{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.225 visninger | Oprettet:

Valg af stereo forstærker. {{forumTopicSubject}}

Ja Søren fik jo lokket mig på et sæt dali 18 mk2, og siden da er jeg blevet enig med mig selv om at sælge ud af mit surround for at gå over til stereo i en periode.
Dertil skal jeg naturligvis have en stereo forstærker, jeg har 2 i tankerne.

Marantz er umiddelbart den jeg hælder mest til da den har alt hvad jeg gerne vil have.

Men nad er lidt billigere.

Og så er der vist tale om klasse ab og nad i klasse d, nogle overvejelser jeg burde tage i betragtning der?

https://www.av-connection.dk/?PGr=14137&gclid=CjwKCAjwzt6LBhBeEiwAbPGOgV-kiKNupE_frW1fMH38Z_dXeBi89FMlwkli3YVI3Ixhzjmp1UceNhoCHGwQAvD_BwE
https://www.hifiklubben.dk/nad-c338-stereoforstaerker-med-streaming/nadc338gr/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af stereo forstærker.
  • #1   26. okt 2021 Lyder jo godt at du er tilfreds med dine Dali 18II (som jeg forstod det i den anden tråd ?) skal de en dag opgraderes så kan jeg anbefale Dali 40 smiley hvis du har den fornødne plads til dem.

    Hvad angår valg af forstærker hvis det skal være nyt så aner jeg det ikke, de nye du linker til har jo nogle funktioner som det jeg ville forslå ikke har..

    Hvis du har overvejet kontrolforstærker og gider at bevæge dig smiley så overvej en NAD 106 som jo ikke har fjernbetjening smiley og kan du selv udskifte komponenter så giv den en tur som her https://audiokarma.org/forums/index.php?threads/nad-106-preamp-restoration-upgrade-project.550017/
    Du har så en kontrolforstærker i MEGET høj lydmæssig kvalitet i en helt anden klasse.
    Vil påstå at den spille helt på højde med min 45.000kr rør kontrolforstærker efter denne tur.

    Effekt forstærker kunne være ..
    Parasound HCA-1000 eller større version, Bør kunne findes til fra1500kr men desværre er de ret eftertragtet.
    Hvis det var vejen ?? så er der sikket andre der har flere gode forslag.


  • #2   26. okt 2021 Ja tillykke med dine dali 40!
    Dem har jeg bestemt ikke plads til, det ville næsten være blasfemi at dem stående i min stue.
    Ja jeg er meget tilfreds med dem.
    Til at starte med var det over det hele med rykke rundt på dem og prøve nogle af eksperternes råd om placering af, nu har jeg fundet den bedste mellemvej, og tro det eller lad vær' den ene højtaler står faktisk bedst i et hjørne!
    Jeg prøvede også som du foreslog at rykke dem 75 - 100 cm fra bag væggen, og jeg kunne også godt høre at det åbnede sig meget op, men en højtaler foran terrassedøren går ikke ( siger min kone).
    Nu har jeg lyttet til dem i et godt stykke tid hvor de har stået på præcis samme sted og har vendt mig til dem i en sådan grad at jeg heller ikke synes mellem tonen virker lukket eller klemt.
    Det var så et lille review.

    Jeg betvivler ikke lydkvaliteten af mange af de brugte ting jeg vil bare gerne have noget mere bekvemt i form af ting som wifi så det hele tænder når jeg trykker play på tlf eller tablet eller en effekt med trigger osv.

    Hvis vi ser bort fra div moderne muligheder i de to jeg har linket til hvad ville du så umiddelbart sige?


  • #3   26. okt 2021 Ikke mindst hvor meget er en klasse d værd i den prisklasse?

  • #5   26. okt 2021 Jeg har ikke den store erfaring med klasse D så der må andre på banen.
    Mit forslag til kontrol/effekt samt opdatering var også ment som et forslag til for rimelig få penge at komme til en meget høj lyd kvalitet.


  • #6   26. okt 2021 Kan du uddybe din begrundelse Thomas? Hvad gør en klasse d "så" god?

    Ja det ved jeg godt Søren jeg går da også med tanken om at man kunne købe en netværksafspiller, forforstærker og effekt men igen skal det også bare være lidt for nemt i hverdagen.


  • #8   26. okt 2021 Kunne man så teoretisk set bruge en klasse d effekt med marantz'en for at få de egenskaber hvis det er det man søger?

    Og kan en klasse d effekt erhverves for et par tusinde eller er det urealistisk?


  • #10   27. okt 2021 Jeg tror jeg køber marantz'en en gang i det nye år, så må vi se om jeg synes jeg behøver mere effekt.
    Jeg tvivler på jeg vil føle behov for mere men det kunne da være sjovt at prøve en klasse d.

    De to du har linket til virker lidt for pa præget, man skal have adapter til signalkabel osv.
    Er der lavet noget det er beregnet mere på privat brug i den prisklasse?

    Efter at have søgt og læst lidt på klasse d virker det som at det er et relativt nemt diy projekt for en begynder, det kunne jo være man selv skulle prøve?


