{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.347 visninger | Oprettet:

Effektforstærker - hvilken? {{forumTopicSubject}}

Hej Hifigalleri-mennesker. smiley

Jeg har haft i tankerne at få fat i en effektforstærker, til mine 2 Dali Concept 10. Jeg har fået af vide at de er let-drevende. Men jeg tror at det kunne give dem et lille løft.

Men problemet står jo så lige i hvad pokker skal jeg vælge. Det er jo et uendeligt marked - for mit vedkommende.

Jeg har en Onkyo TX-NR3008 receiver.
Og mit budget ligger på omkring 4000-5000kr.
Men ved jo ikke helt hvad de står i.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Effektforstærker - hvilken?
  • kevin h
    kevin h Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21
    #1   13. feb 2013 jeg ville foreslå en forstærker fra The T amp, har selv en og den spiller supergodt! http://www.thomann.de/dk/tamp_ta600_endstufe.htm


  • #2   13. feb 2013 Jeg har også overvejet at købe hos av-connection.
    Hvad synes i om det? Eller er det dyrt?


  • #3   13. feb 2013 I øvrigt, det jeg får brug for, er det en "stereo"-effektforstærker? Er total dum på det her område. Så bliver nød til at spørge. smiley

  • #4   13. feb 2013 Hos av-connection kan jeg anbefale denne:
    http://www.av-connection.dk/?PGr=2340&PNo=RT-RB1572B&PicGr=3293&ML=567

    Har den selv og den har masser af power. Har testet den op imod en 11000 kroners Cambridge fra hifiklubben, som fik klø af den. Fåes i sølv så den passer til din Onkyo. Fylder ikke ret meget og bruger heller ikke ret meget strøm da den er med ICE-power (klasse D). Men helt gratis er den desværre ikke.

    Og ja det er en stereo du skal have, eller 2 stk mono smiley


  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #5   13. feb 2013 Jeg tænkte også Rotel.

  • #6   14. feb 2013 Åh den ser mega nice ud og så passer den meget godt til min stil! Det er da sådan en jeg skal have. Den er dog lidt dyrere end hvad jeg havde forestillet mig. Men det ser ud til at den kan give lidt ekstra power. Tror du det er en man kan finde brugt? Eller er det svært?

    Ah. Så var jeg da ikke helt på herrens mark. smiley


  • #7   14. feb 2013 Kunne da forestille mig de dukker op engang imellem på DBA og hifi4all. Men tror du skal væbne dig med tålmodighed. Men så falder du sikkert over noget andet brugbart i mellemtiden smiley

    Ellers er der jo også Emotiva. Dem er der nogle stykker herinde som har købt, og er meget tilfredse med. Der passer prisen jo også lidt bedre til budgettet smiley


  • #8   14. feb 2013 Kan anbefaldes at du prøver at kigge på audiolab 8000x7, kan være at du kan finde en brugt. Jeg har den selv og den spiller rigtig godt, masser af kraft og overskud.

  • #9   14. feb 2013 Lige pt har jeg ikke råd til en effektforstærker til næsten 9000kr. Men altså så må jeg jo spare op og i mellemtiden kan det være at der dukker noget brugt op.

    Men endelig kom med flere foreslag! Det er jo rart at have lidt at vælge imellem. Desuden ville jeg gerne høre personlig erfaring med det.


  • #10   14. feb 2013 Jeg har faktisk fundet en audiolab 8000x7 brugt på DBA.dk.
    Hvad siger du om den?

    http://www.dba.dk/effektforstaerker-audiolab/id-89747140/


  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #11   14. feb 2013 Der er også nad 208. Den burde man kunne finde til omkring 3500 - 4000.

    Det er en gammel sag efterhånden. Men der er masser af kræfter.


  • #12   14. feb 2013 Lasse b.

    Det lige præcis samme model og farve som min. Og prisen er rimelig, men kan da godt være at du kan få den lidt ned.
    Jeg er hvert fald utrolig glad for min, lige pt. Ville jeg faktitisk ikke have noget andet, den bruger godt nok lidt strøm, da det er lidt old school effekt, altså 7x100 watt i 8ohm og bruger max 1500 watt ud af stik kontakten. Så den har rigelig ned kraft og overskud, g utrolig strømstærk. Den er dejlig lys og detaljeret i lyden, kan nemt trække basserne i sine højttaler og hvis du har biwire indgange på din dine højttaler og hvis din onkyo kan bi amp to kanaler, så du kan du bruge en kanal til diskant og en til bassen ved hvert gulvhøjttaler, denne mulighed bruger jeg selv og dette gør at mine gulvhøjttaler får kraft nok og virkelig er gode i surround men også i stereo, klar i diskanten med en god mellemtone og bassen er hurtig og præcis og fyldig syns jeg smiley

    Så kan varmt anbefalde den effekt.


