3.307 visninger
|
Oprettet:
Holdbarhed på Pickup / Nål? {{forumTopicSubject}}
Hej HiFiGalleri.
Jeg søger lidt info om hvor længe man kan regne med en Pickup / Nål kan holde?
Og lidt general information om disse...
Jeg ved hvordan jeg skifter Pickuppen, men har læst andre bruger udtrykket med at skifte Nål. Er det det samme?
Evt. nogen som har en lille guide, så jeg kunne se hvad de forskellige komponenter hedder i en Pickup?
Og så en sidste ting: Hvordan og hvorledes med at få forskellige Pickupper monteret, fra forskellige fabrikater, på samme pladespiller?
Mvh. Daniel K
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Men har hørt alt fra 2000 - 6000 timer. Og har endnu ikke selv oplevet at slide en pickup ned
jun 2006
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 11 Svar: 490
Nu var det bare en general forspørgelse, men jeg har så en Dual 505-4 med Ortofon Stylus 20, Jeg har fulgt databladet med de ca 1.5grams tryg, og køre ca 1.55
jun 2006
"If normal attention has been paid on cleaning record as well as stylus as mentioned, we find that 600 hours up to 1000 hours is possible without degradation of performance. However, concerning PRO systems used for "scratching" and "back cuing", we have experienced stylus lifetime to be substantially less because of their unique application. As a consequence DJ`s will have to consider about 500 hours at the most."
Lyder lidt lavt i mine øre...... Men de har vel interesse i at sælge en ny også?
Men så længe den tracker og lyder ordentlig, så ville jeg ikke bekymre mig. Og slet ikke når den trods alt ikke er dyrere.
Retipping koster vist i omegnen af 5000kr. alt efter hvor man får det lavet, så det alene kan jo slet slet ikke komme på tale
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 11 Svar: 490
Men hvad så med lidt info om hvad der hedder hvad? Jeg har ikke kunnet finde noget ordentlig på google...
Holdbarhed på Pickup / Nål?