  • #11   27. okt 2021 https://youtu.be/gD3ypntBF8c

  • #14   27. okt 2021 Tak for input Per, men jeg tror jeg har bestemt mig for marantz.

    Ja jeg så godt din annonce ( jeg har en annonce agent på)

    Jeg er meget fristet til at prøve at bygge den klasse d jeg har linket til smiley
    Det kommer til at løbe op i knap 2300 ex told på kabinettet


  • #15   27. okt 2021 Er det muligt at montere trigger in så den selv tænder?

  • #17   27. okt 2021 Det kunne jeg vel også gøre ved en brugt effekt fra dba?
    Det vil jo kunne give mig en del muligheder.
    Marantz'en har jo pre out til front og zone 2, tror du man kan bruge dem begge samtidig til 2 effektforstærkerer fks en rør og en klasse d.


  • #18   29. okt 2021 Thomas har du lyttet til både icepower og hypex?
    Hvis du har hvad er så din mening om dem sat op mod hinanden?


  • #19   29. okt 2021 Hvordan med holdbarheden af disse klasse D forstærker ??
    Har haft et højtaler sæt der bestod af hypex 4.0 til bassen og nogle 3 vejs hypex til resten af enhederne og det spillede ganske fint, men på relativ få år gik der 3 stk. 3 vejs og en 4.0 til, så hvis det er standarden for disse forstærker så er det ikke noget jeg ville anbefale.


  • #21   29. okt 2021 #19 har de haft nok luft omkring sig og ikke været pakket i dæmpe materiale?
    #20 det var nu også Ncore jeg tænkte på smiley
    Ncore bliver rost meget på nettet.
    Icepower (generelt) bliver beskrevet som meget tørre og med for få detaljer i toppen men med masser af kraft til at drive bassen og subwooferer.
    Jeg har ikke studeret prisforskellen endnu men det lyder som om jeg vil få mere ud af at gå efter Ncore?


  • #22   29. okt 2021 Hvis du overvejer en DSP i dit system vil jeg anbefale en integreret forstærker med både pre out & ind da du kan koble DSP ind imellem så alt køre igennem DSPen

  • #23   29. okt 2021 Jamen jeg regner med at købe den marantz nr1200 i det nye år og købe enten en effekt eller 2, med den surround receiver jeg har nu bruger jeg audyssey til at rumkorrigerer men det vil jeg ikke kunne på nr1200 så synes jeg sådan en dsp lyder interessant.

  • #25   29. okt 2021 Okay så med en dsp skal man altså have noget kraftigt udstyr.
    Som udgangspunkt havde jeg tænkt en klasse d på 200 - 300 watt per kanal, hvis jeg kan lide lyden stopper det nok der ellers ville jeg bruge dem til bassen og bruge enten reciveren eller en anden effekt til toppen.


  • #26   29. okt 2021 lavede en tråd om DSP, tænker andre kunne få gavn af det også og Thomas C du har jo nok mest erfaring med produktet så håber du vil deltage

  • #27   29. okt 2021 https://hometheaterhifi.com/reviews/receiver-processor/marantz-nr-1200-review/
    Hej er den du vil købe mvh per


  • #28   29. okt 2021 Ja det er den

  • #29   29. okt 2021 Jeg bruger pt en nr1608 med dali 18 mk2 som front og ikon mk2 center og bag, men når alt kommer til alt bruger jeg surround alt for sjældent da børnene er små og ville vågne.
    Jeg er i fleksjob og er tidligt hjemme hver dag hvor jeg plejer at høre musik i 2 ch stereo, så for mig er stereo nok det mest optimale, i hvert fald i en periode.
    Nr1608 spiller faktisk rigtig godt stereo af en sourrond reciver at være, jeg vil påstå bedre end nogle stereo gør.
    Jeg gør brug af de fleste muligheder reciveren understøtter og ville meget gerne have dem med videre til et stereo setup derfor regner jeg med at købe nr1200 smiley


  • #30   30. okt 2021 Hej igen de dali 18 mk2 spille de meget god og hvad har du giver for dem .
    Har prøve at købe nogle ,men de er meget svært at find og er i orden mvh per


  • #31   30. okt 2021 De stod til salg for 1500 uden forhandling ville sælge lade dem gå for 1200 men jeg betalte ham 1500 da han troede at det var mk1.
    Det eneste jeg har gjort ved dem er at spænde terminalernenda de havde løsnet sig.
    Jeg blev grundigt guidet igennem af både Søren og Thomas, delefilterne er i fin stand alle enheder er originale og så fik jeg anbefalet at købe dem med audax diskant i stedet for vifa.
    Om en højtaler spiller godt kommer jo an på så meget, med min marantz spiller det super men med den harman kardon jeg havde før ville de nok være alt for mørke og bastunge.
    Men generelt set er de fleste jo enige om at det er en god højtaler.
    Det kommer nok mest an på hvad man er til og hvilket udstyr de er spændt for.
    Hvis du vil have uddyber kan jeg godt prøve det ellers er der lidt at læse på i denne tråd.
    https://www.hifigalleri.dk/forum/hoejttalere/255182-dali_18


Kommentér på:
Valg af stereo forstærker.

Annonce