{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.427 visninger | Oprettet:

dennis j
dennis j
Tilmeldt:
26. sep 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Forstærker slår fra??? {{forumTopicSubject}}

Hej håber i kan hjælpe mig..

har været ude og købe lidt småting for at få lidt fin lyd til hjemmet..

en rotel Ra-06 forstærker (8 ohms)
og 2x infinity reference 61 mk2 (6 ohms)

Af en eller anden årsag, så hvis jeg skruer volume på forstærkeren halvt op (kl 12) dreje knap? :D.. så går der ikke ret længe før forstærkeren ligesom slår fra og der går mellem 5-20 sek før den tænder for lyden igen.. ?

kan jeg gøre noget for at undgå dette??

vil det hjælpe og købe et sæt 8 ohms højtalere i stedet for ?? eller er det bare forstærkeren som ikke er kraftig nok??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstærker slår fra???
  • #1   1. jun 2016 Du har overbelastet forstærkeren, ved at spille højere end den kan tåle.
    Det er derfor at den slår fra efter lidt tid.
    Så vil du spille højere, skal du nok have en krafigere forstærker.
    Det med hvor langt man kan dreje volumeknappen, før den er på max er forskelligt. Havde en nad hvor max uden forvrængen var ca imellem kl 11 og 12. og en technics hvor max var omkring kl 2.


  • dennis j
    dennis j Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #2   1. jun 2016 Virker lidt øv sp der altsp ikke ret meget guf i sådan en rotel forstærker smiley

    Hvis jeg høre det længe nok slår den fra omkring kl 9 10 stykker


  • #3   1. jun 2016 Hmm så er det alligevel nok nærmere forstærkeren der er noget i vejen med skulle man tro.
    Har du checket at plus og minus på højtalerkablerne, sidder sådan at de ikke kan røre hinanden?
    Både bagpå højtalerne og forstærkeren?
    Ellers mener jeg det plejer at koste omkring 500kr, at få en forstærker renset og kigget efter for fejl hos en reparatør. Og så mere alt efter hvad der muligvis skal laves.


  • dennis j
    dennis j Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #4   1. jun 2016 Kan dog mærke den bliver godt varm. Spørgsmålet er bare om kabler eller lign som er for små eller højtalerne der trækker for meget.

    Forstærkeren yder vidst kun 2x70w men højtalerne 150w og 200w peak


  • #5   1. jun 2016 Står forstærkeren et sted med masser af luft omkring/over?
    Hvis den f.eks står i et sted, hvor der ikke rigtig kan komme luft ind. Så har den sværere ved at komme af med varmen.
    Det har ikke noget at sige hvor mange watt højtalerne er opgivet til at kunne klare. Nogle har dog en større driftseffekt end andre.


  • Frank A
    Frank A Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Svar: 153
    #6   1. jun 2016 Køb disse 2 og brug pre out så skulle du have watt nok http://www.dba.dk/2-stk-effektforstaerkere-m/id-1024617983/

  • dennis j
    dennis j Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #7   1. jun 2016 Forstpr bare ikke den ikke skulle kunne spille højere end det her.. Mit anlæg i bilen spiller lige så højt

  • dennis j
    dennis j Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #8   1. jun 2016 prøvede lige for sjov at koble dem i serie så de lander i 12 ohm istedet for at køre 6 ohm på dem... forstærkeren er vel og mærket lavet til 8 ohm.. resultatet.. kan skrue op omkring kl 1, og give fuld knald på bassen, spille højt lang tid uden problemer..

    så må siges de skide ohm betyder en del.. må ud og sælge mine infinity 6 ohms højtalere.. har i nogen bud på nogen gode 8 ohms højtalere som spiller lige så fint som infiniti reference 61 mk2, syntes de spiller helt perfekt :)!

    bedhøves ikke koste en krig da det bare er for at kunne spille en stue på 30 kvm lidt op smiley


    mvh dennis


  • sandir r
    sandir r Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Svar: 1
    #9   7. jun 2016 Cerwin Vega. Der får man næsten altid valuta for pengene. Alt efter hvor lyd kræsen man er. Spiller i min optik max til prisen smiley

Kommentér på:
Forstærker slår fra???

Annonce