{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

Har du erfaring med Earthquake DBXI-15D 15" Bas? {{forumTopicSubject}}

Skulle der være en eller flere, der har erfaring/kendskab til denne Bas enhed? For mig er det ikke et spørgsmål om stort lydtryk (har sarte naboer), men da jeg nyder at lytte til orgelmusik, så er jævn frekvensgang og frekvensformåen i nedad gående retning et stort ønske, som Earthquake DBXI-15D 15" Bas opfylder.

Hvordan spiller den? Den skulle være ret hurtig, af en 15" enhed at være, men er det alligevel "buller-bas" den leverer. Er den nogenlunde nem at styre?

Har en gammel konstruktion stående, hvor membranen er godt mørnet, og med en enhed med en lidt høj egen f-ress. Den har nok 40 år på bagen, men kabinettet er dejlig "dødt". Måske tid til en ny enhed. Forsynes fra et mono-trin med indbygget elektronisk og variabel delefilter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har du erfaring med Earthquake DBXI-15D 15" Bas?
  • #1   25. aug 2021 I det rigtige kabinet, så spiller den absolut fantastisk...I prisklassen der er den nok noget af det bedste....Men kabinet skal være helt rigtigt...

  • #2   25. aug 2021 Tusind tak Thomas.

    Jeg følger desværre ikke mere så dybdegående med på markedet for HT enheder, men så er det jo godt at dette forum eksisterer.

    MVH. Tommy.


  • Henning H
    Henning H Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 2 Svar: 29
    #4   14. okt 2021 Earthquake og “bulderbas” : bassens kvalitet afhænger for en stor del af forstærkeren, der skal drive den. Ønsker man en fast, kontant bas, er det vigtigt, at forstærkeren har en god dæmpning, dvs en lav udgangsimpedans. Prøv at lave et forsøg med en basenhed : bevæg membranen forsigtigt med fingtene, prøv derefter at kortslutte terminalerne med et stykke ledning, og nu vil detføles, som om svingspolen er fyldt med tyk olie. Der er sådan, en god forstærker skal fungere, populært sagt skal den kortslutte højttalen undtaget for signalet.

  • #5   14. okt 2021 Hej Henning.

    Tak for dit svar.
    Jeg har fået anskaffet mig et eksemplar af denne HT enhed. Den er udstyret med et dobbelt sæt svingspoler, altså 2 x 4 ohm. De fleste vil sikkert koble dem i serie, med mindre de vil drive den fra et heftigt udgangstrin. Jeg har et udgangstrin på 2 x 50 W klasse A. Det har en rigtig god dæmpningsfaktor, så med en udgang til hver svingspole, så er jeg næsten sikker på, at den kommer i stramme tøjler.

    Skal "bare" have et kabinet op fra kælderen (to mands job), og så er det ellers med at "tune" kabinettet til den lavest mulige egen resonans.

    Mvh Tommy.


Kommentér på:
Har du erfaring med Earthquake DBXI-15D 15" Bas?

Annonce