  • #13   14. feb 2013 Det er selvfølgelig billigere end at købe den fra ny af. Men har godt nok forelsket mig lidt en den Rotel. Og da det ikke er noget der haster, så kan det være at jeg lige vil holde øjnene åbne og se om der skulle dukke noget andet brugt op.

    Men der er ikke bi-wire desværre.


  • #14   14. feb 2013 Det kan jeg godt forstå, de er også lækre. Jeg er bare lidt mere old school når det glæder forstærker, for syns at jeg skal godt op i modellerne før det bliver sjovt, men dog slet ikke i tvivl om at de er gode. Havde dog kigget på en rotel effekt før jeg købte audiolab. Som var på 5x150eller200 watt så den var utrolig stærk. Men den blev solgt i for øjnene af mig og så fandt jeg den audiolab og er på ingen måde blevet skuffet, dog mere pverrakset over den.

  • #15   15. feb 2013 (link fjernet)

  • #16   15. feb 2013 DV

    Så det du foreslår er det så en Audiolab? Men hvilken model skal man op i? Altså før at det begynder at nærme sig de gode modeller. Jeg har kigget lidt på hififreaks og de sælger dem. Men der er jo et hav af modeller.

    Rasmus M

    Jeg har faktisk kigget på den du linker til. Men hvad er din erfaring med den?


  • #17   15. feb 2013 Man kan ikke genaralisere og f.eks. sige at alle klasse D bliver kedelige efter 14 dage. Der er lige så stor forskel på deres klang, som der er med klasse a/b.
    F.eks. lyder Rotel klasse D anderledes end Lyngdorf klasse D osv.


  • #18   15. feb 2013 Når du handler via postordre ved av-connection er der også 14 dages fuld returret. Og bare man behandler emballagen pænt, har de intet imod at man tester produktet i de 14 dage.

  • #19   15. feb 2013 Jamen syns at man skal op i modellerne ved rotel, som minum yder 5 eller 7x100 watt, for at sikre at der er nok strøm. Men syns at det er lidt træls at de ikke rigtig laver effektforstærker som har 7 kanaler, da jeg skal bruge 7 kanaler, så ellers skulle jeg anskaffe mig 2 effektforstærker og det bliver noget dyrt syns jeg.

    Men ville helt klart anbefalde audiolab enten 8000X7 eller den nye 8200X7 hvor der er ingen forskel på de to modeller udover modelnumeret.


  • #20   15. feb 2013 men det kommer an på om du leder efter en effektforstærker som er 2 kanals eller en som er 7 kanals. For af surround effektforstærker har audiolab kun en, hvor de har lidt forskelligt i stereo, mener at de har en eller to stereo effektforstærker og to stk. Mono effeltforstærker.

  • #21   15. feb 2013 Kan man virkelig bare låne en effektforstærker og så sende den tilbage hvis jeg ikke kan lide den? Det lyder lidt for godt til at være sandt. Skal man ikke betale noget?

    Tror at valget står mellem en Rotel eller en Audiolab. Så nu skal jeg bare finde ud af hvilken model? Og til hvilken pris..


  • #22   15. feb 2013 Altså det kommer selvfølgelig an på om det er en surround/multi kanals effektforstærker du søger eller bare en 2 kanals, da der jo er forskel på prisen.

  • #23   15. feb 2013 Jeg tænker at det skal være en stereo effektforstærker. Som kan drive mine concept 10 højttaler og give dem et lille løft.

    Ville du ikke også foreslå det?


  • #24   15. feb 2013 Jo det kunne man sagtens gøre, så vil anbefalde en audiolab 8200p, som yder 2x100 watt i 8 ohm, så masser af kraft.

  • #25   15. feb 2013 Hvilke kabler skal man egentlig bruge til at konnektere effektforstærkeren til receiveren?

  • #26   15. feb 2013 Problemet er bare at den koster 6500kr. Du skal bruge rca kabler altså phono kabler.

