{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Effektforstærker
  • #1   18. mar 2013 ville starte med at finde en anden model du kan få en god model for de penge på brugt market smiley men alt afhænger af dit budget en 218 thx eller noget denon poa 4400/6600

  • #2   18. mar 2013 Er enig med michael med både det ene og det andet smiley

  • #4   19. mar 2013 Michael t: Det fordi jeg kunne få dem MEGET billigt, derfor jeg købte dem smiley
    Men har i andre forslag? Til det budget på 2000-2500 kr smiley


  • Casper A
    Casper A Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #5   19. mar 2013 Jeg har selv en denon poa 2400 til min e-712. Den kan sagtens spille godt til smiley

  • #6   19. mar 2013 Casper: Hvor mange watt, kan de da tåle? Altså ligesom ve-15f står til at kunne tåle 400 watt smiley

  • #7   19. mar 2013 det er sikkert os en fin model men ik en model jeg ville vælge.. men så længe du er glad for dem så er det jo godt smiley har du så stadig dine xls28 ? fandt den er på gog den ville uden problemer kunne drive dem fuldt ud smiley Crown Micro tech 1200

    (link fjernet)


  • #9   19. mar 2013 Michael t: Ja, det har jeg smiley Sætter dem til salg senere smiley

  • Casper A
    Casper A Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #10   19. mar 2013 Min denon klarer 200 watt i 8 ohm, 330 watt i 4 ohm og hele 750 watt dynamisk i 1 ohm.


  • #11   20. mar 2013 Andreas H

    Er ikke heeeeelt enig med din mening omkring PA udstyr smiley Har selv lige fået en t.amp 1050 hjem, og den spiller fandme til samtidig med den lyder fantastisk! 1500 kroner inklusiv fragt, yder 2x350 watt i 8 ohm smiley



  • #14   20. mar 2013 Andreas

    Nu snakker vi også 2 helt forskellige prisklasser. Jeg har eksempelvis betalt 1500 for en splinterny t.amp, mens en NAD nemt kommer op i næsten 10.000.

    Aldrig, sammenlign hifi og PA på den måde. Selvfølgelig er Hifi normalt det bedste valg, men det kommer satme også an på hvilket budget man har til rådighed.

    Og samtidig, en PA forstærker kan sagtens være en virkelig god løsning til især højtalere som Cerwin Vega, hvor du nærmest ikke kan få for mange watt. Hvis du skal op i den mængde watt med en Hifi effektblok, så kan du sagtens gange prisen en del gange.


  • #15   20. mar 2013 Andreas H

    Det er din mening smiley Det er meget dumt og generalisere som du gør smiley


  • #16   22. mar 2013 Anders dahl, hvorfor er en pa forstærker især en god løsning når det er højtalere som cv? Kan ikke lige se pointen i det. Har selv en Ld systems pa forstærker som har stort overskud af watt men den bruges ikke og det eneste jeg vil bruge den til er sub. lyden i den kan som sådan accepteres og så alligevel ikke for bassen halter efter hvor mellemtone og diskant spiller på fuld drøn men basserne arbejder snart ikke så sådan en er mest optimal til nogle toppe eller bunde men ikke en 3 vejs højtalere. Og det er ikke kun den men har hørt flere pa forstærkere med samme problem og tvivler stærkt på at det er bedre med the t-amp. smiley

  • #17   25. mar 2013 Rene

    Fordi du får den mængde watt du har brug for smiley I min TA-1050 har jeg 2x 350w 8 ohm, hvis du skal op i samme watt antal i en hifi forstærker kan du ligeså godt gange prisen nogle gange smiley

    Og da jeg kan se at han er 15, så er det ikke det største budget man har smiley


  • #18   26. mar 2013 Anders, i min verden er han lige så godt tjent med en mindre hifi fostærker. Watt er ikke alt for de 3 enheder der sidder i en højtaler, skal også spille ordenlig sammen.

    Og en ordenlig hifi blok koster ikke det vilde... Der er en denon poa 2200 til 1700-1800 kr og ta-1050 koster 1500 kr inden du har den hjemme smiley


  • #19   26. mar 2013 anders det kan godt være en t-amp yder mange watt og for få penge men vis man har nogen ordenlige højtalere så gir man dem os en ordenlig amp wattne bedtyder en del men det gør kvaliteten os på wattne så igen man kan sætte det op på mange måder jeg ville dog selv heller forstrække at købe en amp af det mere anderkendt mærke så heller være sikker på man får seriøse og watt, 1050watt kan ligeså godt være dårligere end 300 watt det hele afhænger hvordan effektforstærkeren er opbygget smiley

  • #22   26. mar 2013 lasse som du selv nævner så er t-amp ikke en hifi forstærker og der er nok os der man kan gå ud fra en t-amp gir mere power til ens højtaler hvor en hifi amp nok ville gi et pænere og rener lyd billedet smiley hvor nævner jeg at pa watt ik er ægte watt ?

  • #23   26. mar 2013 jo jo lave 1000 watt (2x500w) med en 600va strømforsygning... kan godt se hvad du mener med at den er solid opbygget med strømforsyging.

    600va er ca 2.7 amp ved 230v= 621watt og hvis vi så regner med at det ca er en klasse h forstærker med en effektivitet på 90% så er vi nede på 558 watt til højtalerne og det dividerer vi så med 2=2x280 watt pr kanal så hvor får den resten af strømmen fra?


  • #25   27. mar 2013 Sorry den del havde jeg ikke fået med. Men derfor kan han stadig få noget brugt til ca samme pris som vil gavne ham en del i forhold til bang for the buck smiley

Kommentér på:
Effektforstærker

Annonce