisk boombox der fungerer fantastisk til netop festivaller og lign. Jeg har bygget flere boominatore og folk er altid vilde med designet og lyden fra dem.. Hvis du selv har en lille lyst til at lære hvordan en højttaler fungerer og har mod på at bygge selv, så får du et langt federe og mere personligt anlæg end hvis du bare slæber et par gamle skod cerwin vega højttalere med som en nem løsning.. Gør dig selv en tjeneste og byg selv - der er en uvurderlig tilfredstillelse ved at bygge sit eget.:

    Kom ind på Boominator siden på facebook eller join festivalanlæg dot dk, så kan du få hjælp der..

    Eksempel på en af mine boominators:

    http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/859074_532979876724912_714964901_o.jpg


  • Mads P
    Mads P Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 77
    #27   27. feb 2013 Bilhøjttalere vil næsten altid være et nogo hvis man vil lave noget ordenligt

  • Mads P
    Mads P Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 77
    #28   27. feb 2013 Og ja, en boominator er super fed hvis man har pengene til det!

  • Mathias L
    Mathias L Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #29   27. feb 2013 Du skal i hvertfald holde dig fra renegrade !

  • #30   27. feb 2013 Michael, det link du sendte, er den lavet med den pakke fra canopysound?

  • #31   27. feb 2013 tror at jeg var træt da jeg skrev, tænkte på noget ala dhb men det er også længe siden jeg har været på druk tur men Ja til festival er sådan en boom halløj udemærket:)

    Viktor Ja det er en skam for det kunne jo være sjovt at have testet.

    Johnny vs15 har en følsomhed på 102 db men 2 db forskel er ikke hørbar dog når man kan finde at100 til det halve i prisen så er der stor forskel. hvis du skal modificere dem så meget, hvorfor så købe dem hvis ikke du kan lide lyden? ikke ment som noget negativt.



  • Viktor P
    Viktor P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 14
    #32   27. feb 2013 Ja, jeg vil gerne påstå at du kunne blive lidt imponeret over boominatorens performance, Rene smiley

    Michaels boominator er lavet før der var noget der hed Canopy Sound, men er lavet af mange af de samme dele som er i pakken. Eneste rigtige forskel er at Michaels boominator er lavet med nogle andre tweetere, som man desværre ikke kan få længere. Og så har han lavet lidt små-modifikationer, som afviger fra original-designet.

    Vi har fundet et udemærket alternativ til de oprindelige tweetere i Monacors MPT-005, (de som er med i pakken).

    Min egen boominator er derimod lavet med alle de kompenenter, som er inkluderet i pakken (med undtagelse af LED-striben i bunden) :
    https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/615091_10151305196701454_1568170334_o.jpg


  • #33   27. feb 2013 Viktor, jeg må nok ærlig indrømme at jeg er nødt til at høre sådan en for at kunne bedømme det ( det er en selvfølge) MEN udseendet bliver jeg aldrig vild med da det ligner noget som jeg kunne finde på at bygge for nogle år siden smiley

    Har du nogle specs på en færdig bygget for det som jeg så som specs ( har brugt min mobil til nettet siden søndags og til nu) var kun på en 10" enhed og ikke det hele så vidt jeg kan se.

    Syntes egenresonancen er lige høj nok men okay festival=fulde mennesker så who cares smiley


  • Viktor P
    Viktor P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 14
    #34   27. feb 2013 Det er klart, lyd skal opleves smiley udseendet er en anden sag - man kan jo gå lidt mere diskret til værks, mht. gitre, hjørner (lys) osv. hvis det endelig er.

    Har ikke fulde specs, men havde tænkt mig at lave målingerne når min boominator er endeligt færdig-bygget, så det vender jeg gerne tilbage med i løbet af marts måned smiley


  • Johnny E
    Johnny E Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 14
    #35   27. feb 2013 René. Læs hellere DIYaudio-tråden. Boominatoren går nøjagtig lige så langt ned i bassen som er nødvendigt, og ikke mere. Udendørs er der helt andre regler for akustik der gør det helt umuligt at opnå dyb bas med mindre man går på nogle alvorlige kompromisser mht. forstærkereffekt og dermed batteritid og vægt. Og/eller størrelse på kabinet, og dermed og vægt, transport osv.

    Jeg har også hørt AT100 på festival. Drevet af en lignede forstærker som ovenfor (og Boominatoren), og derude på marken lød det som om den savnede bas og det er jo klart da de ikke er bygget til at spille udendørs. I resten af lyden er Boominatoren dog langt bedre. Virkeligt god mellemtone som høres på vokaler.


  • #36   27. feb 2013 Ja det er rigtigt men i mine øjne er det mange penge for noget som du blot bruger til druk ture ala festival men okay drikker ikke så det skal jo være mange penge i mine øjne smiley

    Okay det lyder super, kunne godt tænke mig at se specs på dem blot for interessens skyld smiley


  • #37   27. feb 2013 Johnny, Jeg er udemærket klar over at der er andre regler udendørs smiley Også derfor jeg skrev længere oppe at ved cv højtalere skal du montere basporten på fronten og lukke den af bag på for ellers mærker du ikke bassen. Batteritid? vi brugte et 45 amp ( hvis jeg husker rigtigt) til dhb og det holdte hele weekenden.

    Vægten tja ofte trækker man det rundt i en vogn så du mærker ikke vægten så meget, ellers ville det da være træls at bære rundt på kassen.

    ja selvfølgelig spiller det som det skal men det er forvirrende når folk roser den så meget og siger at den spiller rigtig godt men det er måske kun mig der syntes at når en højtalere ikke kan spille dybere frekvenser at det i mine øjne ikke er en godt spillende "højtalere" eftersom vi har mange effekter under 53 hz.


