{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.507 visninger | Oprettet:

yamaha vs onkyo vs nad stereo? {{forumTopicSubject}}

hey jeg skal finde mig en stereo forstærker til mine b&w dm683.

(link fjernet)

og har kigget på lidt forskelligt

(link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

jeg ved sku godtnok ikke rigtig hvad jeg skal vælge. hvad ville i vælge? og kender i noget til de overnævnte forstærkere?
jeg er jo en ung dreng på 19 der høre meget rock og elektronisk musik. og kan bedst lide at høre det meget højt. så det skulle gerne være en forstærker der kan give rimelig godt smæk på højttalerne.

jeg hælder ligenu mest til onkyoen, dog uden at ha hørt den, men fordi jeg syntes den er pæn. og pga den indbyggede dac.

jeg er ikke afvisende overfor at senere få en effektforstærker på også.

har i andre bud end dem jeg selv er kommet med. eller nogen meninger om et eller andet , så skyd løs med dem.

den harman kardon hk990 jeg har spurgt om herinde et par gange. blev solgt lige foran næsen på mig. og de sælges ikke mere ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  yamaha vs onkyo vs nad stereo?
  • #1   19. apr 2013 (link fjernet)

    ...et forsøg værd måske.


  • #2   19. apr 2013 michael

    jeps ved godt det er mig selv der skal lytte til det. men andres meninger kunne måske hjælpe til at finde nogle produkter der var værd at gi et lyt smiley


  • #3   19. apr 2013 j.k

    som der står i mit forum så sælges og produceres de ikke mere.. kt havde købt de sidste af dem. men de har solgt dem.
    det var ellers den jeg regnede med at skulle købe smiley


  • #4   19. apr 2013 Kalle S

    Jeg er klar over at de er udgået og at KT havde opkøbt de sidste men ikke at de også havde solgt alle. Ærgeligt.


  • #5   19. apr 2013 Michael S ; den Yamaha i dit link, har ikke specielt imponerede specs, kigger man f.eks på den dynamiske effekt, levere NAD'en over det dobbelte.








  • #6   19. apr 2013 Onkyo A-9070 har en meget skøn varm lyd meget dynamisk og ren. hvor den nad der er for lys til rock efter min mening og den yamaha kender jeg ikke.. men ville selv vælge onkyo. men som beskrevet burde du ud og lytte dig frem det jo også penge og smide efter vis det så ikke er lige dig, og igen så burde de høres hjemme i din stue med dit setup. det altid svært når valget er ny forstærker..

  • #7   20. apr 2013 ja jeg skal self ud at høre dem. men det er rart nok lige at høre nogen meninger om dem i forvejen.
    jeg må prøve at høre dem om jeg kan få lov at låne dem med hjem, og så vælge derfra. det skulle bare gerne være en der kan holde styr på diskanten da jeg syntes den er en smule skinger og træls at høre på når der spilles højt, ligenu på en technics su-vx700. dog kan det vel også være lidt pga den gamle cd afspiller jeg har lige pt?

    men tak for input smiley


  • #8   20. apr 2013 Michael @ Nu nævner Kalle, at han godt kan lide at spille meget højt, og der har den NAD flere kræfter end Yamaha,en, der er så tilgengæld brugt penge på en fuldt balanceret opbygning og en god RIAA - alting koster og han får måske slet ikke brug for en RIAA forstærker, der er ikke mange på 19 år, der vil ofre de penge det koster, at få en god pladespiller.

    Men så igen, hans B&W højttalere har en pæn følsomhed på 90db, så det er slet ikke sikkert, han har brug for de ekstra kræfter, der er i NAD forstærkeren.




  • #9   21. apr 2013 riaa forstærker til plade spiller vil jeg nok aldrig få brug for. jeg syntes cder er rigelig gammeldages til mig. men jeg høre cder da jeg syntes der er et eller andet over at ha cderne smiley men lige pt kan jeg under ingen omstændigheder få det fulde ud af højttalerne daa de står på mit 12kvm værelse. meen jeg flytter jo nok også engang smiley

    jeg ved ikke rigtig med den nad, hvis man skulle høre efter hvad hifiklubben siger, så skulle det jo være den. men har bare set flere steder herinde at folk mener at nad ikke er så stærke og gode som hifiklubben gør dem til. og det er egentlig derfor jeg også prøver at kigge efter andre alternativer smiley


Kommentér på:
yamaha vs onkyo vs nad stereo?

Annonce