{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.223 visninger | Oprettet:

Så kom der stumper :-) {{forumTopicSubject}}

Så kom de længe ventede Dexa / NewClassD - D-clock og GOLD line stage.

Sad næsten hele natten i går og skruede..... puha, der var meget arbejde i det! Men fik også monteret high-end low ESR kondensatorer, på samtlige eksisterende elektrolytter i hele afspilleren. De er bare monteret på undersiden af printet, for der er jo ingen grund til at spilde de, der allerede sidder der i forvejen. Parallelle kondensatorer er jo også meget hurtigere smiley

D-clocken passede perfekt ned, bagved løbeværket, så den var nem at montere. Og jeg kunne stjæle +15v. fra forsyningen til en af operationsforstærkerne i den originale udgang (Skal jo aligevel ikke bruges længere)

Udgangstrinnet der imod, det var mere tricky, for har brugt nogle relativ stive forsølvede kabler til montage, og de skulle lige ha med fast hånd for at komme på plads! Og der hvor jeg stjæler signalet fra D/A konverteren, er de monteret på benet af en SMD kompnent, så det sidder ikke fast efter MIL specifikationer......... Men til gengæld er det bedre, end noget fesen monterings tråd.
Printet var heller ikke nem at få plads til, for hullerne passer ingen steder i det eksisterende, så lige midlertidig er det limet, med limpistol, ovenpå servo printet... Men limen kan nemt fnuldres af igen, når jeg finder på en bedre løsning.

Strømforsyningen var der self. heller ikke plads til. Men overvejer, om jeg skal finde nogle lange stag og montere den svævende henover ringkerne trafoen. Pt. er den bare vendt på hovedet, og ligeledes limet fast ovenpå ringkernen.

IKKE så kønt, men det er også kun midlertidigt smiley



Lyden:
Hold da lige fast... Sikke en ro og kontrol der kom! Der er kommet meget mere power i transienterne, og det hele ringer meget federe.

Og den er ikke engang spillet til endnu smiley

Hårene rejser sig virkelig på ryggen, når fingrene suser op ad en guitar streng, og man høre det hele lige så tydeligt, som, hvis man havde lagt øret på strengen.

Jeg skal lige afvente tilspilningen, for jeg synes måske den er lige en promille for spids nogen steder... Men fik også en nyt signal kabel her i ugen, (10.000 kroners Siltech - forgyldt sølv kabel) Og det kan være det, er det som giver lige det sidste.
Det er slet slet ikke voldsomt, men den knækker lige akurat over spidsen, af det jeg kan li.


Se billeder: http://www.hifigalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1278
(De 4 sidste)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så kom der stumper :-)
Kommentér på:
Så kom der stumper :-)

Annonce