{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.444 visninger | Oprettet:

Parasound hca 1500a {{forumTopicSubject}}

Så fik jeg en hca 1500a i stuen.
Og sikke en forbedring af hele lydbilledet!
For dem af jer der ikke allerede ved det, var det tidligere en Marantz nr1608 50wpc der skulle styre mine dali 18 mk2.
Udover at der er kommet flere muskler, er detaljerne begyndt at vælde frem, det er en helt anden oplevelse at høre den musik man kender.
Jeg skulle lige bruge nogle forsøg med mikrofonen men nu tror jeg den er ved at være der.
For at være mere konkret kan jeg starte fra "toppen"
Diskanten lyder mere "luftig" og præcis i gengivelsen af instrumenter.

Mellemtonen har fået et kæmpe løft, men specielt i den øvre mellemtone er detaljerne virkelig kommet frem.

Bassen kan best beskrives som klar markant og med et godt tryk, den er ikke så sammensmeltet dom før.

Lydbilledet er blevet mere detaljeret men det giver jo også mening med det jeg lige har beskrevet.
Men det er også blevet bredere og dybere med helt andre detaljer end jeg er vant til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parasound hca 1500a
  • #1   12. nov 2021

    profilbillede
  • #2   12. nov 2021

    profilbillede
  • #3   12. nov 2021

    profilbillede
  • #4   12. nov 2021 Tillykke med den, det er en ganske god forstærker du har fået dig.
    Jeg er jo selv lidt af en Parasound freak, og har også haft en HCA-1500A forbi her for år tilbage.
    Er det ikke lidt meget din EQ hæver bassen i venstre ? noget du lige skal tænke over når du spiller højt, hvis du køre med skumprop i øverste port i dine Dali 18II så kunne du jo prøve at pille den ud i venstre og se hvordan det lyder og se om det ændre lidt på forstærkningen i den lave område når du juster den ind igen.


  • #5   12. nov 2021 Hvad bruger du son kontrolforstærker ?

  • #7   12. nov 2021 Det er sorround reciveren's audyssey jeg bruger.
    Når det er pre amplified betyder det vel ikke så meget at bassen er hævet 3-4 db?


    profilbillede
  • #8   12. nov 2021 Jo det betyder jo at effekt forstærkeren skal yde dobbelt op i det område der er +3db

    En anden ting er at afstanden mellem dine Dali og afstanden til din lytte position er meget forskellig, ser ud til der er dobbelt afstand fra højtaleren til lytning som der er mellem højtalerne hvilke giver et smalt lydbillede, du sidder helt op ad en væg når du lytter ?.
    Jeg ville bruge din lænestol og sætte den så afstanden er ca 3m fra højtaler til dig. og så indstille EQ igen.
    Jeg husker noget med konen ikke vil have højtalerne længere væk fra bagvægen ?
    Det er et problem hvis dine Dali 18II står så tæt på bagvægen.
    Du har desuden trægulv hvilket godt kan virke som en stor sløv bas enhed, her vil jeg forslå at du sætter højtalerne op på en tung flise det vil gøre underværker.


  • #9   13. nov 2021 Nåå jamen så er det godt jeg begrænset hvor højt man kan skrue op smiley
    Ja min stue er desværre ikke bredere,.
    Jeg har haft min lytte position i lænestolen som du beskriver, men da vi for det meste sidder i sofaen både når vi ser tv men også npr vi høre musik føler jeg et det er det bedste kompromis.
    Det er rigtigt husket, de står nu 20 cm fra bagvæggen ( som er mindste afstand til væggen i følge dali 18 manualen) de er heller ikke toed in for at hjælpe lidt på lydbilledet.
    Ja det er et laminat gulv lagt på et parketgulv, jeg har mange steder læst dit forslag med en flise men der trækker hun igen konekortet :D, de står dog på spikes.