    Men den ligger som sagt lidt over dit budget, så hvis du skulle gøre noget smart så skulle købe den brugte 8000x7 som du fandt brugt, da du har mulighed for at brokoble nogle af kanalerne så, så du får 150 watt pr. Kanal i8 ohm og stadig have masser af kraft.


  • #27   15. feb 2013 Jeg tror at jeg foretrækker at have en stereo effektforstærker. hælder også stadig til Rotel og så give det ekstra. For jeg vil helst ikke købe noget jeg bliver skuffet over. smiley

  • #28   15. feb 2013 Det forstår jeg godt, men er sikker på at du ikke bliver skuffet. Men det er jo dit valg da det er dine øre som skal høre på det og ikke os andre.

  • #29   15. feb 2013 Ja, men vil hellere høre fra proffolket. smiley Dem der har erfaring med tingene.
    Jeg skal selvfølgelig også kunne lide det, men vil bare være sikker på at jeg ikke bliver skuffet.

    Jeg kunne selvfølgelig prøve at få en hjem, ved dog ikke helt hvordan det fungere. Men det kan jeg da undersøge.




  • #30   15. feb 2013 hifitossen

    Jeg tror også at jeg vil prøve det. smiley Jeg tvivler skam ikke på at det ikke er ordenligt. Men jeg tror at jeg vil låne en hjem så. smiley


  • #31   15. feb 2013 Proffolket anser jeg som værende en som dig. Jeg er måske lidt godtroende, men stoler da på at folk siger hvad de mener. smiley

    Men hvilken Audiolab var det du synes at jeg skulle låne med hjem? Altså model?


  • #32   15. feb 2013 Hehe ja det er selvfølgelig rigtigt. smiley

    Okay det prøver jeg. Den ser også mega fed ud! Men du har fuldstændig ret det skal næsten prøves hjemme førend man kan bedømme det.


  • #33   15. feb 2013 Haha ja. Kan næsten heller ikke lade være med at købe elektronik. Der er altid så mange spændende ting ved det. smiley

  • #34   15. feb 2013 Ja jeg skal nok give en melding tilbage igen. smiley Men det bliver nok først i næste uge. smiley

  • #35   15. feb 2013 Lasse B:

    Emotiva: Lækker kvalitet og super service. Virkelig nogle super lækre produkter. Utrolig billigt i forhold til hvad man får!
    Desuden er der 30 dages fuld returret (og JO! Du kan bare sende den tilbage efter 30 dages brug, uden det koster dig en krone (pånær fragt selvfølgelig))


  • #36   15. feb 2013 "Kan man virkelig bare låne en effektforstærker og så sende den tilbage hvis jeg ikke kan lide den? Det lyder lidt for godt til at være sandt. Skal man ikke betale noget?"

    Det jeg snakker om er hvis du køber den, så kan du teste den i 14 dage og derefter sende den retur, og få pengene igen. Men jo det koster fragten.


  • #37   15. feb 2013 Den der Audiolab 8200P kan du godt springe over. 100W i 8 ohm smiley Der smider din nuværende Onkyo 140W med 2 kanaler i drift. Så hvis det er mere stram og kontant bas du ønsker, er det ikke den vej du skal gå!

  • #38   15. feb 2013 Thomas A

    Jeg sad faktisk også og tænke over det med watt i 8ohm. Der ser det ud til at Rotel har flere kræfter - 2x250 watt i 8 ohm. Men nu vil jeg prøve at ringe til dem og høre om man kan "låne" en med hjem. smiley


  • #39   15. feb 2013 Tror du bliver nød til og købe den, og returnere den på returretten. Men hvad er det egentlig der gør du er begyndt og tænke i mere effekt. Mangler du bas nu eller hvad?

  • #40   15. feb 2013 Jeg synes bare at bassen er lidt tam. Så tænker bare det ville være bedre at jeg købte mig en effektforstærker til front.

  • #41   15. feb 2013 Lasse
    Har du prøvet at flytte lidt rundt på dine højtaler , det ser ikke ud til at det er optimal udfra billede


  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #42   16. feb 2013 Lad være med at gå så meget op i watt. Der så meget mere ved en forstærker end Watt. en forstærker kan have nok så mange watt, men hvis den ikke kan levere strømmen, kan det være lige meget.

    Min erfaring siger mig at lyden har så meget mere at sige end watt antallet. Hvis det lyder godt, så er jeg ligeglad med om forstærkeren har 1000 eller 10 watt.

