{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange rms watt?
  • #2   18. nov 2013 Med andre ord, så er der INGEN grund til at gå så meget op i de "skide" tal på et stykke papir smiley

  • #3   19. nov 2013 Det passer alligevel ikke!

  • Emil N
    Emil N Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   21. nov 2013 Jamen, sidst jeg havde sat 2X400 watt (4ohm) sprang højtalerne. Så man skal vel gå op i de tal?:)

  • #6   22. nov 2013 Tjaa... Diskanterne plejer at dø af forvrængning, dvs. for svag forstærker. Hvis bas enhederne brænder af, så kan de ikke holde til effekten.

  • #7   22. nov 2013 Enheder kan også brænde af hvis man har en dårlig kilde, eller for ringe signalkabler, som skabet/modtager støj, der bliver sendt videre i systemet, og ender i højttalerne.
    Den slags kan på lige fod med en for svag forstærker man forsøger at spille højt med eller for kraftig forstærker man vil spille højttalerne MEGET højt med, smadre dine enheder...


  • #9   22. nov 2013 Jeg har lige sakset Daniel K's indlæg, det fortjener sgu´ at blive gemt smiley

  • #10   23. nov 2013 Jeg har hørt en del ældre/billigere afspillere. (feks. en Harald Nyborg dvd, brugt som cd-afspiller) De begynder at forvrænge tidligere, når man skruer op, og kabler som er for ringe, der tager imod magnetisk støj, vil også skabe en forvrængning i lyden, og kan derfor gøre at enhederne brænder/står af... smiley
    Derfor ER kabler og afspilningskilden noget som alt for mange går ALT for lidt op i...
    Så udover bedre lydkvalitet med MANGE flere detaljer kan mange også opleve at de kan skrue en del højere op, med en bedre CD-afspiller eller et ordentligt USB lydkort, og bedre signal og højttalerkabler smiley


  • #12   23. nov 2013 Vi er vel enige om, at forvrængninger, de bliver værere når man skruer yderligere op, og forstærkeren, vil jo så forstærke både musik og støj.
    Mange har strømkabler og andet, til at ligge op og ned af hinanden, hvilket GIVER magnetisk støj.
    Har du nogensinde prøvet at have tv og alt andet i et setup sat til i samme stik i vægen, og så prøvede at lytte til forskellen på at sætte forstærkeren og evt. CD-afspiller til i et andet stik i den modsatte ende af rummet med en forlænger som jo skal være lang nok?
    Eller prøvet forskellen på med/uden jordstik?
    - Flere støjkilder som kan undgåes... smiley


  • #14   23. nov 2013 Daniel k.
    Forvrænging kan ske på mange måder som når du sætter en cd afspiller til phono in hvor signalet fra cd afspilleren er for stort i forhold til hvad phono indgangen er bygget til (lyder skrækkeligt). Rigtig dårligt musik kan der også være forvrængning i men så hører man jo forhåbenligt at det lyder dårligt selv ved lavere volume.

    Jeg har tit førhen i tiden kørt med billigt mini jack til rca hvor det ene kabel havde et knæk så der var kun gennemgang igennem når det lagde på den rigtige måde men når der var gennemgang så var der altså ingen forvrængning.

    Mr. Diy ret mig hvis jeg tager fejl smiley


  • #15   23. nov 2013 Men derfor vil der stadig være forstyrrelser, og det kan vel ikke undgåes i dit tilfælde Rene K?
    Alle støjkilder, om det så er fra dårligt isoleret strømforsyning, eller hvilken af de millioner andre faktorer der spiller ind, vil have en rolle i hvor meget, og hvornår der bliver forvrængning i afspilningen?????

    Men Mr.Diy, måske køre man på samme fase som naboen, altefter hvad for en ejendom man så bor i, men man kan jo bare bruge sine øre, og høre hvad man selv syntes lyder bedst.
    PERSONLIGT er jeg ikke i tvivl om at hvilket stik i vægen man bruger, ikke "bare" er et stik.
    En af mine nære venner prøvede for sjov, efter ham og jeg har snakket om netop dette emne, han bor i eget parcelhus, han satte sin PS3, TV, og bærbar til i stikket der var på den højre væg ifht. TVet, og satte sin CD-afspiller og forstærker til i stikket til venstre for TVet.
    Han var IKKE i tvivl om forskellen.

    Det som gjorde at jeg blev så interesseret i det tekniske var: Han har altid været mindre besat af at holde + og - adskilt, og da JEG afprøvede hans erfaringer, var JEG heller ikke i tvivl om det.
    Jeg har siden leget med en del teorier, og ført nogen af dem ud i praksis, bare se mine album om mine AudioVector M3 højttalere, og min Restek forstærker.
    Om ændringerne giver noget til den bedre side, kommer jo an på hvad eens øre vil høre.
    Personligt har jeg ikke i sinde at føre mine mods tilbage ! smiley


  • #16   23. nov 2013 Emil N - Trådstarter, jeg undskylder for at din tråd er blevet kørt sådan ud, men håber da at du vil se på hvad vi alle siger, og lade det skabe materiale til eftertanke smiley

  • #17   23. nov 2013 Daniel, i et signal kabel er der ganske få volt og få milliampere så det er jo ikke meget forbindelse der skal til for at der er gennemgang og når først der er gennemgang jamen så burde der heller ikke være noget som hindre frekvensgangen som er den sidste faktor som bliver sendt gennem kablet for at kunne få lyd. smiley

  • #18   23. nov 2013 Har du prøvet forskellen med forskellige stik, på samme type kabel? smiley
    Det har jeg, det var et stykke signalkabel til 150kr/m, hvor det ene sæt var med stik til 250kr for 2 stk (ialt 8 stk) og så det andet sæt var med stik til 600kr/stk!
    Forskellen på hvordan forbindelserne er, HAR betydning smiley
    Rene K, som vi snakkede om for et stykke tid siden, så vil jeg også meget gerne et smut hjem forbi dig, og tage et lyt til de CV du syntes lyder fantastisk smiley (Meget gammel diskution vi ikke skal rippe op i)
    Så kunne jeg også tage lidt af mit udstyr med, så vi begge kan få udvidet horisonten? - Men lad os tage den over PB smiley


  • #20   23. nov 2013 For at vise nogen små ændringer, der giver en stor forskel i lyden.
    I mit album med Restek'en har jeg ikke ændret/udskiftet nogen af de org. dele, jeg har blot afskærmet og viklet kablerne fra hinanden.
    Så prøv at forstille dig hvad forskel det vil gøre, hvis man kommer af med noget af alt det støj omme bag TV-møblet? smiley
    Min pointe er; Der er SÅ mange ting der spiller ind for lyden, at hvad jeg har skrevet omkring kabling og lydkilder med forvrængning, ALT spiller ind, og kan have indflydelse på at forværnge, i værste fald, brænde enheder af... smiley


  • #22   23. nov 2013 Som budget og ny entusiast har jeg brugt de midler jeg har ved hånden, og nej, at luse modstandene, er måske ikke optimalt, men de ulemper om kommer af at luse dem, bliver efter min mening påvejet af at jeg har en anden detaljegrad smiley

    Man ja, vi må nok hellere lade den ligge smiley
    Jeg kan godt se under din profil at du har nogen erfaringer, som jeg endnu ikke har forsøgt mig med, men tro mig, jeg er møg nysgerrig for at udvide min horisont, og uden folk som dig, kunne jeg nok ikke udvikle mig i samme grad smiley smiley


Kommentér på:
Hvor mange rms watt?

Annonce