{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.547 visninger | Oprettet:

Christian P
Christian P
Tilmeldt:
23. maj 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Forstærker slår fra. {{forumTopicSubject}}

Hej

Min forstærker er begyndt at slå fra, når jeg skruer op for volumen, har læst lidt om at det kan være fordi forstærkeren ikke kan trække højtalerne, men jeg fik at vide at det kunne den sagtens, da jeg købte sættet.

Det drejer sig om denne forstærker

Onkyo TX-SR308
Link til specs.
http://reviews.cnet.com/av-receivers/onkyo-tx-sr308-black/4507-6466_7-33997667.html?tag=mncolBtm;rnav

Og disse højtalere

Jamo S 606 HGB
Link til specs.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-komponenter/hojttaler/JS606HGB/jamo-gulvhojttalere-s-606-hgb-sat

Håber der er nogle der kan hjælpe mig

Hilsen Christian Kvist Pedersen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstærker slår fra.
  • #1   17. jun 2011 Prøv at skrue helt ned for Onkyo'en bass kontrol, og se om du så kan skrue højere op på volumen kontrollen. Kan du det, er det forstærkeren der er for svag.

    Jeg kan se på linket, at Onkyo'en også har en funktion, der hedder " Double Bass" - sørg også for, at denne funktion er koblet fra.



  • Christian P
    Christian P Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   17. jun 2011 Super, det vil jeg lige prøve smiley

  • Christian P
    Christian P Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   17. jun 2011 Det er forstærkeren der er for svag. Men hvordan kan det være at problemet først er opstået nu og ikke lige da jeg fik sættet ? (Sættet er et halvt år gammel)

  • #4   17. jun 2011 Det er næsten umuligt at svare på. Du har ikke på et tidspunkt, været inde og aktivere double bass funktionen, og så er problemet begyndt.

    Jeg kender ikke din Onkyo, men prøv at køre med double bass frakoblet, og basreguleringen i neutral (0 db).



  • #5   5. jul 2011 En anden ting kan også være at dine højtalere kan have ændret sig data mæssigt. Derfor vi har det med tilspildnings-snakken ved en højtaler fra ny til nogle måneder efter ved god brug da højtalere ændrer sig over brug og tid. Det er dog ikke noget der svinger meget, så derfor kan det rigtig nok som Kent N skriver - være umuligt lige at svare på, hvis man ikke har det ved hånden. Med mindre du har skadet dine højtalere, så de ved givende frekvenser når ned på de 3-2 ohm, som kræver sin forstærker ved kraftige belastninger, og derved også kan forklare den slår fra nu, og ikke før, hvis det er de samme indstillinger som du har haft på din forstærker fra du startede til nu. - Ja det kan faktisk også være forstærkeren selv der er begyndt at fejle, Hvis vi igen går ud fra du ikke har ændret nået. Så ja det kan være mange ting. - Test evnt. forstærkeren på et andet sæt højtalere, og se om den gør det samme der.

Kommentér på:
Forstærker slår fra.

Annonce