{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.434 visninger | Oprettet:

alexander n
alexander n
Tilmeldt:
15. maj 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Nyt surround setup {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg er ny inden for HIFI og jeg vil derfor gerne investere i mit første rigtige HIFI-anlæg (lige nu har jeg et Logitech Z5500).
Jeg har afsat max 22 tusind til højtaler og surroundreceiver.
Jeg har tænkt mig at køre med denne opsætning:

Surround Receiver: Onkyo TX-SR 805 - ca. 7000 kr.
Front: B&W DM683 - 9000 kr.
Center: En gammel B&W CC6 (udskiftes senere med B&W HTM61)
Bag: Nogle gamle Paradigm Atom (udskiftes senere med B&W DM685)
Sub: SVS PB12-NSD - ca. 6000 kr.

Total: 21.000 kr.

Da jeg som sagt er ny vil gerne høre eksperternes kommentarer til anlægget, samt de senere udskiftinger af center og bag.

Anlægget skal tilsluttes til en PS3, og skal bruges til musik og bluray film.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt surround setup
  • #1   17. maj 2008 Hej Axelander,

    hvis du har lyttet til B&W'erne og føler, at det er de højttalere som får det til, at rocke i dig, så er det jo dem du skal have. Jeg synes det er gilmrende højttaler til prisen, som kan spille det meste, og man se film på den længe uden at blive lytte træt. Langt bedre end gamle 604 S3.

    Du skal helt sikkert opgradere til en HTM61. Dette er den matchende center til ovenstående fronthøjttaler. Det er en stor og kraftig 3 vejs konstruktion på 15,4 kg hvilket ikke ses ret tit i denne prisklasse. Kontruktionen med ren mellemtone (ovenikøbet den kantløse) gør, at du får klare stemmer og samtidigt er den så stor, at den kan lave en god fylde.

    Onkyo's nye receivere er ret strømstærke, og det er bestemt en fordel til B&W'erne, da de kan være meget stride at trække. Her er den en del receivere/forstærkere som går ned med flaget. Deruover kan det ødelægge nogle af højttalerens dynamiske egenskaber, at "motoren" ikke er kraftig nok. Skal du køre 5.1, så benyt dig af muligheden for, at bi-ampe med receiveren.

    Jeg kan i øvrigt godt forstå, at du ikke vælger en B&W sub til, da der ikke er så meget "tju bang" i den nye ASW610.

    Hører du meget musik, ville jeg lede efter én god cd-afspiller, men sådan nogle opgradeirnger kan jo komme hen af vejen. Systemet vil næsten med garanti kunne give dig nogle fede filmoplevelser.


  • alexander n
    alexander n Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   17. maj 2008 Tak for dit svar Andy.
    Jeg skal selvfølgelig opgradere centeren, når jeg kommer til penge igen (er 18 år og på SU - og skal samtidig også investere i et 42 PX80 plasma, samt PS3).
    Jeg vil bare lige have afklaret om Onkyo receiveren (Tx-SR 805) har power nok til at trække højtalerne? Her tænker jeg især på fronterne, samt når jeg opgraderer til den store center HTM61.

    På forhånd tak


  • #3   17. maj 2008 Hej igen,

    jeg skulle lige finde et review af Onkyo 805 frem (der bliver godt nok nørdet lige nu smiley

    De har blandt andet testet dens output:

    805, ONKYO siger: 7*130 watt, 8 ohm.

    *************************************
    TEST RESULTAT:

    175 watt (2 kanaler, 8 ohm, 0,5 % THD)
    281 watt (2 kanaler, 4 ohm, 0,5 % THD)

    146 watt (5 kanaler, 8 ohm, 0,5 % THD)
    207 watt (5 kanaler, 4 ohm, 0,5 % THD)

    Fidellity Firewall: 162 watt, 8 ohm, 0,05 % THD, 1khz)
    THD ved 50 watt: 0,0018 %
    Frekvensmåling: 20-20.000Hz +/- 0,06dB (excellent)

    Alt i alt temmeligt godt resultat, sammenlignet med hvad der ellers findes på markedet til den pris. Måske det bedste resultat jeg nogensinde har set fra en receiver i den prisklasse. Her er til sammenligning tallene fra en Denon 3808 som er lidt dyrere.

    3808, DENON siger 7*130 watt, 8 ohm

    *************************************
    TEST RESULTAT:

    175 watt (2 kanaler, 8 ohm, 0,5 % THD)
    267 watt (2 kanaler, 4 ohm, 0,5 % THD)

    140 watt (5 kanaler, 8 ohm, 0,5 % THD)
    165 watt (5 kanaler, 4 ohm, 0,5 % THD)

    Fidellity Firewall: 176 watt, 8 ohm, 0,51 % THD, 1khz)
    THD ved 50 watt: 0,003 %
    Frekvensmåling: 20-20.000Hz +/- 0,1dB (good)


    Husk vi snakker bare målinger på output her, det siger ikke noget om den spillestilen.


  • alexander n
    alexander n Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   17. maj 2008 Endnu engang tak Andy.
    Jeg tror jeg satser på Onkyoen.


  • #5   18. maj 2008 det lyder slet ikke dårligt.
    men du kommer nok til og bruge små 2000på kabler også.
    så det skal du lige have med i regnskabet.



  • alexander n
    alexander n Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   18. maj 2008 Ja, det må jeg desværre erkende.

    Jeg regner med at HDMI kabler og subwoofer kabel bliver fra Supra.
    Dog er jeg meget i tvivl mht. til højtalerne (fronter + center).
    Bør jeg investere i bi-wire kabler fra start af? Hvilke kabler kan i ummidelbart anbefale til B&W DM683 samt center HTM61?


  • #7   19. maj 2008 Hi-Fi Klubben er netop begyndt, at sælge Van del Hul kabler de fungerer godt med B&W. Jeg overvejer selv at skifte. De spiller neutral. B&W bruger i øvrigt selv Van den Hul i alle deres højttalere.

    Om du skal købe bi-wire eller ej..... Tja det er noget man kan diskutere i uendeligheder, nogle anbefaler nogle får ikke en skid ud af det. Du kan jo eventuelt prøve at spørge i Hi-Fi Klubben om de har erfaringer med det, eller om én af sælgerne måske selv har højttaleren derhjemme, så han har leget lidt mere med den.

    Jeg har engang talt med Dali's direktør Lars Worre omkring bi-wiring, han mener ikke det kan betale sig, det simpelthen ingenting, han benægter dog ikke, at nogen kan vinde noget. Det eneste som virker er bi-amp. Han ville til enhver til mene, at fremfor at måske at købe et bi-wire kabel til 55kr. (som måske er to 30 kroners kabler), så ville han hellere købe et godt singlewire til 55kr.

    I øvrigt kan det være en god ide, at udskifte de medfølgende bøjler mellem højttalerterminalerne, med noget af det højttalerkabel som du benytter.


  • alexander n
    alexander n Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   19. maj 2008 Hej Andy.

    Det er lige præcis Van del Hul kabler, som ligger inde i mine overvejelser.
    Helt specifikt har jeg kigget på på VAN DEN HUL The TEATRACK HYBRID bi-wire kabel: (link fjernet)

    Jeg har også overvejet det sammekabel i singlewire udgave: (link fjernet)

    Vil et af disse kabler ikke passe fornuftigt til B&W højtalerne, rent pris - og kvalitetsmæssigt?,

    Du skal igen have tak for din hjælp.


Kommentér på:
Nyt surround setup

Annonce