    Du skal vælge den forstærker der lyder bedst, med dine højtalere.
    Du har fået nogle rigtig spændende bud. få lyttet til lortet smiley


  • #43   16. feb 2013 tommy h

    Jeg har prøvet at flytte dem lidt, men det er svært når jeg ikke har pladsen til det. (44m2) Men jeg er også ret sikker på at det ville hjælpe med en effektforstærker. Har hørt flere sige at det kunne være en fordel.

    Casper C

    Ja du har fuldstændig ret. Det watt skal man ikke gå så meget op i. Det kommer meget an på hvad type anlæg man har. Men kunne bare ikke lige lade være med at bemærke det. Jeg vil ringe til av-connection og hififreaks og høre om jeg kan "låne" en effektforstærker. Henholdsvis Audiolab 8200P og Rotel RB-1572. Det er umiddelbart dem jeg godt kunne tænke mig at høre.


  • #44   16. feb 2013 En nem lille test for at høre hvor meget pladsering af højtaler har at siger er.
    Tag din mobil / iPad afspil noget musik fra den, med den indbyggede højtaler

    Så kan du prøve at bruge din hånd som væg og holde den hen mod den indbyggede højtaler, lyden ændre sig meget ...

    Hvis ikke din opstilling er god for du ikke god lyd


  • #45   16. feb 2013 Er der meget vandring på dine enheder når du spiller højt? Hvis ikke, så ville jeg i første omgang gå ind i din receivers eq og prøve skrue 2,5db eller måske 5db op for 63hz båndet. Du kan læse om det på side 53 her: http://www.eu.onkyo.com/downloads/1/1/6/3/6/21913782_2449f3bf0d.pdf

    Hvis derimod der er masser af "blævervandring" på dine enheder, så er det at en effektblok vil hjælpe. Men ja, prøv og ændre på placering, også af dine subs og prøv skifte fasen på dem. Men de skal højest sandsynligt stå i 0.


  • #46   16. feb 2013 Thomas A

    Jeg ser næsten ingen vandring på bass enhederne. Det er som om der slet ikke er gang i dem. Jeg har prøvet at sætte den til manuel, 63hz til 5+db. Det ændre sig ikke ret meget.

    hifitossen

    Jeg er med på hvad i mener. smiley Men jeg vidste faktisk slet ikke at det var sådan det fungerede. :S


  • #47   16. feb 2013 Hvis ikke du kan få noget mere vandring på de enheder tvivler jeg på du vil få mere bas med en effektblok. En effektblok forstærker kun det den bliver bedt om fra din Onkyo. Og hvis din Onkyo ikke spytter noget bas ud, så gør den det højest sandsynligt heller ikke ud af pre-out udgangene.

  • #48   16. feb 2013 Er dine fronter sat til small? Det var jo det Amar Jesper ville have dig til i sin tid, så hut jeg hvisker. Og så får man dem aldrig til og spille bas.

  • #49   16. feb 2013 Hvordan pokker laver man nu det om? Det kan jeg slet ikke finde nogle steder? Jeg vil prøve og se om det har nogen effekt.

  • #50   16. feb 2013 Jeg fandt ud af det. Det gav faktisk lidt - satte den til full band. Men altså har bare stadig en fantasi om at det kunne hjælpe med en effektforstærker. Men det ville også bare være ærgerligt at købe en til så mange penge og det så ikke fungere alligevel.

  • #51   16. feb 2013 Køber du på postordre i DK og forresten også Emotiva i USA, kan du altid returnere og få pengene tilbage.

    Men efter du har sat dine fronter til Full band, vil jeg mene du skal køre Audyssey setup helt forfra, og sørge for de står til full band under lydkalibreringen.


  • #52   16. feb 2013 Der er også en funktion der hedder double bass, som gør at din subwoofer vil spille med på alt. Det kan du også prøve.

  • #53   16. feb 2013 Jeg prøver lige at gøre som du siger og så bagefter melde tilbage. smiley


  • #54   16. feb 2013 Hvor mange steder skal man placere den?

  • #55   16. feb 2013 Jeg er desværre ikke Onkyo mand, så det må du kunne finde i manualen hvordan man gør.

  • #56   16. feb 2013 Så nu har jeg fået det indstillet nogenlunde. Men synes ikke at bassen er helt vildt overvældende fra conept 10'erne. Men ellers lyder det nu ganske godt. Men tyer stadig til om jeg skal prøve en af de effektforstærkere.

