{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Windows XP install?? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Er der nogen der kan hjælpe med at guide mig til at få installeret XP på min bærbar??

Jeg har haft UBUNTU på den og vil nu have xp igen.

Har haft Gparted program inde og formateret til NTFS og også Fat 32.

Men når jeg booter op på XP cd´en skriver den således.

"Tryk på en tast for at starte fra cd.....Error: unknown filesystem.
grub rescue> "

Nogen der kan hjælpe mig videre herfra?

Maskinen er en Asus F3s

Håber meget i kan hjælpe.

OBS er ikke helt nørd så tal med børnesprog tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Windows XP install??
  • Doctor-Madsen
    Doctor-Madsen Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 179
    #1   19. aug 2012 Står maskinen helt rå uden noget som helst styre system på?
    Har du tjekket At den Xp du har ret faktisk virker?


  • #2   19. aug 2012 Xp cd´en vil ikke starte op så jeg kan formatere med den med den.

    Maskinen har haft ubuntu på, men har formateret den via gparted.

    Så nu har den ingenting på.

    Det er en anden torrent skive dvs en kopi, Det er min afdøde mors bærbare som jeg prøver at få gang i igen.


  • #3   20. aug 2012 Det er nok bootloaderen fra din linux installation der driller.
    Den ligger i bootsektoren på din harddisk, og altså ikke noget formateringen eller partitionering som sådan har noget indflydelse på.

    Brug Windows XP cd'ens "Reparer prompt", og kør kommandoen fixmbr.

    Så udskifter den din grub fra linuxen, med en windows boot sektor.


  • #4   20. aug 2012 Jeg har ikke fået det lavet endnu, jeg er altså slet ikke en haj til det pc halløj.

    Micma, jeg ved desværre ikke hvordan jeg kører den promt.


  • #5   22. aug 2012 Grunden til at du ikke kan starte fra cd'en skyldes sandsynligvis, at dit tastatur ikke virker før driveren er loaded. Så find at andet tastatur (med ledning), så du kan "Tryk på en tast for at starte fra cd".

    Når den så starter fra cd'en, så trykker du på R tasten, første gang du får mulighed for at vælge at reparere, så ender du i repair prompten.

    Der fra kan du køre fixmbr kommandoen.


  • #6   22. aug 2012 Jeg prøver at trykke R når den starter op. Har skrevet med tastaturet da jeg rodede med gparted, men har tastatur lige ved siden af hvis det skulle bruges.

    Tak for hjælpen indtil videre, på et eller andet tidspunkt skal da nok lykkedes. smiley


  • #7   23. aug 2012 Den skriver, når du har valgmuligheden for at gå i repair.

Kommentér på:
Windows XP install??

Annonce