  • #10   13. nov 2021 Du kunne jo prøve at tage skumproppen ud af venstre det vil give noget højre output i basområdet, om det evt. kan ødelægge noget ved klangbalancen ? men da et forsøg værd.
    Det må være rummet der gør at dine Dali måler en del anderledes end mine, du skal i hvert fald bruge EQ noget mere voldsomt end jeg, på mine skulle der ikke justeres meget over de 250hz kun nogle få steder for at få en pæn frekvenskurve.
    Her under kan du se hvilke indvirkning proppen har, målt lige uden for portåbningen, omkring 14db ved 70Hz i øverste port, det vil jo betyde din EQ går i minus ved 70Hz men afhjælper måske frekvenserne under.


    profilbillede
  • #11   13. nov 2021 Jeg tror det er min stue der ikke er så hifi venlig.
    Jeg lagde mærke til at når jeg spiller højt er akustikken VIRKELIG dårlig.
    Venstre ht er meget tæt på en døråbning og højre ht er for tæt på sidde væggen.
    Men man kan så også sige at hvis det er helt rigtigt bør jeg jo heller ikke have tv og møbler mellem højttalerne. smiley


  • #12   13. nov 2021 Måske ,men har læse at de påvirker farverne på tv hvis de står tættere samme ,
    magnetisk afskærmning.
    passe det mvh per


  • #13   13. nov 2021 Ja det er jo de færreste der har den perfekte rum, det har jeg bestemt heller ikke.
    Men kunne godt forstille mig der er akustiske problemer i dit rum, både gulv men bestemt også det store vinduesparti og at man sidder op ad en væg og døren som du selv nævner.
    Det er også problematisk at man fylder rummet mellem højtaler med møbler, anlæg og store skærme men tænker dog det er et mindre problem end resten.
    Tænker bare at det var på den akustiske side du ville kunne opnå meget bedre vellyd og ikke så meget ved andet udstyr.


  • #14   13. nov 2021 #12 var det ikke kun de gamle billedrørs tv der havde det problem ?
    Det med at der står anlæg og møbler og skærme mellem højtalerne.
    Skærmen virker jo som et reflekterende spejl og det er jo et minus.
    møbler og anlæg perspektivet.
    Men i Emils tilfælde er der større problemer som jeg ser det, spørgsmålet er jo så om han vil eller må smiley ændre på det, ellers er der jo kun at leve med det som det er.


  • #15   13. nov 2021 Jeg ser selv vinduerne som min største udfordring, da jeg ikke har mulighed for at pårvirke reflektioner derfra.
    Jeg kunne sætte et akustikpanel op på væggen i den anden side af rummet, men jeg har lyttet lidt til Paul fra ps audio, han sagde at man skal prøve at holde rummet så akustisk ens som muligt.
    Og da der jo i forvejen er stor forskel på en murstensvæg og en glasvæg ville jeg forøge ubalancen ved at sætte et akustik panel op på væggen.

    Det med møbler var ment i forhold til lydbillede og at rykke højttalere ud fra væggen smiley


  • #16   13. nov 2021 Men hvad er holdningen til rca kabler, hvad koster et fornuftigt kabel og hvornår er det ikke pengene værd?
    Nogle forslag til et budget venligt kabel?
    Jeg tror ikke at jeg kan få et billigere end det jeg har nu smiley


    profilbillede
  • #17   13. nov 2021 Min holdning er at det er det mindst vigtigste i kæden, jeg har fra min tid med Mark Levinson fundet det jeg syntes var bedst... og det var at jeg holdt mig til VDH clearwater som Ht kabel evt som dobbelt og VHD D502 som signal kabel
    https://hificable.dk/produkter/8-signalkabel/18-vdh-d-502-hybrid-signalkabel/

    Kabel skeptiker vil nok sige placebo og det er det måske også men det tager jeg ikke så tungt, det er trodsalt ikke kabler til flere tusinde pr. meter.
    Og så er der jo den fordel at man kan lave længden så de passer ret præcist


  • #18   13. nov 2021 Det her lyder da interessant.
    https://youtu.be/Y_jkLCyJFPo


  • #19   13. nov 2021 Det er jo relativ let at prøve, den med tape vil jeg nok have lidt vanskeligt ved da jeg har en del kabler, men den flettede version er jo ret lige til https://www.audiocompagniet.dk/kimber-pbj

  • #20   13. nov 2021 Man kunne jo købe 3 ruller 0,25mm2 og så i gang med flette kursus smiley
    https://www.matronics.dk/kategori/el-materiel/kabel-ledning/enkelt-ledere/produkt/kabel-liyv-100m#509105-BK




