{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Effektforstærker til ca 1000kr og 2x100 watt i 8 ohm {{forumTopicSubject}}

Har pt et setup med en mixer, balanceret dac med balanceret kabel og studio monitors,da jeg har 2 sæt passive højtaler kunne det være fedt indtil de bliver solgt at kunne skifte imellem dem, da jeg kun har små forstærker med 2 indgange og ikke vil bruge tid på at skulle ændre på det, så vil jeg tilføje en effektforstærker så jeg kun skal skifte højtaler og et sæt kabel.

Alle min andre enheder er tilsluttet mixeren med et rca til jack cable, så der undgår jeg at skulle skifte kabler og evt bruge min audio source selector eller et passende kable til en af min små forstærker

Anden ting er jeg vil gerne prøve at bruge en effektforstærker til de passive højtaler jeg har, på ca 2x100 watt i 8 ohm det ene sæt går ned til 4 ohm men er opgivet til 8 ohm og den andet sæt er på 4 ohm

https://www.av-cables.dk/phono-riaa-forstaerker/nedis-pa-forstaerker-600w-sort.html?utm_campaign=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_source=pricerunner

Hvis der findes nogen ok kraftige hifi forstærker på omkring 100 watt i 8 ohm eller ca 150 watt i 4 ohm er det også en mulighed

Er der noget i kan anbefale ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Effektforstærker til ca 1000kr og 2x100 watt i 8 ohm
  • #1   5. nov 2021 Ved ikke om jeg har forstået det rigtig.
    Men kunne du bruge en omskifter, hvor du køre kabler fra forstærkeren til omskifteren og derfra vælge mellem de to sæt højtaler.
    https://www.av-cables.dk/hoejttaler-omskifter/nedis-hoejttaler-omskifter-terminalklemme-4-vejs.html?utm_source=kelkoodk&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Nedis+H%C3%B8jttaler+Omskifter+-+Terminalklem&from=kelkoo


  • #2   5. nov 2021 Kan jeg ikke bruge til noget søren

    Jeg skal have en lidt kraftigere forstærker end de små integreret forstærker jeg har.

    Både for at prøve hvordan de højttalere jeg vælger at bruge lyder med en kraftigere forstærker, men også generalt for at have mere dynamisk effekt og mere "ren" effekt til bassen.

    Har kun et plads til et sæt højtaler, hvis jeg skal have 2 sæt tilsluttet så har jeg ikke mulighed for at placere begge sæt optimalt i forhold til hvordan jeg bruger dem, til computeren.

    Nå nu jeg har 3 sæt højtaler hvor de 2 sæt er passive, så kan jeg jo nemt bruge dem engang imellem hvis jeg har en effektforstærker, så kan forskellige kombinationer når jeg har lyst til at prøv noget nyt,andet gøre det ud for at købe nyt, lige som nogen har flere par sko eller nogen har f.eks 3 biler, der også mange der har flere hovedtelefoner de kan skifte imellem, jeg blir bare nød til at skifte, fysisk flytte højttalere hvis jeg vil prøve en ny kombination


  • #3   5. nov 2021 okay jeg forstod det bare som om du ville kunne skifte imellem højtaler uden at skulle bytte rundt på kabler..


  • #5   5. nov 2021 nej, men skal jeg skifte imellem de små forstærker jeg har, skal jeg engang imellem skifte kabler, ikke kun højttaler kabel og strøm kabel når jeg skifter tilbage til aktive højtaler.

    Med en effektforstærker skal jeg kun skifte til effektforstærkeren og skifte højtalere (kabel i højtalerne), jeg vil også hvis det er en pa forstærker kunne køre balanceret fra dacen og til forstærkeren + generalt mere effekt med en stor effektforstærker

    Generalt mener jeg det nemmest med en effektforstærker stående nederest i mit hifi møbel end at købe en integreret forstærker til samme sted, selv om udvalget af integreret forstærker er meget større end effektforstærker


    Nedis forstærkeren tiltaler mig da jeg har andet nedis gear jeg synes om, det er fuld garanti, returret, under 1000kr fragt koster 29kr og har effekten, intet udnødigt ground lift,input level selector,limiter og så videre, kun det mest nødvendighed

    Er ikke bange for at deaktivere blæseren hvis den larmer. da den kun er der når den bruges i varme lokaler,ude om sommeren, når den samtidig for nogen tæsk når der skal spilles højt


  • #6   6. nov 2021 Kort update, det blev nedis forstærkeren da den koster under 1000kr (nogen steder koster den mere end jeg gav for forstærkeren, 2 balanceret standard nedis kabler + fragt, hos nedis koster den 1299kr), hos av cables har de 60 dages returret, desværre nåede de ikke at sende den i går, trods det jeg bestilte inden kl 21.

    Har ikke eq på de alm kanaler på mixeren, men håber alligevel det går, normalt bruger jeg ikke eq


  • #7   7. nov 2021 Forstærker Modtaget

  • #8   7. nov 2021

    profilbillede
  • #9   7. nov 2021 Den er rimelig tom indvendig smiley

  • #10   7. nov 2021 Man kan vel ikke forlange mere til de pris ikke smiley
    Og spille den ok mvh per


  • #11   7. nov 2021 Den kostede heller ikke så meget som andre steder, av cable har mulighed for at sælge den til lige under 1000kr + 29kr i fragt, hvor andre sælger den til ca 1200-1300kr

    https://www.pricerunner.dk/pl/96-4923486/Forstaekere-Receivere/Nedis-AAMP16120-Sammenlign-Priser

    Den vejer ok, 8kg er den opgivet til, blæseren skal selvfølgelig deaktiveres, da den larmer, selv om f.eks arctic cooler P eller f blæser er billige og støjsvage så er det nok ikke sådan en de har brugt, da der ofte er en anden volt end traditionelle kabinet blæsere, som ofte er på 12 volt og nogen fra noctua er på 5 volt, så kan en blæser i en pa forstærker sagtens være på 24 volt.

