{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.594 visninger | Oprettet:

Forstærker til Cerwin Vega VE15 {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige anskaffet mig et par Cerwin vega ve 15 højtalere, nu mangler jeg så en forstærker der kan få dem til at yde.
Jeg har ikke så meget forstand på hifi, prøver dog at sætte mig ind i det.
Er der en venlig sjæl, der kan anbefale mig et par forstærkere som ville kunne bruges? Højtalerene er på 400w peak.
Ligenu har jeg en gammel pioneer VSA-805s men har jeg ret i min tro om at den ikke helt er nok?
Håber nogen kan hjælpe, Mvh Lukas.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstærker til Cerwin Vega VE15
  • #1   23. jan 2017 hej for at vi kan hjælpe med det ,skal det været brug elle ny og ca pris du vil giver for en god dag smiley

  • #2   25. jan 2017 Den forstærker du har kan sagtens være ok, der skal jo ikke mange watt til at spille sådan nogen højttalere op, det vigtigste er bare du ikke skruer højere op end at lyden ikke forvrænger.
    Hvis du har 2x60 watt eller derover, så kan du spille rasende højt, det er jo super effektive højttalere, men vil du absolut bruge penge, så kan ALT bruges, bare du ikke spiller højere end osv................


  • #3   26. jan 2017 Se efter noget NAD C372.

    De kan findes på dba.dk til en ok penge.

    http://www.dba.dk/integreret-forstaerker-nad/id-1030654081/

    Vil ikke kalde den high end, og nypris i 2008 var 5.999,-


  • #4   27. jan 2017 Det er jo så noget af det jeg ikke forstår ??
    Højtalerne er på 400w, hvordan vil jeg så nogensinde kunne udnytte det, hvis min forstærker nu er på, lad os sige 2x65 w? ??

    Nad c372, den vil jeg kigge på ??
    Havde i sin tid en Nad 218 den skulle jeg måske ikke have solgt ??


  • #5   27. jan 2017 Og Per, er fuldstændig ligeglad om det er nyt eller brugt smiley
    Tænker 2000?


  • #6   27. jan 2017 Jeg har en forstærker billigt til salg til som uden problemer kan drive de ve15.

    http://www.dba.dk/forstaerker-kenwood-ka-7020/id-1030216907/


  • #7   26. feb 2017 Højttalerne er på 400 musik watt, vedvarende er de nok max 250 watt, men en for lille forstærker kan nemmere ødelægge dem end en alt for stor, reglen er ikke at skrue højere op end lyden er uforvrænget.
    En rørforstærker er måske på omkring 10 watt, prøv sådan en, så vil du opleve hvordan lyd kan være, på den gode måde.
    Kan anbefale at du prøver nogen forskellige forstærkere eller effektforstærkere, så du kan høre om der er forskel på lyden, kan du ikke høre forskel, så køb den billigste, eller køb nogen bedre højttalere end dem du har nu, det er rock højttalere med den fede amerikanske West Coast lyd, ikke rigtigt HiFi. Har selv haft flere CV højttalere, de kan spille højt, meget højt, det er det de kan.


  • #8   26. feb 2017 Det her er klasse højttalere, har set og hørt dem tit på udstillinger og en enkelt gang hjemme hos en.
    http://www.hifigalleri.dk/martin-logan-quest/id-52573


  • #9   26. feb 2017 Prøv med en billig NAD forstærker, en 3020 eller en 3020i, du vil blive overrasket!
    Denon er også fint, kørte med sådan 2 stk POA1500 effektforstærkere, de er på 150 watt RMS pr stk, mener stadig jeg har en på lageret, og vidst også forforstærkeren der hører til Denon PRA1000.

    Lige nu har vi en lille søn på 5 år, derfor er alt HiFi pillet ned, skal ikke risikere han lige pludselig får skruet op for "For Evigt" der er hans yndlingsmusik for tiden, han kunne jo på kort tid få en mega høreskade, så det venter vi lige 1-2 år med at sætte op igen.

    Fidusen er at finde et par supergode højttalere, de kostede i mine unge dage mellem 1/3 til 1/2 af hvad det samlede anlæg kostede, har du dem så kan du udforske de forskellige forstærkeres lyd, nogen er til den lyse side, nogen er til den mørke side og nogen er neutrale, mange anser neutralt som kedeligt, men det er jo netop meningen, lyden skal ikke farves af dårlige komponenter, men lyde som da den blev indspillet, enten i et studie, til en koncert i en hal, i en kirke osv.
    Tag ud og hør noget jazz, hør så det samme jazz hjemme i stueanlægget, det lyder sikkert af lort til, for jazz er meget dynamisk, der er store udladninger og det kræver virkelige noget af et anlæg at gengive det realistisk, og netop realistisk er det det handler om, HiFi!

    Det her stykke musik har den allerdybeste tone der kan gengives, et orgel i Kølns domkirke spiller ned til 16 hz mener jeg det er,
    https://www.google.dk/search?q=also+sprach+zarathustra&rlz=1C1CHMO_daNO561NO562&oq=also+sprach&aqs=chrome.1.69i57j0l5.12582j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8


Kommentér på:
Forstærker til Cerwin Vega VE15

Annonce