  • #21   14. nov 2021 Eller man kan aktivere konen smiley

  • #23   15. nov 2021 Jeg vil prøve et lille eksperiment,.
    Jeg har bestilt et billigt rca kabel på aliexpress som jeg vil prøve i forhold til det jeg bruger nu.
    Senere vil jeg så købe eller lave et kvalitets kabel og prøve det i forhold til det fra aliexpress smiley


    profilbillede
  • #24   15. nov 2021 Så vil jeg da prøve de her til en 50kr så må man jo se om det duer, alternativ hvis stikkene er i nærheden af de originale wbt så kan de jo altid bruges til andet kabel.

    profilbillede
  • #25   16. nov 2021 Spørgsmålet er jo så om der kommer postnord gebyr på 180kr oven i smiley det kommer jo fra Kina

  • #26   16. nov 2021 Det jeg har bestilt kommer fra spanien smiley

  • #27   16. nov 2021 Du siger jo at du er glad for d502, men hvordan tror du et audioquest evergreen er i forhold til d502 sådan i kabel kvaliteten?

  • #28   16. nov 2021 Det aner jeg ikke, måske intet...
    Tager man fks. Duelunds sølvkabler badet i linolie og i silke strømper her er der mange der roser det til skyerne, jeg syntes det er noget af det værste kabler jeg har hørt og en af de få hvor jeg syntes der var ret stor forskel på, men altså ikke til den positive side hvis du spørger mig.


  • #29   16. nov 2021 Jeg har vidst nok Van Den Hul The Clearwater som højttalerkabler mener ihvertfald det var sådan de hed er du ikke også glad for dem Søren det synes jeg at kunne huske noget om at du var??? Jeg kan sgu helt ærligt ikke huske hvad de kostede men de var ihvertfald ikke meget dyre tror det er økonomiklasse i den bedre ende


    Kenneth


  • #30   16. nov 2021 Jo Kenneth du har ret, tror VDH Clearwater koster 79kr pr. meter og det er jo ikke en herregård.
    Jeg har haft meget dyre kabler både højtaler og signal kabler og endte op med Clearwater & D502 signalkabel som koster 300kr pr. stereo meter + stik.
    Syntes ikke jeg har haft noget der var bedre, om der er placebo som nogle nok vil mene ved jeg ikke og er enligt også ret ligeglad hvad andre mener om det.
    Nu er jeg jo også 51 og alle børnene siger jeg aldrig høre efter så JA måske er jeg halv døv smiley


  • #31   16. nov 2021 Ok jeg kendte en hifi gut engang han havde bygget sine egne højttalere og jeg sad og lyttede til dem så på et tidspunkt sad jeg og kiggede rundt fordi jeg seriøst troede der fløj en jumbojet over huset så var det hans to JBL 16" basser der var gået igang forstærkerne havde han fået billigt fordi han samlede dem selv MEN han havde vidst nok sådan noget stift sølvkabel som højttalerkabel han byggede også nogle højttalere til mig men delefiltrene lå bare ovenpå højttalerne jeg mener at det var to 6" bas/mellemtone og en diskant der var i de højttalere han byggede til mig men der brugte vi bare alm. lampeledning som kabel det sagde han var udemærket han var virkelig hifi freak og der blev sagt til hans begravelse at det var en skam fordi der gik en masse hifi viden tabt han snakkede om stående bølger og sådan noget smiley smiley smiley

  • #32   16. nov 2021 Det var Niels Lan Doky med Karumi vi hørte da jeg kiggede rundt efter jumbojetten der er rigtig lækker bas på det nummer hvis man altså har nogle højttalere der går så langt ned og det har jeg F.Eks ikke

  • #33   16. nov 2021 #28 det var også hvad jeg troede du vil svare.
    Jeg må prøve lidt forskelligt,.
    Kan man prøve kabler ligesom forstærkere hos fx hifiklubben?


  • #34   16. nov 2021 Sølv har en laver modstand en kobber, sølv har en tendens til at fremhæve toppen hvis man spørger mig.
    #33 det er meget vanskeligt for andre at svare på om du syntes du oplever en forskel på forskellige kabler, Jeg syntes personligt det er det sidste led der skal have opmærksomhed.
    Men det er en skide god ide at prøve at flette nogen selv.
    Du kunne jo også prøve at lave en VDH D502 det behøver jo ikke nødvendigvis være de dyreste stik. Det er som skrevet tidliger mit fortrukken kabel


  • #35   16. nov 2021 Ja det var også derfor jeg spurgte til hvad DU tror smiley
    Men ved du om man kan prøve kabler?
    Ja det flettede kabel lyder som et fornuftigt bud.
    Den tredje leder skal den være forbundet? Eller er det bare fordi man ikke kan flette med 2 kabler smiley


