{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.406 visninger | Oprettet:

Lavere lyd fra den ene højtaler i stereo {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er lige flyttet og er stødt ind i et problem efterfølgende.
Min ene højtaler spiller lavere end den anden og kan ikke finde ud af hvorfor?
Har forsøgt at bytte om på phonokablerne fra min receiver til effekterne, hvor problemet ikke bliver rykket med.
Efter at have rodet med det og byttet phonokablerne tilbage, spillede begge højtalere som før flytningen (begge lige højt). Men kun i 30 sekunder ca, også var det tilbage med at venstre højtaler spillede lavere igen..... har prøvet med et andet helt nyt phonokabel i venstre side som hellere ikke løste problemet.
Hvad kan det være?
Setup:
Nad t747 som pre-amp med optisk input fra tv
2x nad 216 effekter
2x cv sl28 højtalere


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lavere lyd fra den ene højtaler i stereo
  • #1   19. maj 2020 Måske en løs forbindelse?
    Det kan f.eks være højtalerterminalen eller indgangen på effektforstærkeren.
    Eller pre-out på snurrerundtreceiveren. De rca ind og udgange kan godt gå lidt løse og skal loddes igen.
    Højtalerterminalen kan man jo skrue løs, og se om alt sidder ordentlig fast på indersiden.
    Hvis du trykker signalkablet, bagpå snurrerundtreceiveren eller effektforstærkeren mens det sidder på og lyden kommer igen normalt imens, er det der fejlen er.


  • #3   19. maj 2020 Har du prøvet at tage effektforstærkeren fra og sætte højtalerne til surroundreceiveren. For at se om det gør nogen forskel?
    Bytte rundt på højre og venstre højtalerledning for at se om det flytter sig på den måde?


  • #4   19. maj 2020 hvis du lidt forsigtig drejer / rykker phono stikket sideværts / op og ned bør du kunne finde ud af om det er indgangen der er noget galt med, alternativ prøv en anden indgang på forstærkeren hvis den har det (optisk)
    Men går ud fra det er udgangen til effekt så prøv det samme på effekt forstærkeren og tjek om forstærkerne står korrekt indstillet (Ps. gør dig selv en tjeneste at slå soft clipping fra)
    tag evt. den signalkabel der virker og prøv den på den anden forstærker og prøv den også på den forstærker som virker så bør du kunne udelukke hvad der virker og ikke virker.
    Har du andre signal kilder som fks. CD afspiller / tuner / streaming ? virker de ?


  • #5   21. maj 2020 Har prøvet at bytte rundt, så højre (det røde) phonokabel sad til venstre "kanal" (forstærker), og det samme med det hvide. Men det ændrer ikke noget, så fejlen må ligge enten i input i effekten eller inde i den, eller forbindelsen mellem effekt og højtaler tænker jeg?

  • #6   21. maj 2020 Prøver lige at bytte effekterne rundt også

  • #7   21. maj 2020 Efter at have byttet effekterne rundt, rykkede problemet med

Kommentér på:
Lavere lyd fra den ene højtaler i stereo

Annonce