  • #57   16. feb 2013 Jamen så må du ha en hjem på prøve. Men hvis ikke du kan få Onkyo'en til og spytte noget bas fra sig tror jeg ikke du skal forvente mirakler. En effektblok giver som regel ikke mere bas medmindre man går fra en alt for lille forstærker. Men det giver en strammere, mere præcis og nuanceret bas.

  • #58   16. feb 2013 Jeg tror at jeg prøver. Ellers må jeg jo sende den tilbage. Ved næsten ikke rigtig hvad jeg ellers kan gøre.

  • #59   16. feb 2013 Er det målemicfon du spørg til hvor mange steder du skal placere?

  • #60   16. feb 2013 Ellers kan du kigge efter en brugt Hk 1.3 signatur de koster
    Mellem 2200-2800 de har en del strøm at gøre godt med
    Tror det vil være et godt match til dine Dali
    og så er det en 3 kanals så der også effekt til din center


  • #61   16. feb 2013 tommy h

    Ja, men fandt selv ud af det. Jeg satte den dog kun 3 forskellige steder.

    Ja det var jo en helt anden pris.


  • #62   16. feb 2013 Hmm... Hvorfor kun 3 steder ?

  • #63   16. feb 2013 Hmm... Hvorfor kun 3 steder ?

  • #64   16. feb 2013 Jeg vidste ikke rigtig hvordan jeg skulle placere de sidste?

  • #65   16. feb 2013 En emotiva xpa-2 koster dig 6836kr i skrivende stund (leveret til døren)
    Husk at overveje Black trim hvis du bestiller en. Jeg købte det til min, og det ser fint ud..

    Den mangler ikke kræfter, og har svært ved at forestille mig noget den ikke spiller op til dans :0)


  • #66   18. feb 2013 Så nu har jeg snakket med AV-connection - vi havde en lille samtale, og umiddelbart ville hans bud også lyde på Rotel RB-1572 (ved dog ikke om han bare vil score kassen, men han virkede til at vide en del om det). Ellers kom vi lidt mere op i pris, og så ville det måske blive en Primare A34.2... Han sagde at hvis jeg bestilte den hjem kunne jeg høre på den, og hvis det ikke er noget kan jeg sende den tilbage og få pengene tilbage.

    Så jeg synes at det lyder meget reelt, Og det vil jeg prøve i første omgang.


  • #67   20. feb 2013 Hvis jeg var dig, havde jeg bestilt sådan en Emotiva hjem fra USA som Rasmus linker til smiley Emotiva laver nogle FANTASTISKE forstærkere!

  • #68   20. feb 2013 Ja kom nu Lasse ;0)

    Her er lidt fra da min landede..
    http://www.hifigalleri.dk/fotoalbum/diverse_hifi/2943-emotiva_xpa_2

    Og billedet er med Black trim.


    profilbillede
  • #69   20. feb 2013 Kan du få lys i alle dioderne med dine Vincent? smiley

  • #70   20. feb 2013 Jeg har ikke prøvet endnu.. Når 4lamper er igang, så synes jeg at det er nok smiley

    Men med større rum, ku jeg nok tænde et par lamper mere..

    Vincent'erne er 350w/4ohm. Så jeg ville nok tá livet af dem med fuld volume.. Men jeg går mere op i lydkvalitet, frem for volumen :0)


  • #71   20. feb 2013 Så er der jo masser af overskud smiley Ja lydkvalitet frem for volume, men af en eller anden grund syntes jeg god musik er bedst ved høj volume, så det bliver lidt mere koncert agtigt.

  • #72   20. feb 2013 Hvis indspilningen er af go kvali, så får den os ekstra ;0)

  • #73   20. feb 2013 Jeg synes også det virker til at være en mega fed forstærker. Virkelig. Men jeg er lidt nervøs for at købe udenfor Danmark. Jeg ved godt i vil sige det ikke er så slemt, plus at det muligvis er billigere. Men ja, føler mig bare mere sikker det er fra Danmark, også dem man snakker med taler dansk..

    Jeg har set på en fra DBA, men det er en surroundforstærker
    http://www.dba.dk/effektforstaerker-andet/id-89879843/


  • #74   20. feb 2013 Hej Lasse.

    Er det i forb. Med frygt for at miste pengene ud i cyber?

