{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.307 visninger | Oprettet:

Holdbarhed på Pickup / Nål? {{forumTopicSubject}}

Hej HiFiGalleri.
Jeg søger lidt info om hvor længe man kan regne med en Pickup / Nål kan holde?

Og lidt general information om disse...

Jeg ved hvordan jeg skifter Pickuppen, men har læst andre bruger udtrykket med at skifte Nål. Er det det samme?
Evt. nogen som har en lille guide, så jeg kunne se hvad de forskellige komponenter hedder i en Pickup?

Og så en sidste ting: Hvordan og hvorledes med at få forskellige Pickupper monteret, fra forskellige fabrikater, på samme pladespiller?

Mvh. Daniel K

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning+afskaffelse af klip. 1.400 kr.
  • Rengøring udlejlningssommerhus 750 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 500 kr.
  • VVS udskiftning 1.500 kr.
  • Tømre 1.500 kr.
  • Stramning af vandhane 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Holdbarhed på Pickup / Nål?
  • #1   11. jan 2013 Kommer jo også an på nåle trykket... (tjek datablad, for anbefalet nåle tryk)

Men har hørt alt fra 2000 - 6000 timer. Og har endnu ikke selv oplevet at slide en pickup ned smiley Men 2000 timer er sku også mange gange man skal op og stå for at vende plader.

• #2   11. jan 2013 Men på lidt dyrere modeller, kan det også sagtens betale sig at få den retipped, når den er slidt (eller blevet smadret)....

• #3   11. jan 2013 Det lyder da godt med nogen "CA." tal smiley

Nu var det bare en general forspørgelse, men jeg har så en Dual 505-4 med Ortofon Stylus 20, Jeg har fulgt databladet med de ca 1.5grams tryg, og køre ca 1.55 smiley

• #4   11. jan 2013 Google fandt lige det her fra Ortofon...
    "If normal attention has been paid on cleaning record as well as stylus as mentioned, we find that 600 hours up to 1000 hours is possible without degradation of performance. However, concerning PRO systems used for "scratching" and "back cuing", we have experienced stylus lifetime to be substantially less because of their unique application. As a consequence DJ`s will have to consider about 500 hours at the most."

Lyder lidt lavt i mine øre...... Men de har vel interesse i at sælge en ny også?
    Men så længe den tracker og lyder ordentlig, så ville jeg ikke bekymre mig. Og slet ikke når den trods alt ikke er dyrere.
    Retipping koster vist i omegnen af 5000kr. alt efter hvor man får det lavet, så det alene kan jo slet slet ikke komme på tale smiley

• #5   11. jan 2013 Ja det virker da lidt lavt sat... Og re tipning kan ikke betale sig før man er i mange 10.000 kr xD

Men hvad så med lidt info om hvad der hedder hvad? Jeg har ikke kunnet finde noget ordentlig på google...

Kommentér på:
Holdbarhed på Pickup / Nål?

Annonce