{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.192 visninger | Oprettet:

steffen j
steffen j
Tilmeldt:
27. sep 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18

cv xls 215 nye effektforstærkere {{forumTopicSubject}}

hej hifigalleri.dk
jeg er begyndt at blive træt af mine hørt larmende luftkøler på mine behringer ep4000 og SYNQ PE-1500.

til at trække dem har jeg min denon 3808 forstærker.

spørgsmålet er om jeg kan erstatter effekterne med 2 stk Denon POA S10. uden at miste kæfter og stadigvæk kan spille ligeså højt

det er dem her http://www.dba.dk/effektforstaerker-denon-de/id-79447351/?IsPrivate=False&PostId=c16f95f7-741a-441c-aa02-3f9a72c728a2

mine krav er at de skal kunne spille rigtig højt og stadigvæk kunne bruges til film uden man skal kunne høre blæserne køre uafbrudt..

på forhøjtak tak..
p.s er rimelig ny her inde...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cv xls 215 nye effektforstærkere
  • #1   17. dec 2011 Steffen, Jeg ville ikke vælge sådanne maskiner til et sæt 215 der kræver en del effekt for du vil kun have små 400 watt pr kasse at gøre med hvis du brokobler de 2 denon der...

    Så mitforslag er at du kan blive i de 2 maskiner du har da der er rigeligt kræfter! Men så se om du kan gemme dem væk på en måde så de eventuelt stå afskræmet eller andet for støjen...

    Men hvis du absolut skal have nye maskiner og det skal svare til det samme i kræfter tror jeg det bliver en dyr fornøgelse..


  • steffen j
    steffen j Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18
    #2   17. dec 2011 tak for svaret... sælgeren mener bestem at jeg kan få det fulde ud af mine cvér med de denonér... ( men det skal han jo nok sige) men det er kun muligt at skærme dem lidt mere af. måske man skulle prøve at rense dem

  • #3   17. dec 2011 Ja det kunne os være en mulighed at blæse dem igenne smiley

    Og ja sælgeren prøver altid at lokke smiley


  • Doctor-Madsen
    Doctor-Madsen Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 179
    #4   17. dec 2011 Hvorfor skifter du ikke bare blæserne i dem?
    Begge de forstærker du har er lavet i Kina, og Kinesserne bruger som Real lorte blæser der larmer 30-50 dB,
    Køb et par gode Computer Blæser, og så skift dem ud méd dem.


  • #5   17. dec 2011 Du vil naturligvis ikke kunne spille lige så højt, men lydkvaliteten vil nok få sig et løft med de POA S10.

    POA S-10 er opgivet til 150w i 8 ohm, 20-20.000 hz 0,02% THD.

    Behringer EP 4000 er opgivet til 2x550 w, men jeg har ikke kunne finde noget om, under hvilke betingelser, dette tal er målt ved.

    Så det er ikke sikkert, at Behringeren levere de, lige under 6 db mere end de 2 POA S10 monoblokke.





  • #6   29. sep 2012 6 dB mere er jo så også en del alligevel smiley

  • #7   29. sep 2012 Har du dokumentation på de 6 db mere, eller skriver du bare for at skrive ?

    For som jeg skriver i mit indlæg, lige over dit, så det er ikke sikkert, Behringeren levere de lige under 6 db mere, end de 2 POA S10.
    Det du skal hæfte dig ved er ordene "så det er ikke sikkert"










  • #8   29. sep 2012 Ellers kan Steffen vel købe 2 stk nad 218 effektblokke, de burde give mere end rigeligt til de højtalere. Og så er de jo osse ved at være godt nede i prisen efterhånden.

Kommentér på:
cv xls 215 nye effektforstærkere

Annonce