    Jeg handlede hos emotiva med dankort (ergo er dine penge sikret) du får dem til at sende til din shopUSA adresse i US. (Gratis) når den lander hos shopUSA, går de varen igennem for evt og skader. De sender så videre til dig. (Pakker afgår fra shopusa hver torsdag) De betaler for told og fragt hos shopUSA, så når den lander hos dig, er den fuldt betalt.

    På deres side kan man smide beløbet ind den koster hos emotiva, så regner siden ud hvad du skal betale i told og fragt. Bare vælg elektronik og så smid beløbet ind.
    http://www.shopusa.com/shopusa/denmark/

    Det gode ved at bruge shopUSA, er at du ikke betaler for vægten, men størrelsen. Og det er godt, da den vejer over 30kg.

    Ligende AMP ville nok stå til 15k i dk. Så jo.. Det er billigt nok.
    Jeg fik min med julerabat, så jeg klager ikke..



  • #75   20. feb 2013 Måske lidt. Og så har jeg aldrig prøvet at handle fra andre lande end Danmark. Så det er måske der den ligger - er lidt utryg ved sådan noget. Men det er da fedt at man kan spare så mange penge ved det.

    Men hvad står den så til i USA?


  • #76   20. feb 2013 799$ det taster du ind på shopUSA side. ShopUSA taler dansk, så når du skal oprette en gratis konto hos dem, ringer du bare hvis du er i tvivl.. Det er lige ud af landevejen.
    Nu hvor dollaren er lav, målt euro/kronen, så er der endnu mere at spare. Husk at tá Black trim med hvis du vil ha den helt sort.

    Jeg har over 30handler foretaget på min ebay konto. Dine penge er i sikkerhed.. Når du bruger paypal eller visakort, så er dine penge i sikkerhed. Det er først hvis du bevæger dig ud i pengeoverførsel der er risiko.


  • #77   20. feb 2013 Fragt, told og moms:2.353DKKTotal:6.812 DKK

    De 2353kr betales til shopUSA. De 6812kr er det totale beløb incl de 799$ som du betaler til emotiva.

    Altså gir du 2353kr for fragt-told-moms.


  • #78   20. feb 2013 Tilføjelse.

    Du bør lige spørge emotiva hvad du skal gi for fragt til dk, hvis de skal sende den direkte til dig.
    Så kan du regne ud hvad det vil koste uden om shopUSA.
    http://www.toldpriser.dk/toldberegner


  • #80   20. feb 2013 Altså, nu har jeg aldrig selv brugt ShopUSA smiley

    Men så vidt jeg kan forstå, et det et mellemled der sikrer dig. Nogen der sikrer sig at din vare kommer sikkert afsted (hvilket er meget rart når det bliver sendt ovre fra den anden side af planeten)

    Dette gør at man har mindre risiko for at komme ud i at modtage en defekt/ødelagt vare, og have bøvlen med at skulle returnere det, som også koster en hel del, og derefter vente ENDNU længere, på at få en ny.


  • #81   20. feb 2013 Idéen er at du ikke selv skal bøvle med besværlige toldere osv.
    Nogle gange har det faktisk også vist sig at være billigere at bruge ShopUSA, end at få Emotiva til at sende det til en.


  • #82   20. feb 2013 Som jeg skrev, så betaler du ikke for vægt hos shopUSA, men størrelse og det var en fordel da jeg bestilte min.. Den vejer tæt på 40kg pakket. Det er klart billigere igennem emotiva, hvis de har gratis fragt.. Men derfor bør man lige skrive til dem og høre på fragtprisen, så kan man hurtigt finde ud af om det betaler sig.

    Der er mange fordele ved shopUSA, men alle dem gider jeg ikke nævne her.
    Men som Rasmus og jeg siger, så ryger pakken direkte fra shopUSA og hjem til køber, uden at man skal til at fumle med told og skat. Og man kender prisen, da beregneren på shopusa's side er præcis..


  • #83   20. feb 2013 Jeg er på linje med det Thomas A nævner, angående din Onkyo og bassen fra dine højttalere.
    Hvis du virkelig har så store problemer med bassen, kan selv den bedste effektforstærker, ikke give dig det du søger.

    Jeg har ikke læst hele tråden, så ved ikke om det er nævnt, men det kan godt være dit gulv, som æder meget af bassen.

    Jeg forstår ikke helt, hvordan du kan have problemer, med at eksperimenter med placering af højttalerne, når du har 44 m2 til rådighed - det er altså et ret stort rum.






