Venyl problem/løsning {{forumTopicSubject}}
Jeg har igennem de sidste 8 måneder optrappet min afspilning af lp,er.
Jeg har to problemstillinger som jeg gerne vil have dit besyv på.
1:
Mange af mine lp,er er støvet, jeg har tørret dem af med en microfiber klud inden afspilning, men det er slet ikke tilstrækkeligt.
Hvad gør du?
2:
Her er problemet måske størst.
Mellemtone og bas enheder blaffer.
Det spiller faktisk ok. Men det er noget forudroligendene og se de tre enheder i hver højtaler bevæge sig som en 14 årig på speed.
Når jeg spiller højt er der ingen tvivl om at bassen går igennem min Pick up.
Bare jeg lukker støvlåget går alle seks enheder i selvsving.
Jeg har filtdubber under reolen som afspilleren står på.
Afspilleren har særlig der til hørendene gummifødder. Under disse har jeg erfaret og monteret to skiver pap som hjælp meget.
Spørgsmålet?
Hvordan afhjælpes dette?
Spiller plade spiller så meget 3 vejs?
Jeg ved at en evnt Dertil designet hylde kunne hjælpe.
Men ville det give så meget at skruen en hylde på væggen og der placerer min plade spiller?
apr 2014
Følger: 6 Følgere: 5 AV-enheder: 2 Svar: 3
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Du skal have fat i en rigtig pladebørste, hvor børsterne er lavet af kul fibre. Så aflades den statiske elektricitet nemlig. Og børsterne arbejder ned i rillen, i modsætning til en klud.
Sådan en koster vel 100 kr. eller sådan noget...
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
sep 2008
Følger: 1 Svar: 8
Kan se på din profil at din pladespiller står på hylden mellem dine højttalere. Den bedste løsning er at få den hængt op på væggen, hvis altså denne er musten eller beton.
Dit problem er subsonisk støj. Dette kan fjernes ved at indsætte et filter i mellem din riaa og din forstærker. Den subsoniske støj kan opstå af flere årsager. Det kan bla. være lejet i pladespilleren der "skurer", eller rummel fra motoren. Der kan også komme en del gennem plinten som opsamles fra reolen hvor pladespilleren står. Derfor er det godt at få den isoleret væk fra denne støjkilde.
Mht. støv på plader, så bruger jeg selv en kulhårsbørste. Derudover vasker jeg de plader jeg køber brugt. Det er super.
Venyl problem/løsning