{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.257 visninger | Oprettet:

martin B
martin B
Tilmeldt:
11. aug 2020
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2

Sammenkobling {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen jeg har brug for jeres hjælp jeg har disse 2 forstærkere som jeg gerne vil have til at spille sammen over en enhed
Så jeg har 2 spørgsmål hvad får jeg ud af at sætte dem sammen og hvordan sætter jeg dem sammen
Den lille er en 150w og den anden en 1000


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammenkobling
  • #1   14. aug 2020 Hvis der er pre-out på kan de spille sammen.
    Så kan du lade den ene eks trække front eller sub eller hvad du synes smiley


  • martin B
    martin B Tilmeldt:
    aug 2020

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   14. aug 2020 Er det då bare og vælge en linje på den øverste eller? ??

  • #3   14. aug 2020 Ja og sætte de højtalere den skal trække til ??

  • martin B
    martin B Tilmeldt:
    aug 2020

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   14. aug 2020 Her kommer lige et dumt spørgsmål hva for en af dem skal jeg trække lyden fra?

  • #5   14. aug 2020 Den der har pre out.

  • tom j
    tom j Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #6   20. aug 2020 Hvad mener du helt præcis med at sætte dem sammen som en enhed? Mvh.

  • #7   20. aug 2020 Du skal nok ikke koble dem på den samme højtaler. Med mindre du er helt sikker på, hvordan man bi-amper dem.

    Men hvis du har 2 sæt højtalere, så kan du godt koble dem sammen med pre-out, og ind på en af linje-indgangene.


  • #8   20. aug 2020 Den ene er en 7 kanalet surround reciver og den anden er en stereo forstærker
    Er det meningen du vil bruge stereo forstærkeren som primær forstærker til front højtalerne ?
    Så skal du bruge Pre out (front) på reciveren til P AMP direct på stereo forstærkeren


  • #9   20. aug 2020 Ser lige du skriver den ene er 150Watt og den anden 1000watt smiley
    Jeg kan ikke lige se hvad model receiveren er? men din stereo forstærker er på 30 watt i 8 ohm og 60 watt i 4 ohm altså ret langt fra hvad du tror....beklager
    Og jeg kan garanter dig for at den 7 kanalede langt fra kan lever 1000Watt er du heldig så kan den måske lever 100watt eller der omkring.
    Jeg kan ikke lige se ideen i at koble dem sammen da jeg tror stereo forstærkeren har mindre kræfter end din 7 kanalede forstærker har.
    Ideen ville være at man satte en bedre og måske en kraftigere forstærker til pre out front for at få bedre lyd og evt. mere power men i dit tilfælde tror jeg det modsatte vil ske.
    Så brug den 2 kanalede til noget andet setup som fks. køkken / værksted.


  • #10   20. aug 2020 Strømforsyningen trækker maksimalt 600w. Så den har nok en samlet effekt der er på en god dag, svarer til ca. halvdelen. (til deling på alle kanaler)

  • Jørgen M
    Jørgen M Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 57
    #11   22. aug 2020 Hvis du har en passiv subwoofer, kan du lade stereo-forstærkeren trække den. Du skal så trække et RCA-kabel fra surround receiverens [PRE OUT/SUB WOOFER] til [LINE 1] på den stereo-forstærkeren. Du kobler herefter subwooferen til stereo-forstærkerens højtalerudgang.

  • #12   22. aug 2020 #11 du har helt ret i at man ville kunne bruge den til en passiv sub, men hvis receiveren er stærkere end stereo forstærkerens beskedne 30/60 watt så ville jeg ikke anbefale dette, du havner meget nemt op i at stereo forstærkeren overbelastes og i værste fald afbrænding af enhed eller/og forstærkeren.

Kommentér på:
Sammenkobling

Annonce