{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.257 visninger | Oprettet:

Effektforstærker til Concept 8?? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har brugt en del tid på at lede efter et forforstærker- og effektforstærkersæt til mine Concept 8. Jeg gider ikke købe NAD C160 og C272 da jeg simpelthen ikke synes at de er pengene værd. Jeg har i forvejen en NAD C352 som jeg er meget tilfreds med, men jeg vil gerne have noget mere effekt på, til en rimelig pris. Concept 8'erne kan pr. stk. klare 160 watt i 8 ohm, de kan ikke bi-wires. Jeg overvejede en NAD 216 THX, men den leverer "kun" 2x125 watt, hvorimod NAD 218 THX leverer 2x200 watt, hvlket jeg umiddelbart tror er lidt for meget. Det skal selvfølgelig ikke være for gammelt, jeg fandt en NAD 1155 og 2155 men de er fra slutningen af firserne hvilket foruroliger mig lidt, da de gerne skulle kunne holde et par år endnu.
Det ville være rigtig fedt hvis i kunne hjælpe mig, med nogle gode råd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Effektforstærker til Concept 8??
  • #1   9. dec 2005 rotel.. de laver fandme noget lækkert nu.. de sidste nye modeller.. de er lækre. den lokale expert butik har flere sæt sat op..

    men 2x200 det gør ikke noget.. du kan jo godt mærke når du ikke skal skruge længere op.

    jeg kører bi-amping.. og bruger 2x250 til og trækken topperne.. mellemtone og discant? så lyder det da også overkill? men det spiller perfekt endnu..

    Nu må vi se om anlægget klarer i aften! det skal spille til en kammerats 18års dag.. men det burde da kunne fylde et forsamlings hus med mere end rigelig lyd =)


  • #2   13. dec 2005 Ok jeg tror det bliver den så, men hvad mener du med at der er støj i den? Er det fordi den er gammel og komponenterne er slidte og støvede eller hvad?

  • #3   13. dec 2005 OK, hvad kan man gøre ved det hvis det er, udover at lade være med at købe den?

  • #4   13. dec 2005 Jo, det kan jeg sikkert.

Kommentér på:
Effektforstærker til Concept 8??

Annonce