  • #84   22. feb 2013 Jeg prøver at placere dem anderledes i dag. Har gået lidt og funderet over hvordan det måske ellers kunne stå. Det er bare svært når der er køkken i stuen - lige med at få det til at passe. smiley

    Anyways. Angående det med den effektforstærker, så vil jeg lige sætte det på standby, indtil jeg har flyttet at det her rundt og se om det hjælper. Hvis ikke tror jeg dog at jeg tager chancen med en effektforstærker, jeg kan jo altid sende den tilbage hvis det bliver nødvendigt. Også derfor jeg ikke vil bestille en over USA i første omgang.

    Men mange tak for de gode inputs. Jeg vil lige vende tilbage når jeg engang har flyttet lidt.


  • #85   22. feb 2013 Okay nu har jeg flyttet det hele rundt. Jeg har taget et billed (Lidt skod billed. Men fronterne står frie, og subben står ved siden af sofaen) Og der sker ikke det mindste. Det er ligesom før. Ligger dog mærke til at enhederne flytter sig lidt mærkeligt.. Men det er ligesom om de ikke rigtig giver meget.

    Forstår hat af det her.


    profilbillede
  • #86   22. feb 2013 Okay nu har jeg flyttet det hele rundt. Jeg har taget et billed (Lidt skod billed. Men fronterne står frie, og subben står ved siden af sofaen) Og der sker ikke det mindste. Det er ligesom før. Ligger dog mærke til at enhederne flytter sig lidt mærkeligt.. Men det er ligesom om de ikke rigtig giver meget.

    Forstår hat af det her.


    profilbillede
  • #87   22. feb 2013 Er bassen lige dårlig lige meget hvor du står i rummet?

  • #88   22. feb 2013 Nu snakker vi om bassen fra højttaleren ikke? For jo, så synes jeg ikke rigtig de giver noget. Savner i hvert fald lidt - troede jo at de gav lidt mere end hvad de gør nu. De virker rimelig tamme.

  • #89   22. feb 2013 Måske et er udskiftning af højttalere der skal til?

    Flere basser er heller ikke ensbetydende med mere/bedre bas. Jeg har 2x10" i fronterne, og jeg skal bestemt ikke ha mere bas.

    Hvor stort er dit lytterum?


  • #90   22. feb 2013 Jeg er da lidt træt af hvis jeg allerede skal af med dem her. Har ikke haft dem særlig længe. Det er jo heller ikke fordi jeg vil have flere basser, men ville da gerne kunne høre mere dem, som jeg har nu..

    Hele lejligheden er 44m2, men ca 30m2 er lytterum.


  • #91   22. feb 2013 Ok.
    Så er dit lytterum lidt større end mit..

    Hvis du kan opstøve brugere med nogenlunde opsætning som dig selv, og med de samme højt. Ku det da være interessant at lytte på andres sæt?

    Hvad er data på dine højttalere?



  • #92   22. feb 2013 Jeg tvivler på det er højttalerne som er problemet. Jeg tror nærmere det er forstærkeren/indstillingerne i den. Mine gamle fronter Dali Lektor 8 kan give masser af fyldig bas i min 55m2 stue. Og det er kun med 8" basser. Men jeg kunne så også få enhederne op og virkelig arbejde med deres maksimale vandring. Du har tidligere skrevet du ikke kan se den store vandring på enhederne når der spilles rigtig højt. Så er det altså fordi de ikke får "nok" besked på og spille bas.

  • #93   22. feb 2013 (link fjernet)
    Jeg skulle mene at det er de data du mener? smiley

    Men ja, det kunne være en mulighed. Jeg har kigget lidt igennem forummet. Og det meste var omkring hvor meget dali concept stinker. (Ja det gør de sikkert. Men nu er jeg jo også kun "nybegynder" og det er mit første anlæg).. Anyways var resten ikke rigtig brugbart.


  • #94   22. feb 2013 Thomas A

    Åh nej. Det er forhåbentlig ikke min receiver der er noget galt med?


  • #95   22. feb 2013 Concept stinker ikke der opstod bare en hetz herinde engang hvor det blev sejt og sige "Concept stinker". Til prisen fejler de ingenting, og de kan spille masser af bas hvis de først får lov.

  • #96   22. feb 2013 Tror ikke din receiver fejler noget som sådan. Tænker bare det måske er Audyssey der holder den tilbage på en eller anden måde.