  • #36   16. nov 2021 Den skal forbindes til Steel i den ene ende og kun i den ene ende så er det en skærmet kabel

  • #37   17. nov 2021 Jeg fik lige hørt lidt Fleetwood Mac, det er godt nok indspilninger i den bedre ende.
    Jeg kender dem ikke rigtigt kun et par enkelte numre, men de har faktisk lavet mange gode synes jeg.
    Jeg brugte lige lidt tid på at justere lidt ind til et par numre (min kone siger jeg skal have hjul under højttalerne :D.)
    Hold da op en dynamik jeg mærker fra den parasound nu, det er vildt så levende en stortromme kombineret med et basanslag kan lyde..
    Og et lydbillede der har bedre fat i placering af div instrumenter, tænk at så små justeringer i placering og toe in kan betyde så meget.


  • #38   17. nov 2021 Rummet (akustikken) og placering af højtaler samt lytteposition er langt det vigtigste.
    Og er de ting i orden så kommer man meget langt bare med et par gamle Dali 18II..
    Sad lige og tænkte på hvordan er din stue i den anden ende ? går vinduerne hele vejen ned til sofaen er der døre i den ende af stuen eller er der kun den man kan se på billedet ?

    Fik den tanke at du kunne om møbler stuen, sådan at man stillede anlæg / TV op i den ende hvor sofaen står op ad der ved har du "redet bassen" fra den højtaler der står ved døren du ville nok også letter kunne snige afstanden fra bagenden af højtaleren til vægen lidt større uden konen kommer efter dig smiley
    Hvis dette var muligt SÅ.
    Kunne du jo finde et sæt Dali 40 / Dali 40SE de spiller noget bedre samlet set.
    De er faktisk ikke meget breder heller ikke meget dybere de er højre men det betyder vel ikke så meget.. og så er de jo tunger 68kg pr.stk. så vidt jeg husker.

    Nogle tunge gardiner kan hjælpe lidt på vindues arealet når der skal lyttes.


  • #39   17. nov 2021 Tak for din ihærdige hjælpen.
    Ja de store vinduer er fra ende til anden, jeg har desværre også et vindue i den ende af stuen + en pilleovn.
    Men bortset fra det er tanken god nok.
    Gardinerne var der da vi flyttede ind men hun ville have noget "mindre"
    Nå du er rigtig blevet glad for de 40'ere smiley
    Jeg kom til at tænke på hvorfor du skiftede fra mark levinson? Burde det ikke være en klasse over parasound?


  • #40   17. nov 2021 Mit problem med Mark Levinson var at det "måske" spillede så godt at det kom til at bestemme hvilke musik jeg gad høre, forstået sådan at gode indspilninger lød super godt men alle middelmådig indspilninger = rigtig mange lød skrækkelige og jeg gad ikke at anlægget skulle bestemme hvad musik jeg hørt.
    Jeg hørte så lidt forskellig rør grej og bestemte mig for at udskifte en del af ML grejet i første omgang En ML 380S kontrolforstærker og ML 333 Effekt forstærker blev skiftet ud med Opera audio reference 1.2 (med mm/mc riaa) og Reference 9.9 effektforstærker især effekt forstærkeren er lidt speciel da den benytter 845 rør.
    Problemet med mine rør forstærker er at de er bedst med effektive højtaler og deres stærkeste kort er mellemtone/diskant..
    I første omgang ville jeg kombiner mine rør og parasound skulle bruges sammen så parasound trækker bassen, men da følsomheden er forskellig så kræver de justering og her anskaffede jeg en miniDSP som kan klare det og som jo også kan juster lidt på frekvenserne, men er lidt i tvivl om jeg vil ud i så meget udstyr for at kunne høre musik smiley for det fylder jo også en hel del og min stue er allerede fyldt op alternativet var jo at jeg skulle bruge gildesalen som musik rum, men må nok erkende at så bliver det ikke til meget musik lytning og problemet er også at skulle børnene kunne bruge gildesalen til fester så er jeg ikke så insereret i de benytter "dette" udstyr smiley

    Så er jeg "måske" også blevet så meget klogere smiley med tiden at det ikke altid handler om fine - dyre mærker men at man sagtens kan få rigtig god lyd med langt mindre midler.
    Parasound er et eksempel hvor man får god lyd og en god forstærker (hvis du spørger mig) manden bag konstruktionen John Curl er jo kendt for sine konstruktioner og er også manden bag de første Mark Levinson så de er lidt i familie alligevel smiley

