Mest "Bang-for-the-buck" ? {{forumTopicSubject}}
Yo ho. Det er lidt 50/50 det her, er igang med et selvbyg projekt i form af et "anlæg" til festival etc. som køre på bat.
Har en JVC HU med 4x50 watt forstærker i (20 w rms ?)
Men fik fyret op i den med hjælp herinde fra og på volume 30/50, begynder de små 4" 35watts Boxter fuldtone højtalere jeg har sat til, at stå af.
Gider ikke bygge en box hvor man kan overspille højtalerne, ihvert fald ikke så nemt
Så hedder den 4 stk. højtalere af en eller anden art (for at udnytte af den har front/rear udgange)
Eller køber jeg 2 gode 6x9 og smider i ??
I så fald anbefal gerne gode højtalere som kan klare opgaven til max 8-900 kr.
Bonus spg: Kan man brokoble de 4 udgange så de bliver til 2 ? Altså mere power i 2 højtalere ?
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 48
Nu skal det jo ikke være en Kæmpe kasse, tænker her på en alm forstærker er for stor ? Så kan i anbefale en forstærker der kan tilsluttes 2x 5,25" og 1 Sub som ikke er over 30 cm på nogen af lederne :)?
Har fundet det her:
http://www.monacor.dk/produkter/bilstereo-forstaerker/
Men er virkelig ikke særlig god til at se om jeg kan bruge en forstærker eller ej, så smid gerne et link eller 2
aug 2012
Btw, kan man godt have 4 ohms højtalere på og så en 8 ohms sub udem det skaber problemer ?
Så står jeg nemlig bare og skal finde en 4 kanals forstærker og så ellers bare købe ind
aug 2012
René: Det bliver sq for stort tror jeg, var ude efter noget max 5" ca. og så en 5-7" sub (6,5 bliver det nok) Så p.t står den "bare" på at finde nogle gode 5,25" og en sub og forstærker, så køre skidtet
aug 2012
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-480W-4-CH-Mini-Home-Digital-Stereo-Power-Amplifier-AMPS-Red-/251046599612?pt=UK_AudioTVElectronics_HomeAudioHiFi_Amplifiers&hash=item3a738b1bbc#ht_3647wt_1397
4 kanals 41w rms pr. kanal. Er det ikke noget der kunne bruges, den er simpelthen perfekt størrelse og pris !
(Når jeg mener bruges er det, er den 2-3 gange bedre end autoradioen, og kommer der bare nogenlunde smæk på 2 x 5,25 og en 6,5" sub ? Det skal ikke være perfekt ala en 4 kanals alm. bilforstærker til 6000 kr.)
Andet spørgsmål: Smider man forstærker på så er det forstærkeren der skal have AUX indgang og ikke HU ?
aug 2012
Håber din har nogen dimensioner der gør jeg kan bruge den
Mest "Bang-for-the-buck" ?