  • #97   22. feb 2013 Jeg prøver lige en gang til at køre Audyssey. Men hvor mange stillinger skal man gøre det i? For sidst gjorde jeg kun 3 indstillinger.. eftersom jeg ikke kunne finde ud af hvor jeg skulle stille den de sidste steder. (det stod ikke beskrevet under Audyssey'en)

  • #98   22. feb 2013 Jeg har desværre ikke forstand på Audyssey. Men ved bare jo flere steder du måler jo bedre. Men hvis du vil have mere gang i bassen tror jeg det kræver noget manuel justering bagefter.

    Hvis du har en tripod til mikrofonen ville det også kunne give en forskel. Og så må du aldrig sætte den et blødt sted som en sofa pude. Så det bedre med en kasse eller lignende i sofaen og så stille den der ovenpå.


  • #99   22. feb 2013 Ja. Men hvilke stillinger? Er det ligemeget hvor i rummet? Eller kun der hvor man sidder?

  • #100   22. feb 2013 Hvis din AMP har Audyssey, så prøv at slå det fra.. Så finder du jo hurtigt ud af om den er synderen..

    Men klart.. Hvis der slet ingen/næsten ingen bevægelse, så får de jo ikke foder nok :0)


  • #101   22. feb 2013 Et par billeder af min Audyssey opsætning.



    profilbillede
  • #102   22. feb 2013 Billed

    profilbillede
  • #103   22. feb 2013 Billed

    profilbillede
  • #104   22. feb 2013 WHAT THE FUCK!

    Fandt ud af at hvis jeg tager Audyssey fra, spiller de klart bedre bass. Hvorfor pokker går den ind og dæmper på bass enhederne?


  • #105   22. feb 2013 Sørg for dine fronter står til fullband inden du laver en kalibrering, og hvis Audyssey ændrer det undervejs, så lav det tilbage. Disable dynamic EQ og Dynamic volume inden du sætter kalibreringen igang, og sørg for det er disablet bagefter også. Brug en tripod til mikrofonen, og sørg for den er i ørehøjde og står stabilt. Første måling skal ske der hvor du normalt sidder. Derefter kan du lave et par målinger 30cm til højre og til venstre fra din primære lytteposition, og ellers resten af målingerne i de andre lyttepositioner, altså der hvor dine gæster normalt sidder.
    Tilsidst kan du gå ind manuel EQ og sætte 63hz båndet op til +6db, det sagde du det gav lidt. Og evt giv 160hz båndet nogle nyk op også, og se hvad du syntes.

    Ellers vil jeg anbefale dig og læse side 32-34 i manualen, samt side 51-53.
    http://www.eu.onkyo.com/downloads/1/1/6/3/6/21913782_2449f3bf0d.pdf

    Men det kan godt være der er noget jeg har overset, så det er selvfølgelig bedst du læser hele manualen smiley


  • #106   22. feb 2013 Grunden til Audyssey dæmper din bas er nok fordi den mener du har nogle problemer med stående bølger (runger/bulder).

  • #107   22. feb 2013 Tillykke med dine nye højttalere Lasse ;0)

  • #108   22. feb 2013 Hvis ikke du har nogen fødder under dine højttalere vil jeg kraftigt anbefale dig disse:
    (link fjernet)

    Bl.a. for og undgå runger og bulderbas.


  • #109   22. feb 2013 Har du travlt med og høre musik nu? smiley

  • #110   22. feb 2013 Ja vi vil jo gerne lige ha noget feedback.. ;0)

  • #111   22. feb 2013 Undskyld tiden løb fra mig. Fuldstændig. Var lige ude og spise og ja så skal jeg faktisk til at afsted igen. Så det bliver nok først i morgen det hele bliver fuldstændig RIGTIG sat op. smiley

    TAK TIL JER René E og Thomas A!
    STOR TAK! Vi skrives lige ved i morgen. smiley


  • #112   2. mar 2013 Så fik jeg taget mig sammen til at lave en ordenligt indstilling af mine højttaler. Der har været lidt gang i den så er først gået igang med det nu. Skriver lige om lidt og giver lidt feedback. smiley

  • #113   2. mar 2013 Det er altså blevet mega super. smiley
    Tak for hjælpen alle


  • #114   2. mar 2013 Fedt.. Så er der lagt ro på bestilling af forstærker? :0)

  • #115   2. mar 2013 Muligvis. smiley Jeg gad nu godt høre den rotel. smiley

Kommentér på:
Effektforstærker - hvilken?

Annonce