  • #38   27. feb 2013 Som sagt så sker der altså en STOR forandring hvad angår bassen når portene er frontrettet og ikke bagudrettet så klart at de mangler bas men cv'er bliver nu brugt flere steder i verden til at fyre op i et campingvogns telt og have fester osv.

  • #39   27. feb 2013 Johnny her kan du bla se en som tester det http://www.cerwin-vega-fans.com/forums/viewtopic.php?f=3&t=4729

  • Viktor P
    Viktor P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 14
    #40   27. feb 2013 Jo, jeg har faktisk brugt min ved rigtig mange andre lejligheder (fester, housewarming, derhjemme og mere).

  • #41   27. feb 2013 Viktor, Okay troede ikke det var noget der blev brugt ofte men okay når jeg er udenfor så behøver der ikke være en masse elektronik og når jeg er indenfor ja så kan jeg spille huset op smiley

  • Johnny E
    Johnny E Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 14
    #42   27. feb 2013 Frontrettet port var én af de modifikationer jeg selv havde på min AT100. Faktisk så var den i et helt andet kabinet lavet af MDF lamineret med bitumen som blev udviklet af JBL mens jeg arbejdede i deres udviklingsafdeling. Diskanten var skiftet, mellemtonerne åbnet og lagt i eget kabinet, og placeret i MTM så diskanten var i midten. Delefiltret blev smidt ud og nyudviklet.

    Jeg kan stadig garantere at en Boominator både lyder bedre til udendørs brug, og ikke mindst fylder og vejer under 1/6-del.

    Boominatoren bruger to 12V 7Ah batterier. På dem holder de til 40 timers forbrug ved max volumen. Hvis man smider de anbefalede solceller på, så løber den faktisk aldrig tør for strøm gennem en hel sommer hvis man da husker at smide dem udenfor så de kan få noget solskin. De anbefalede solceller fungerer også (med nedsat effekt) i overskyet vejr.


  • #43   27. feb 2013 Der var ikke meget tilbage i dine at100 som var originalt så hvorfor ikke bare bygge dem helt fra bunden eller kalde dem noget andet for at100 er det næppe med sådan en ombygning og hvorfor byggede du at100 om i stedet for at købe nogle andre?

    Du kan måske garantere det men derfor kræver det stadig en fysisk test før jeg er overbevist eller jo at bassen måske er bedre kan jeg gå med til men hele lydbilledet ligefrem, tja den får du svære ved at overbevise mig om med det 2vejs mono anlæg smiley

    Sad lige og søgte rundt i HG's forum efter det som du snakkede om men havde overset det link længere oppe.

    I know, det samme som et 14 amp batteri da det er parallelkoblet smiley

    En skam jeg ikke har en ekstra vs15 stående for ellers kunne jeg godt finde på at bygge den om for at teste den op mod boominatoren.


  • Johnny E
    Johnny E Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 14
    #44   27. feb 2013 Det var mens jeg var i lære så jeg skulle jo have et eller andet at lege med så hvorfor modificere mine AT100 til ukendelighed?

    Hvad får dig til at tro det er mono? smiley Der er stereo, og så vil du sikkert sige at højtalerne er for tæt på hinanden til det men da den også er bipolar, altså har identiske enheder for og bag bliver stereoeffekten faktisk glimrende alligevel.

    Husk, der sidder 4 stk 10" enheder i, ikke 2.


  • #45   27. feb 2013 Johnny, Ja okay det kan man selvfølgelig godt men så er det bare ikke at100 mere smiley Kunne ikke finde på at modificere nogen af mine cv'er eller så dog, kunne godt finde på at bygge noget anderledes ud af mine vs15 men stadig med samme enheder og den eneste grundt til at jeg kunne finde på det er at de hverken er sjældne og så har tidligere ejer mishandlet kabinetterne desværre smiley

    Ja men du kan ikke køre stereo begge veje, enten så må front spille som left og bagside som right og ellers spiller front ens med bagside og jo da enhederne sidder så tæt på hinanden mener jeg at det er mono så ligemeget hvordan du vender og drejer den så tvivler jeg på at der er meget stereo effekt i den. Jeg har selv først lige fået mine højtalere længere fra hinanden "ca 2-2,5 meter mellem dem) og jeg syntes stadig ikke helt det er nok selvom det har hjulpet en del.

    Jeps det har jeg læst mig frem til at der sidder 4 stk i den smiley


  • Johnny E
    Johnny E Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 14
    #46   27. feb 2013 Egenligt en relativ ligegyldig diskussion for den oprindelige bruger. Vi der kender Boominatoren ved hvordan den spiller. Og det er perfekt til formålet. Bagsiden er at det koster penge og tid at bygge en. Men så har du også et system du kan bruge i mange år til festivaler, til beach parties, eller til en tur i parken. Min første Boominator har allerede været på 12 festivaler (ikke kun Roskilde), til utallige beach parties og ture i parken med vennerne.

    Den anden vej med at købe færdig højtalere som fx CV AT100 eller lignende fungerer også fint til Roskilde hvis du kan transportere dem der eller kan også lige gå at slæbe dem ud i haven men modsat en Boominator kan man ikke bare lige smide dem i baggagerummet med mindre du har en stationwagon og fylder det hele op. Man kan heller ikke lige med et par venner beslutte at tage dem med i parken.


Kommentér på:
Festival anlæg

Annonce