{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.001 visninger | Oprettet:

Peter H
Peter H
Tilmeldt:
12. sep 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 61

Forstærker til dali evidence 870 {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg overvejere meget kraftigt at købe par brugte evidence 870 højttaler, og vil derfor også investere i en ny/brugt forstærker.
Så vil gerne hører hvad i vil anbefale af forstærker til disse højttaler, så det virkeligt svinger? De skal bruges til rock/thecho, ikke til klassisk/jazz og den slags.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstærker til dali evidence 870
  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 61
    #1   12. sep 2011 Har selv overvejet nad c375, men vil da lige hører hvad i har at sige?

  • #2   12. sep 2011 Jeg har lyttet til C375 og syntes den har en rigtig tam/hul bas. Den lyder slet ikke som 2x150W i mine ører.

    Jeg havde klart nuppet denne her i stedet:
    http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?iAd=15547

    Den har fået top anmeldelser..


  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #3   12. sep 2011 Jeg giver Thomas ret... Den havde jeg også taget..
    Jeg har hørt evidence med en Cayin 353B, Det var ihvertfald en succes...

    Man kunne også prøve en XTZ A100 D3
    (link fjernet)

    Det er sq en lækker forstærker til prisen, den har en lækker dac, og er rost på de forskellige forums

    Jeg er glad for min, jeg syntes den har godt styr på mine Infinity delta 70



  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 61
    #4   12. sep 2011 Hej

    Thomas: Jeg har læst en anmeldelse af den cayin, og det lyder sku fornuftigt. Problemet er bare at jeg bot på Sjælland, og den forhandles (kun?) i Jylland, efter hvad jeg kan se? Ved du om der er mulighed for at den kan sendes? Og har du selv hørt den spille?


  • #5   13. sep 2011 Har de den ikke ved Kt radio ?
    Vh Tommy


  • #6   13. sep 2011 eneste jeg ville gå efter er en forstærker med nogle nosser, så du skal et andet sted hen en hifiklubben, de har ikke noget der kan noget rigtigt

  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 61
    #7   13. sep 2011 majik: Den Cayin, som vi snakker om nu, er jo ikke fra hifiklubben? Så forstår ikke helt hvor du vil hen? Kan du ikke prøve at komme med nogle link til alternativer, hvis alle hifiklubbens forstærkere stinker og ingen nosser har?

  • #8   13. sep 2011 hvad har du af budget?

  • #9   13. sep 2011 http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=198883 inkl cd afspiller
    http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=197372

    tjaaa måske lidt overkill, men så har du i hvert fald base for at udvide din musiksmag, min erfaring siger, at jo bedre anlæg man har, jo bredere musiksmag får man


  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 61
    #10   13. sep 2011 Mit max er 7000-8000 ,- for forstærker, ellers bliver jeg fuldstændig ruineret smiley

  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 61
    #11   13. sep 2011 De Unico se også fornuftige ud, og har vel en samlet ny pris til omkring 25.000 kr. efter hvad jeg kan se på (link fjernet)

    Bare ægeligt at sælgeren bor i Jylland, og jeg ingen bil har smiley

    Og kan o


  • #12   13. sep 2011 Peter - så hører du bare sælger om han på et tidspunkt skal over broen af, eller bare i den retning. Det kan ikke skade at høre ad - det værste der kan ske, er at du får et nej.

  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #13   13. sep 2011 jeg tror du vil blive rigtig glad for Cayin...

    Jeg har hørt Evidence med nogenlunde samme NAD forstærker som du nævner.. Det var godt nok kedeligt i forhold til Cayin..

    Der findes mange forskellige forstærkere i din prisklasse, især brugt.. Jeg skal ikke sige at Cayin er noget for dig.. Men med Cayin 353B spillede de virkelig åben, ingen skinger diskant og med et godt greb om bassen..
    jeg tror også at Cayin 252B er en lækker forstærker, det bliver nok den forstærker jeg skal have bagefter...

    Jeg har kun gode erfaringer med Expert i Varde, de gav en rigtig god service..


  • #14   13. sep 2011 de unico tæver den cayin, som ellers er ganske god

  • #15   13. sep 2011 men så er det jo bare at smutte en tur over på den anden side af broen og så fåfingrene i dem, det er GLART pengene værd

    jeg kører da gerne til kbh for at finde mit grej, kommer oprindeligt fra århus


  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 61
    #16   14. sep 2011 Tror det bliver til cayin 353B da jeg lige har set en brugt til 4500,-. Så slår højst sandsynligt til der smiley

  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #17   14. sep 2011 Jeg tror ikke at du bliver skuffet...

  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 61
    #18   14. sep 2011 Nej det burde jeg forhåbenligt ikke, lige nu har jeg Dali concept 6 og concept 2 til baghøjttaler, og en centerspeaker, med en denon receiver. Ikke just noget at prale af, også derfor jeg opgradere smiley

  • #19   14. sep 2011 peter, jeg forstår udemærket at du gerne vil have den cayin, men det unoco sæt er altså bedre, en del faktisk

    prøv at se prisen op imod hinanden, du får altså en CD afspiller med til 8000kr



  • #20   14. sep 2011 den de cayin den når altså ikke det unoco sæt til sokkeholderne, det unico har bare SÅ meget overskud og naturlighed i klagen, hvor cayin også gerne vil spille musik, men den er slet ikke så rytmisk som den unico er

    det vil også være en LANGT bedre invistering, da du ikke absolut behøver at skifte forstærker og cd det næste lange stykke tid, da det vil spille med op i højttalers kvalitet et LAAAAAAANGT stykke af vejen


  • #21   14. sep 2011 Er for engangs skyld enig med MAJIK angående forstærkere fra klubben. Jeg synes ikke at have oplevet nogle af deres modeller som kan matche en seriøs hifi højttaler til fingerspidserne. Jo dengang de havde Thule og NAD MasterLine på programmet.

    Og som flere er inde på nu vi snakker NAD. Nej den 375 giver sig ud for meget mere end den i virkeligheden er. DEn lyder som sådan okay, men den mangler det punch i bassen som bla. Thomas A osse er inde på. Da jeg skulle ud og vælge anlæg inden jeg købte min harman/kardon HK990 (som i øvrigt stadig er en af de integrerede modeler jeg vil anbefale i dag) lyttede jeg både på C375, HK990 og Yamaha A-S2000. Og der var uden tvivl HK990 der havde mest magt over både bas, diskant og mellemtone spectret. Jeg synes du skulle kigge nærmere på den, for den vil uden tvivl matche dine Dali´er rigtig godt.

    Der er jo selvfølgelig penge at spare ved at købe brugt, evt. Thule, Densen, Vincent eller måske cayin eller Unoco


  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 61
    #22   15. sep 2011 Vil lige "sove" på det, og se hvad jeg har mest lyst til. Hvis det bliver unoco bliver jeg nok nødt til at vente til i slutning af måneden, når jeg har fået løn.

  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 61
    #23   15. sep 2011 Og så må jeg jo så håbe at han stadig har den tilsalg.

    Btw.. nogle derved hvorfor man ikke kan oprette en bruger på hifi4all? har prøvet med et par forskellige email men den siger hver gang at administratoren har spærret for den email :S


  • #24   15. sep 2011 Har samme problem med hifi4all

  • #25   15. sep 2011 Har aldrig haft problemer med oprettelse derinde. har dog måtte oprette en ny bruger, da jeg havde glemt både login og password.

Kommentér på:
Forstærker til dali evidence 870

Annonce