{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.144 visninger | Oprettet:

Mini sub til bil på 12V {{forumTopicSubject}}

Hej jeg lå i nat og tænkte det måtte være muligt at lave en sub med små enheder til at placere under sæderne på min mazda 2.

Ja det kan købes og kan tilsluttet de almindelige HU. MEN, Da standart anlæget i mazda 2 er meget svært at afmontere og det skræmmer mig at tager chancen vil jeg derfor bruge det 3.5 minijack der er i bilen, og tilslutte min ipod dertil med en y splitter, et til standart anlæg og en ned til sub.

Nogen der har forslag til hvordan det kan laves?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installering af komfur 630 kr.
  • Skift af aqaustop og indsætning af maskine 600 kr.
  • Fjernelse af jord 3.499 kr.
  • Elektriker - opsætning og tilslutning af lysskinne 1.650 kr.
  • Samlet Ikea køje seng 625 kr.
  • Ordne have 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mini sub til bil på 12V
  • #2   19. aug 2012 Jeg vil gerne have mere bund i bilen så standart anlæget ikke skal mudre løs og forsøge noget de ikke kan.

Er fint tilfreds med lydkvaliteten, men mangler bund/bas.

Har et creative 2.1 sæt ståenede som kræver 12V 2.9A altså det er det 230v omformeren levere.

Så ville den kunne bruges?

• #3   19. aug 2012 Nu kender jeg ikke det creative sæt der, men ja du kan godt bruge det da, det er der ingen problemer i. Men jeg tror en anden kompakt subwoofer er lidt bedre kvalitet kun kan give en langt bedre oplevelse.

Hvis ikke noget færdigkøbt kan indes vil jeg da anbefale en lille passiv subwoofer tilsluttet en T-Muse digital 20watts forstærker, den har virkelig nosser af sin størrelse så hvis kun du skal have noget 6,5" størrelse sub til bare lige den sidste bund er den mere end rigeligt. Dens kører på 12v og har intet strømforbrug, og så kan den monteres et sted pænt og så har du mulighed for at styre volumen på subben(e). smiley

• Doctor-Madsen
    Doctor-Madsen Hjælpe-administrator

Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 179
    #4   19. aug 2012 Hvad med at luse en SLI 2 fra Audison på et sted? Og så smid en Forstærker på der fra?
    Fremfor alle de der Jack Jack jack løsninger, du ender alligevel med at skulle havde et delt frekvensen på en eller anden måde, ellers så er det bare fulltone bas, og så er du lige vidt,
    Hvad er det der skræmmer dig i at smide en ny radio i?

• #5   19. aug 2012 du ville ik få noget ud af smide et creative 2.1 i bilen da det ik er lavet til bil brug det ville lyde vildt dårligt smiley vis der er en stero udgang i din radio hvilket der i de fleste radioer så kan du tilsutte en forstærker eller en subwoofer med inbygget forstærker smiley jeg ville anbefale dig at købe en en sub med indbygget forstærker da det er nemmest at tilslutte frem for du skal hen og købe 1-2 subwoofer og så en forstærker

• #6   19. aug 2012 Det er en standart radio der sidder i bilen og mazda er mestre i at gemme skrue og montere så det ikke at til at skille ad igen, det kan lade sig gøre men kun for folk med genskab til det.

Og en ramme til anden radio koster 1000kr i sig selv og så en radio oveni.

Derfor kunne en løsning som den wiliam kommer med være sjov at afprøve skal det være højt og vildt, ja så triller vi en tur i den gamle opel capriolet. med 2stk mach disko højttalere på bagsædet.

Jeg mangler kun den sidste bund.

Og lydkvalitet har jeg fint i stuen og det kan en bil altså ikke hamle op med.

Men wiliam, rigtig fedt svar, det var sådan noget jeg søgte efter.

• #7   19. aug 2012 held og lykke med den løsning tror du selv en alm stue forstærker har godt af de stød og hop der kommer når man køre bil smiley nej vel og så svært er det heller ik at tag radio ud og sætte i igen har selv gjordt på min mors suzuki ignis og det noget af det samme som på mazda 2 smiley google er din ven og du kan finde masser af vejledning til det der

• #8   19. aug 2012 Nej det er nemt at smide anlæg i bil har gjordt det i mange år, men vil ikke gøre det i denne bil, for det er ikke nødvendigt, hvis en lille tang band sub kan placeres under sædet monteret til sådan en Tline amp så skal det da afprøves, i det mindste for at sige man har prøvet det, det jo det der er det sjove ved det.

Kommentér på:
Mini sub til bil på 12V

Annonce