    Jeg købte jo selv et sæt Dali 18II for omkring 2 år siden, gav 2000kr for dem og må sige jeg blev noget forundret over hvor god lyd man kunne få for så få penge.
    Nu købte jeg så et sæt Dali 40 til kun 4000kr og de spiller helt op mod hvad jeg tidliger har haft af meget dyre højtaler.
    Har en NAD 106 kontrolforstærker som jeg har skiftet alle kondensator i og den har en fin Riaa både mm og mc
    Syntes det er en super vellydende kontrolforstærker efter recap faktisk så god at jeg tvivler på du ville kunne finde noget der er meget bedre selv til 10 x prisen eneste - er at der ikke er fjernbetjening men det er jeg van til fra min rør forstærker så..
    Som signal kilde har jeg jo min ML no35 som spiller rigtig fin men er jo begrænset til alm cd + HDCD.
    Så har jeg en Parasound DAC 1100 som er stærkt modificeret med andet filter og converter og opgraderet med gode komponenter i signal vejen, den klare 24/192khz den spiller noget anderledes end en original 1100
    men stadig bedre end de "andre" DAC jeg har haft / prøvet. signal kilden til DAC som fks. netværksafspiller her syntes jeg faktisk ikke der er den store forskel på afspilleren man sætter til om det er en gammel Logitech classic eller deres Transporter eller en super transporter som Mark Levinson No31 eller Marantz

    Det var sku da en lang smøre smiley


  • #41   17. nov 2021 Hvordan er du endt ud?
    Jeg tænker hvilke forstærkerer bruges sammen til hvilken ht, du har jo også "Troels".
    Jeg har ikke hørt noget rør før men ja jeg har da også hørt at de har det bedst med kun at drive toppen.
    Har du prøvet din 2200ii uden anden effekt? Jeg er meget begejstret for min 1500a i toppen.


  • #42   17. nov 2021 I øvrigt har du nogle forslag til kunstnere der generelt har udgivet gode indspilninger?
    En god indspilning behøver jo ikke at være et stort lydbillede.
    Men nu har jeg hørt Fleetwood Mac - rumours 2 gange og jeg synes at der er et meget større lydbillede end meget andet musik, og det må jeg sige jeg virkelig er faldet for.
    Jeg er ikke kræsen, jeg høre næsten alt slags musik bla. metallica, iron maiden, eric clapton, elton john, alan jackson. Ja næsten fra den ene yderlighed til den anden.

    Bare smør tykt på! smiley


  • #43   17. nov 2021 Diana Krall - Temptation

    Kate Bush - Wuthering Heights

    Bruce Springsteen - Streets Of Philadelphia

    Det er nogle af de numre JEG synes er godt indspillet ved godt det ikke var mig du spurgte men vil tillade mig at svare dig på dit spørgsmål smiley Hvad streamingtjeneste har du Tidal Hifi??? Jeg fik besked idag om at jeg var blevet opgraderet til Tidal Hifi Plus har også haft det i mange år nu smiley smiley smiley


    Kenneth


  • #44   17. nov 2021 Ja selvfølgelig alle er da velkommen!
    Ja vi har det samme abonnement, jeg tror alle med det abonnement er blevet opgraderet.
    Da jeg første gang hørte Fleetwood Mac - oh daddy. Kommer der den her rasle lyd ca 2min inde, jeg blev helt forskrækket og troede at der var noget der væltede ude i min gang smiley
    Det er ca 3 meter målt skråt til venstre og bagud bag min venstre højttaler.


  • #45   17. nov 2021 Ok fedt nok og desuden smil Emil he he hvad synes du om kvaliteten af lyden på de numre? Ydermere kan du lide musikken?