    Jeg spiller på min Argon alto 5 MKII

    Forstærkerne er opgivet af av cable til RMS-effekt: 2 x 300 W @ 4 Ohm, 2 x 170 W @ 8 Ohm, som den også er opgivet til på kassen, nedis opgiver trods noget andet på kassen, den til 2x100 watt i 8 ohm og 2x150 watt i 4 ohm (rms) på deres side og det stoler jeg mere på, jeg forstiller mig omkring 150-200watt peak i 8 ohm og 200-250 watt peak i 4 ohm

    Højttalerne er opgivet til 4 ohm så der er masser af rene watt, kunne ikke tilslutte den til samme strømskinne som min pc (støj), så det blev et længere strømkabel og en anden strømskinne, samme skinne så der statisk støj,lidt alla en beskidt lp, spiller nu helt uden nogen mærkelige bi lyde.

    Køre fra min pc med et god usb kabel ind i en Topping D10 Balanced dac og så balanced ind i mixeren og balanced ind i forstærkeren, gode bfa stik og canare 4s11 højttalerkabel

    Lyden fra højttalerne er lidt til den slanke,tynde og lyse side af neutral, så der vil jeg gerne have noget eq (bas og diskant) så det må blive en mixer så alle kanalerne kan justeres så de ikke har for meget diskant og ikke for lidt bas eller bare en som kan justere lyden inden den går ud af mixeren, det er højttalernes skyld, ikke så meget forstærkerens, har også haft mine aktive højtalere på -2 db i diskanten så de lyder mere neutral + de har lidt mere bas.

    Det super fedt igen at have masser af effekt, så lyden altid er ren uanset hvor højt der spilles, når lyden er høj nok, så der stadig mere at gi af fra forstærkeren, signal indikatoren lyser kun meget svagt op


    Min mackie MR524 spiller super og koster under 1000kr pr stk, altoerne koster 1198kr for et sæt incl fragt + 989kr for nedis effektforstærkeren og selv om jeg pt ikke kan justere toppen og bunden spiller altoerne og nedis forstærker godt og kan sagtens med en billig mixer,forforstærker bruges i sommerhuset eller i fest salen til en pris ikke mere end de aktive alto 5 MK2, men er sikker på der mere power i kombintionen med effektforstærker.

    Det fed at have noget billigt udstyr som koster næsten ingen ting men som spiller mere end ok.

    Udemærket køb, lav pris (prisgaranti på alt hos av cables) billig fragt på 29kr og 60 dages returret, man kan ringe til av-cables i weekenden fra 8-12 samt i de fleste tilfælde leveres varen dagen efter man bestiller (inden for tidsfristen) hvis ellers post nord gør deres job, masser af effekt og god lyd


  • #12   7. nov 2021 Er imponeret over forstærkeren, man får stort set intet af de kendte mærker til 1000kr hvis man skal have en kraftig hifi effektforstærker.

    Pro-Ject AMP Box S2 Black koster 1795kr og har kun 2 x 23 W / 35 W at 8 ohms/4 ohms og det er ikke nok når man spiller højt og det skal lyde rent og kontrolleret med højttalere med en alm følsomhed.

    Der ingen mærkelig lyde,støj, den kontrollere min højttaler fint, har effekten der skal til for at spille højt og rent, samtidig med den har mere effekt når jeg spiller højt nok.

    Den har en god lyd, stadig en god klar åben mellemtone som sikkert skyldes dacen, selv med billige balanceret kabler fra nedis er lyden god, mindre agressivt og class d agtig end man kunne forvente til prisen, også selv om forstærkeren, som jeg er sikker på er en class a/b forstærker.

    Både forstærkeren og højttalerne kan spille bas når de skal, men gør det på en neutral,naturlig måde, aldrig for meget eller for lidt med de gode optagelser, toppen er der heller ikke meget at sætte ud på, nu den har spillet i flere timer, kan forstille mig den ikke er så detaljeret og rafineret som hvis man have en dyr forstærker eller højttalere med en bånd diskant, der er trods alt ikke den slags diskant i højttalere til kun 1198kr for et sæt, men der en soft dome diskant som oftere lyder behaligt samlignet med mange metal diskanter.

    Ser landsbyen med klassik musik som intro og når afsnittet slutter, det lyder bredt og i det hele taget imponerende, især til prisen ca 3300kr + billig mixer og fornuftigt kabel samlet ca 5000kr + gammel isoacoustics stander 1gen som jeg har haft i mange år


  • #13   20. nov 2021 Nå men jeg fik altså købe den forstærker av cables havde, men den brummer lidt og måske mangler den power (selv om der er mere end min Sabaj A20A har)

    Asr tråden om Stageline STA-400D med hypex modul fik mig til at købe en og den er klar i taulov til at blive leveret på min adresse mandag, desværre fik jeg ikke læst hele tråden, den skulle have lidt pop noise når man tænder den og fik købt en Behringer Control2USB som passer lidt bedre til mig end en mixer





  • #14   22. nov 2021 Forstærker modtaget, ingen pop noise når jeg tænder for forstærkeren,ingen hum,brum,ingen blæser støj, den skulle også starte ved over 85c

    Masser af power, mere end min nedis forstærkeren og markant mere støjsvag da ingen blæser køre ved alm brug, good bass og fin top samt god bred og dyb lyd (perspektiv og dybde)


Kommentér på:
Effektforstærker til ca 1000kr og 2x100 watt i 8 ohm

Annonce