{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

Kim N
Kim N
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6

Ideer til forbedring af min computer? {{forumTopicSubject}}

Hey Hifi geeekz :D,

Kunne godt tænke mig nogen ideer/forslag til hvordan jeg kan gøre min computer bedre da der alligevel skal nyt bundkort i...

Specs
Processor - amd phenom(tm) II x4 810 2.61 ghz
Ram - 4 gb
Grafik - ati radeon hd 4870
Bundkort - asus rampage II (Grafik holdern er i stykker?)
HDD - 1000 GB i alt på 2 hdd 7200 rpm
Kabinet - haf 932
psu - lc 1200
win 7 pro
Skærm - asus vk246h

I fremtiden skal den primært bruges til at redigere/optage film på og spille lettere spil.

Kan i hjælpe mig til et bedre setup?

På forhånd tak (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.
  • Bøgehæk,voldsomt. 2.750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ideer til forbedring af min computer?
  • Doctor-Madsen
    Doctor-Madsen Hjælpe-administrator

Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 179
    #1   16. jan 2012 Du kunne jo starte med at opgradere til Intel smiley
    Kommer jo igen and på hvor mange penge du vil låse i computeren? smiley

For 500 kr er det begrænset,
    For 100.000 skulle det nok være muligt og lave noget

• #2   16. jan 2012 8 gb ram og en hurtigere system disk kunne være lækker smiley

nu ved jeg ikke helt hvor hurtige ssd diske efterhånden er men jeg tror de kunne forbedre især opstartshastigheden markant.

Jeg har selv et par raptor diske i min hvilket giver en mærkbar forbedring over 7200 diske.

• #3   16. jan 2012 HELT KLART INVESTER I EN SSD!!!

det er næsten den bedste opgrade man kan gøre på et i forvejen godt system idag smiley

har selv gjort det, og har aldrig fortrudt det...

og tør også vædde med at en raptor disk ikke kan følge med en SSD

din opstart/lukke tid på pc'en bliver væsentligt forbedret, men også installation/afinstallation og gennerel brug af programmer bliver væsentligt hurtigere. Desværre får man bare ikke ret meget kapacitet for pengene smiley så en SSD og en alm. 1-3TB disk så er man godt kørende smiley

• #4   16. jan 2012 og så køb for guds skyld Intel næste gang smiley

siden intel udgav deres "Core 2" serie har AMD ikke kunnet følge med, dog skal jeg indrømme at jeg ikke kender til den nye serie fra AMD...men med den nye i5 / i7 serie fra Intel, så går man aldrig galt smiley

• #5   16. jan 2012 Janus M - jeg TROR også du har ret angående ssd vs raptor men jeg har ikke rigtig sat mig ned og læst om det smiley

• #6   16. jan 2012 Ville faktisk skifte det hele hvis det var min pc smiley

• Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    aug 2007

#7   18. jan 2012 Altser har omkring 6000 til det, skal bare have det bedste ud af dem og tænkte at jeg evt kunne bruge nogen af de gamle dele i det nye setup, derfor har keg skrevet de forskellige ting ned smiley

Og undskyld jeg ikke har svaret før nu

• #8   18. jan 2012 Intel = Spil
    AMD = Foto/Video-redigering

16GB ram, og en SSD disk - eller endnu bedre en RAID PCIe disk.

• #9   19. jan 2012 * Brinker * - lol gider du lige dokumentere din cpu påstand ? smiley

• #10   19. jan 2012 Lyder lidt som taget ud af den blå smiley

Men hvis du skal bruge den til video redigering, og især hvis det drejer sig om HD. Så vil det nok være en fordel at have en SSD arbejdsdisk. Ikke nødvendigvis en kæmpe stor en, men 160Gb. er måske udmærket. For så kan du have dit styre system, og den film du arbejder på, på den disk. Og så kan du have en større disk ved siden af som lager.

CPU'en bør også have en del power, men det er jo et kompromis imellem tid og penge smiley En i5 / i7 er selvfølgelig at foretrække, men budgettet kan nok hurtig blive sprængt, hvis man skal have det hele.

Med hensyn til ram, så vil jeg nok moderere mig lidt, til det der rent faktisk er brug for.
    Når jeg selv laver HD film i Sony Vegas, så bruger min computer ikke mere end omkring 3Gb. ram, når det går hedest for sig. Så 16Gb. er måske lidt overkill, men der kan selvfølgelig være situationer, hvor det kan være berettiget.
    Men ram er jo billigt, så man kan lige så godt smide lidt ekstra i, og 8Gb. er nok heller ikke usædvanligt nu om dage. (husk 64bit styresystem)

Men den største flaskehals i en moderne computer, det er harddisken, og du vil nok blive overrasket over, hvor meget en SSD betyder. (husk at indstille BIOS til at køre AHCI mode)

Og man kan selvfølgelig som Brinker foreslår, koble flere af dem i RAID-0, hvis man har rigtig mange penge smiley Husk i øvrigt noget sikkerhed, og et RAID-1 eller RAID-5 array til dine lager diske, er måske værd at overveje.

• Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    aug 2007

#11   19. jan 2012 Micma18 .

Så hvilket setup ville du bruge? evt sammen med de dele der allerede er der?

• #12   19. jan 2012 Prøv at starte med at købe en SSD, og se hvad det gir. Men ellers, så skal du nok gå efter noget mere cpu power.

• #13   19. jan 2012 micma18 . - hvad er det nu AHCI mode er ? det er vidst ved at være lang tid siden jeg gik på grundforløb smiley

• #14   19. jan 2012 Gå ind i din BIOS og sæt SATA moded til at køre AHCI.

Så virker TRIM og NCQ osv. nemlig

• #15   19. jan 2012 micma18 . - er det understøttet af windows ? eller sker det uanset OS ?

Kommentér på:
Ideer til forbedring af min computer?

Annonce