  • #46   17. nov 2021 Jamen det ender jo aldrig ud i noget fast smiley
    Mine rør duer ikke til tung drevne højtaler vi taler ca. 15watt klasse A så de passer rigtig godt til Troels som jo ligger på ca.1watt i drifteffekt.
    Troels konstruktionen spiller rigtig godt, men deres helt store udfordring er bas formåen her mangles der en del.
    Parasound HCA-2200II trækker Dali 40 i min stue og den spiller super godt, den er dog ikke i besiddelse af den samme "glød" som rørforstærkerne kan lever.
    Men har da også NAD C272 som også er recap og fået en ½ gang ekstra uF på de store lade lytter (der er plads til 6 stk. på printet med man har kun monteret 4 stk. fra fabrikken, den gør det nu også meget godt.
    PT. bruger jeg NAD 106 som kontrolforstærker sammen med min Parasound og har både Parasound DAC og min ML DAC sat til samt en modificeret Rega P3 med Ortorfon kontrapunkt B


  • #48   17. nov 2021 #45 jeg får ikke hørt nogen før i morgen, børnene er lagt i seng smiley
    #46 nej det tror jeg gerne.
    Selvom 2200ii ikke har gløden er den vel god på en anden måde, jeg tænker dynamikken må være fremragende i forhold til min 1500a.
    Du skulle tage et genlyt på et par fra rumours på dine 40'ere.
    Jeg er selv blevet meget glad for : i dont want to know


  • #49   17. nov 2021 Jo der er mere at hente i HCA-2200II der er flere muskler og som jeg husker 1500A så er 2200II lidt bedre på alle områder.
    godt nummer i øvrigt.


  • #50   18. nov 2021 Er der nogle rca stik du kan anbefale?
    Jeg har set lidt på supra rca6 men der er jo så mange stik.
    Hvis jeg skal lave et signalkabel behøver det så at være sådanne 0.25 mm2 du linkede til eller kan et 0.75 ht kabel bruges?


  • #51   18. nov 2021 Hej jeg brug dem her og er meget tilfreds med det mvh per
    https://www.av-connection.dk/?PGr=7340


  • #52   18. nov 2021 Emil fik du hørt de numre jeg skrev om???

  • #53   18. nov 2021 Per du linker til et optisk kabel, Emil spørger til RCA stik.

    Emil du kan vel også sagtens bruge 0,75mm2 det kan jeg ikke se et problem i.


  • #54   18. nov 2021 #51 tak smiley men som Søren skriver er det et optisk kabel.
    #52 temptation er nok et godt sted for mig at starte når vi snakker jazz, umiddelbart er det et godt nummer.
    Kate bush skal jeg nok lige vende mig til at lytte på smiley
    Bruce kender jeg godt, og det er et godt nummer.


  • #55   18. nov 2021 Noget mere relateret til hca 1500a emnet.
    Er der en fremgangsmåde at kontrollere standen af div komponenter?
    Og hvad skal man se efter, evt nogle tommelfingerregler?


  • #56   18. nov 2021 Altså man kan jo kontroller værdierne på fks. kondensatorerne det kræver bare en speciel måler for at måle dem mens de er monteret i printet, når en kondensator bliver dårligere så falder værdien uF og modstanden stiger.
    https://www.youtube.com/watch?v=8EXcN9kUwUc


  • #57   18. nov 2021 Ja jeg tænkte det nok man skal have specielt værktøj.
    Står der på kondensatorene hvor mange ohm de burde måles til?
    Det er vel det eneste man kan måle med et almindeligt multimeter


  • #58   18. nov 2021 Nej det står ikke på den, men typisk i databladet.
    Uden en Speciel måler så kan man reelt ikke måle "onboard" fordi komponenter sidder i et kresløb hvor andre komponenter spiller ind.

    Og det er altså træls at skulle ud lodde komponenter for at kontroller dem.


  • #59   18. nov 2021 Haha nå ja jeg havde ikke tænkt på de jo sidder i et kredsløb

  • #60   19. nov 2021 Jeg var lige et smut i hifiklubben og låne et audioquest golden gate rca kabel med hjem.
    Jeg er nu officielt en af dem der tror på at kabler gør en forskel, og en ganske stor forskel i mit tilfælde.
    Forskellen er så stor at jeg vil mene at jeg bør lave en ny kalibrering med mikrofonen for at kunne sige præcis hvad og hvor stor forskellen er.
    Uden en ny kalibrering kan jeg høre mange lave lyde jeg bestemt ikke kunne før, det tog mig ca 20 sekunder før jeg første gang lod mærke til noget nyt jeg ikke havde hært før.


