{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.473 visninger | Oprettet:

Nad 208 THX {{forumTopicSubject}}

Har købt en Nad 208 og er en smule skuffet over den. Har en HK 3480 som levere ca 120 w, men kan stort set ikke høre forskel på de 250 w den Nad burde levere. Havde regnet med at få et rimelig kraftigt lydtryk. Andre der har erfaringer? Har prøvet med de samme Dali højtalere på begge.


Kommentarer på:  Nad 208 THX
  • #1   22. feb 2023 Husk på at bare 3db øget lydtryk kræver dobbelt effekt, der skal ca. 10 db højre lydtryk til for at vi oplever lyden som dobbelt så højt.

  • #2   27. feb 2023 Køb en professionel pa forstærker hvis du vil spille højt

    Eksempler

    https://www.disconetto.dk/shop/digital-forstaerker-2x500wrms-70308p.html

    https://www.thomann.de/dk/crown_xli_2500.htm


  • #3   27. feb 2023 .. nu skriver han jo ikke hvilke Dali højtaler der er tale om og de skal jo både kan afgive et højre lydtryk og kunne holde til det.
    TS vil du spille højt så kik heller på højtalernes drifteffekt
    har du en drifteffekt på 4w ved 96db/ 1m så vil en højtaler med en drifteffekt på 1W kun skulle bruge 256W hvor den på 4w skal bruge 1024W ved et lydtryk på 120db/1m


  • #4   27. feb 2023 Dali 850 er kendt for at kunne så frem højttalerne er i god stand at kunne klare 500 rene watt

  • #5   27. feb 2023 Syntes ikke det fremgår at det er Dali 850..
    Dali 850 er opgivet til 92db og MAX SPL på 114db
    Så reelt får du intet ud af at smide 500w i dem, 150w forstærker kan spille dem op til max.

    Nad 208 har en dynamisk power på 750w i 4 ohm så tænker det er alt rigeligt til et sæt Dali 850


  • #6   27. feb 2023 jeg nævnte dali 850 for de er kendt for at de kan tåle op 500 rene watt og er samtidig svære at trække så der skal en god forstærker til at trække dem

    https://www.dali-speakers.com/hu/discontinued/dali-150-850/dali-850/

    #5

    Kan det være gain,output er for lavt fra kontrol enheden og eller der skal bruges xlr kabler som gir højere gain,input end analogt signal ?


  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #7   30. mar 2023 Jeg har selv haft en 208'er, og det er den bedste amp , jeg har haft uden blæser til at køre lp 150 Hz.Jeg bruger den stadig til sub lp 40. Den har MASSER af power. Den er kun opgivet til 250, men lyder langt kraftigere. Hvis du vil have en kraftigere forstærker, så.kunne en pa-amp fra Thomann være et bud. Ét er at spille højt i målbare dB, men noget er den tyngde du mærker i kroppen ved anslag i musikken. Uanset hvad højttaler er opgivet til at kunne tåle, er så mange watt til rådighed som muligt det bedste. MEN du får ALDRIG en pa-amp til at spille hi-fi i toppen, men nogle kan forsvares til bund. Til bund kører jeg selv 2 stk Crown ma-5000...den.gamle analoge ting. Den støjer noget, så jeg har bygget et lydisoleret skab.

Kommentér på:
Nad 208 THX

Annonce