{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.460 visninger | Oprettet:

Forstærker til Dali 450 {{forumTopicSubject}}

Hej folkens smiley

Jeg har fået købt mig et par Dali 450. Og nu skal jeg så have fat i en forstærker dertil.
Mit spørgsmål er hvilken surround forstærker jeg skal købe. Jeg vil gerne have subwoofer udgang og HDMI.
Budgettet er på max. 3000 kr.

Jeg har selv kigget lidt på en brugt Denon 2807 til 3000 kr.

Håber i kan hjælpe mig lidt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstærker til Dali 450
  • #1   30. jul 2010 Det er en fornuftig forstærker til pengene. Jeg tror ovenikøbet at du kan bi-ampe den hvis du kun vil køre 5.1

  • #2   30. jul 2010 Denon er for lys i klangen til Dali. Så hellere vælge harman/kardon, marantz eller Onkyo

  • #3   30. jul 2010 Jeg er faktisk tilbøjelig til at sige Denon er et perfekt Match til Dali smiley

  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #4   30. jul 2010 Ud og lyt... Det er den eneste vej frem...

    Allan A / Kasper M: lys, mørkt, høj, tynd, tyk, sort, hvid, broget osv.... Det vil altid være en smagssag... Pr definition er Denon ikke for lys til noget som helst, forudsat personen der lytter kan li det smiley

    (og jeg har hverken denon eller dali, eller specielt høje tanker om nogen af delene, blot så dette ikke danner grobund for en spaltelang gang mudderkast) smiley


  • #5   30. jul 2010 Ja måske er han heldig at sælgeren til den brugte 2807 har et par 450 stående smiley

  • #6   30. jul 2010 Det kommer selvfølgelig helt an på, hvad du forventer at få ud af dine højttalere i sidste ende.
    Først og fremmest - skal det være "lyst" eller "mørkt" toneleje? Det er _altafgørende_ for valget.

    Denon er som sagt til den lyse side.
    Yamaha synes jeg selv, afrunder toppen på en lidt varm og blød måde - ganske behageligt at lytte på faktisk.

    Jeg har selv en 2307 - som ene og alene står for at trække baghøjttalerne. Egentlig gør den det vel ganske fint - med de rigtige kabler kan du også dæmpe lidt i den spidse og skrigende lyd, hvis det skulle finde sted.
    Denon'en er super nem at sætte op og skaber lidt forvirring, hvis du allerede er lidt kendt med opsætningen af en reciever.


  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #7   30. jul 2010 Kasper M: Eller også kan han aftage den på adressen?... Går ud fra det er et privat salg, og nu ved jeg selvfølgelig ik med dig, men jeg skulle da aldrig nogensinde kaste 3000 efter noget, jeg i det mindste ikke havde hørt noget tilsvarende af først (på egne højtalere that is)...


  • #8   30. jul 2010 Syns ikke selv jeg ville give dig min forstærker hjem og spille på til et måske køb. smiley

  • #9   30. jul 2010 Af hvad jeg kan se på hifi4all, så er den Denon 2807 Jesper kigger på, befindende sig på Fyn - så mon ikke han vil være i stand til at få det leveret mod en mindre sjat til kaffekoppen?

  • #10   30. jul 2010 Det er slet ikke utænkeligt. smiley Men klart, alt brugt elektronik skal høres/prøves inden handel smiley

  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #11   30. jul 2010 Kasper M: sådan er vi jo så forskellige, og fred være med den slags smiley

  • #12   30. jul 2010 jeg har en hk forstærker til mine dali'er (concept 6 og dali 107) og jeg sys hk'eren bliver "kedelig " og lytte til i længen... men igen det er smagssag som de andre siger,... jeg overvejer selv noget denon eller rotel/cambrigde... så jeg skal os selv ud og lytte smiley håber på du finder den rigtige smiley

    // Andre'


  • #13   30. jul 2010 Klart at hvis man gerne vil have den lyse lyd uden så meget dybde, jamen så skal man vælge Denon eller Cambridge. Jeg selv personligt synes de har tendens til at blive for lyse i lyden til Dali, Jamo etc.

    Hvis man vil have den lidt mørkere tone, kan man vælge Rotel, harman/kardon, Onkyo, Marantz eller NAD


  • #14   30. jul 2010 Godaften..
    Tak for de mange svar og synspunkter. Jeg har været ude i av-connection butikken i Odense og kigge lidt. Ham jeg snakkede med rådet mig til at købe en god stereo reciever med masse af strøm/kræfter til at styre 450érne. For han kendte godt dem, og sagde at de spiller godt, men er lidt krævende hvad forstærker angår.
    Han havde en stereo reciever Harman Kardon HK3490 til salg til 2500
    Hvilket jeg faktisk blev overbevist om var et godt bud. Og når jeg tænker mig om kan jeg også sagtens klare mig med stereo. Det vare måske 5 år inden jeg køber flere højtalere. Og til den tid ville en ny surround forstærker fra idag, alligevel være forældet. Men stadigvæk tk for de gode råd og svar


  • #15   30. jul 2010 Så absolut en stereo forstærker vil være at foretrække, hvis du ikke har i sinde at købe et komplet surround system i den nærmeste fremtid.
    Har min tvivl på, om ikke der skulle være dukket en ny teknologi eller lydformat - eller noget helt tredje op, i løbet af et par år.
    Så får du også fuldt udbytte af dit køb, i stedet for at skulle vente år på at få brug for de ekstra funktioner.


  • #16   30. jul 2010 Lige præcis... Hellere købe en god stereo forstærker til 3000, end at købe en surround forstærker til det samme penge, som ikke er nær så god i stereo, og hvor man alligevel ikke kan udnytte de ekstra funktioner

  • #17   30. jul 2010 Exactly.
    Men tillykke med købet - så skal du bare til at knipse billeder smiley


  • #18   30. jul 2010 Hehe jaa... må se om ikke man kan få tid til at vise det ordenligt frem...


  • #19   30. jul 2010 Velkommen i klubben "450"

    Håber du er og forbliver glade for dem. Er selv rigtig tilgredse med mine.

    og efter jeg har fået dem betrukket med folie er de blevet pæne at se på også hehe.

    Jeg ville have sagt en NAD forstærker til dem passer super men H/K er også et fint valg, det er smag og behag jo. Jeg syntes NAD ser bedre ud smiley

    Men nu koster en NAD som min jo lidt mere end det du søger efter.

    Glæder mig som de andre til at se billeder.


  • #20   31. jul 2010 Jeg ville osse klart vælge den harman/kardon reciever

Kommentér på:
Forstærker til Dali 450

Annonce