  • #61   19. nov 2021 Det er jo fint at du oplever en forskel, husk på der kan være noget at spare ved at købe brugt, jeg vil anbefale fgl. som højtaler kabel til 70kr. pr. meter er det ret overkommeligt.
    https://www.audiocompagniet.dk/van-den-hul-the-clearwater
    anbefales værdig bananstik til HT kabel https://www.av-connection.dk/?PNo=IA-CBFAH-G&gclid=CjwKCAiAs92MBhAXEiwAXTi252RYkd3RxEJwkopVIewiMdMcpgEpi2XhB5VjHDCn5KRs9-oCp794sxoCtLwQAvD_BwE


  • #62   19. nov 2021 Ja jeg ville skam hellere ikke købe det da det er på 3 meter og koster 800, 60cm koster 550 nyt og har set det på hifishark til 150.
    Jeg har set på de clearwater kabler men har også set lidt på vdh teatrack brugt.


  • #63   19. nov 2021 Jeg har i forvejen sådan nogle stik.
    https://www.hifiklubben.dk/dali-lux-bananstik/dali4bananalux/?dfw_tracker=102491-DALI4BANANALUX&ab_version=A&gclid=CjwKCAiAs92MBhAXEiwAXTi25_uC79yoSBCRnh6DAwhiOzfnNwxhSWEtnL5MxRRgbwhN8TnLFZ8hchoCIpgQAvD_BwE

    Hvordan har du forbundet til dine højttalere med clearwater, bruger du jumper eller bi wire du?


  • #64   19. nov 2021 Lige pt. køre jeg med jumper, men har da prøvet begge dele og plejer at bruge de bananas jeg linkede til.

  • #66   20. nov 2021 Hej jeg lave min selv mvh per

    profilbillede
  • #67   15. dec 2021 #23 Emil fik du kablerne hjem ?
    Jeg har lige modtaget dem jeg købte (#24) troede jo jeg skulle til at betale 160kr i gebyr +told & moms da reglen på de 80kr jo er bortfaldet (stod som om det kom fra Kina), men tror der er kommet ind via Holland og har ikke fået en opkrævning så har kun givet 50kr for sættet.

    Der er pil på kablet (retningsbestemt) altså hvor skærm kun skal loddes fast i den ene ende, det har de så ikke begreb om da kablet skærm er loddet fast i begge ender, ellers virker kablet som kvalitet, købte mest kablet pga. de WBT 0144 stik som jeg godt kunne anvende på et andet kabel, WBT stikkene funger og ligner de Originale (kan ikke forstille mig det er originale WBT man men ved jo aldrig)
    https://frequence.dk/hifi/10-wbt/610-wbt-rca-midline-0114/


  • #68   15. dec 2021 Så prøver jeg igen, bestiller 8 stk. WBT-0102AG så må vi jo se om den går igen smiley
    kan se frequence.dk tager 1860kr for 4 stk.
    Jeg ved godt dem jeg køber er China made men kvaliteten på de andre ser rigtig fin ud.
    8 stk. for i alt 195kr er jo til at overse trodsalt


    profilbillede
  • #69   15. dec 2021 Ja jeg fik dem for nogle uger siden, men vi har alle ligget syge så jeg har ikke haft tid til at prøve dem.

    Men mine golden gate kabler er begyndt at lyde rigtig godt og har fået bassen frem.
    Jeg prøvede som Paul fra ps audio nævnte at montere og afmontere dem nogle gange for at få slidt det lag af korrosion af der kan lægge sig på stikkene, om det var det der hjalp eller om de skal spilles til ved jeg ikke men der er en verden til forskel siden jeg købte dem.

    Som jeg har forstået det skulle afskærming af et signalkabel tage noget af toppen?


  • #70   15. dec 2021 Om afskærmning tager noget top ved jeg ikke, tror aldrig jag har lavet et forsøg med ens kabler.
    En gang imellem renser jeg rca indgange, højtaler terminaler og stik med elektronik rens ellers fabriker jeg noget selv, tager man lidt vat af en vatpind så kan man godt rense rca indgange med en sådan, syntes ikke rigtig at piberenser er store nok så kender ikke andet der funger, men er da helt sikker på det findes.


  • #71   12. jan 2022 Så dukkede de stik op som er vist i #68 altså 8 stk. WBT-0102Ag "kopier" til i alt 195kr med fragt og ingen gebyr eller told så jeg er meget tilfreds, kvaliteten fejler heler ikke noget ser ud til at være fint forarbejdet og ligner meget de originale hvor 4 stk. i øvrigt koster 1860kr


Kommentér på:
Parasound hca 1500a

Annonce